جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ گل‌های مشهد

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ شهریور ۱۳۹۷

باغ گل‌های مشهد در مساحتی حدود سه هکتار احداث گردیده است که ساختار آن به شکل گل بنفشه طراحی شده که اگر از بالا این باغ را تماشا کنید قابل تشخیص است . در فصول مختلف سال گلهای مختلف که با آب وهوای آن فصل سازگار می باشد کاشته می شوند . در ابتدای تاسیس این باغ در مشهد گونه های مختلف و بیشتری از گل ها و گیاهان وجود داشت که به علت ناسازگاری با شرایط اقلیمی مشهد از بین رفتند و اکنون در هر فصلی گیاهان و گل های سازگار نسبت به اب و هوا را می کارند.

باغ گل‌های مشهد دارای چشم اندازی دلنشین است که عطرخوشایند گل ها و رایحه ملایم آنها در فضای این مکان آکنده است و آرامش دهنده روح وجان هر انسان طبیعت دوست است .
باغ گل‌های مشهد امکاناتی را برای باز دید کنندگان خود فراهم آورده که از جمله آن می توان به تئاترروباز،گلخانه آموزشی،آبنما ومحوطه بازی کودکان اشاره کرد.وهمچنین برکه ای زیبا که در آن نیلوفر های آبی وجود دارد که منظره ای چشم نواز را ایجاد کرده است .

باغ گل های مشهد از هشت قسمت اصلی تشکیل شده است که به این دلیل است که گل بنفشه،هشت عدد گلبرگ دارد و طراحی این باغ هم براساس ساختار گل بنفشه است و شامل : باغ رز، باغ گل های فصلی، باغ صخره ای، باغ گیاهان دارویی و معطر، باغ گیاهان پیازی،آمفی تئاتر روباز،محوطه ویژه بازی کودکان و لابیرانت و نیز گلخانه آموزشی می باشد.

در باغ رز این مجموعه انواع گل های رز کاشته می شود و ازتنوع خوبی برخوردار است.در باغ گل های فصلی، در هر فصل گل های مخصوص به همان فصل که با شرایط اقلیمی و آب و هوایی شهر مشهد سازگاری دارد انتخاب و کاشته می شوند. باغ صخره ای انواعی از گیاهان صخره ای را در میان صخره ها با زیبایی فوق العاده ای به نمایش می گذارد.باغ گیاهان دارویی و معطر دارای گیاهان دارویی و معطر نقاط مختلف ایران می باشد که در زمان مخصوص به خود در این قسمت باغ گل های مشهد گشت می شوند.

در باغ گیاهان پیازی همان طور که ازنامش پیداست انواعی از گیاهان پیاز دار که متناسب با شرایط جوی مشهد است می کارند.سوخ یا پیاز جزیی از گیاه است که می تواند برای تکثیر گیاه در زمانی که بخش های هوایی آن از بین رفته اند، استفاده شود.تهیه گل های گلدانی با سوخ از آسان ترین روش هاست و بسته به این که پیاز یا همان سوخ درشت یا ریز باشد،یک الی چهار عدد در هر گلدان می کارند.گل های پیازی مخصوصا به علت پیش رس بودن گلشان در آغاز بهار و ایام عید،طرفداران زیادی دارند. گل های پیازی مختلفی وجود دارند که از جمله آن ها می توان به آماریلیس که گونه های مختلفی دارد ولی عموما گل آماریلیس سرخ رنگ شناخته شده تر است وبه دلیل زیبایی اش مورد توجه است.لاله و نرگس هم از دیگر گل های معروف پیازی اند.

سنبل که در ایرن همه آن را می شناسند و جزیی از سفره هفت سین ماست و با آیین سنتی ما پیوند دارد از گیاهان پیازدار محسوب می شود و رنگ های گوناگونی ازآن مثل بنفش،قرمز،زرد،آبی،نارنجی و سوسنی وجود دارد که رنگ های بنفش وآبی آن بیشتر شناخته شده هستند.

گلخانه آموزشی ، بخشی از فضای باغ گل های مشهد است که قابل استفاده برای دانشجویان و مناسب برای کار های پژوهشی است. قسمتی از مجموعه باغ گل های مشهد بصورت یک آمفی تئاتر در فضای باز و دلنشین درنظر گرفته شده است و برای برگزاری نمایشگاه گل،سخنرانی و جشن ها مناسب است.

محوطه مخصوص بازی کودکان هم برای خانواده هایی که مشتاق بازدید از این مجموعه هستند فراهم آمده تا هم کودکان و هم بزرگتر ها اوقات خوشی را در این فضای زیبا بگذرانند .

آدرس: مشهد، بلوار معلم، بین معلم ۷۱ و ۷۳، باغ گل‌های مشهد

415 باغ گل‌های مشهد

416 باغ گل‌های مشهد

417 باغ گل‌های مشهد

418 باغ گل‌های مشهد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 15 میانگین: 3.7]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مریم رضایی

    منم چندوقت پیش رفتم باغ گل ها اصلا خوب نبود اما چند روز پیش رفتم خیلی بهتر شده بود ، یکم انصاف داشته باشیم تو این فصل انتظار چه گل و گیاهی داریم ؟به نظر من که پارک قوی هست و گونه های خاص زیادی داره

    ۸ آبان, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • سمیرا قریشی

    افتضاحححححح ، اصلا نرید ، یه کامیون بزرگ وسط داشت خاک میریخت سر و صدا کارگرا همه جا داشتن کار میکردن و خاک جا به جا میکردن، آب تو حوض وسطش نداشت، دریغ از یه دونه گل ! همه جا کثیف و خشک ، شهرداری مشهد خیلی خودتو خفه کردی اینو ساختی که جیب مردمو بزنی

    ۲۴ مهر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • محمد

    پارک قشنگیه. ولی نیمکتی برای نشستن و استراحت کردن نداره و باید در حال راه رفتن ازش لذت ببرید.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مزرعه سیروس

    خاک گلدان ارگانیک مخصوص گل و گیاه نشاء بذر
    ارسال رایگان فقط مشهد .خاک معدنی ارگانیک گلدان تهیه شده از آب سیل حوضچه های جاری از کوه و دشت های هزار مسجد کلات بوده و حاوی مواد معدنی خاک رس و ماسه بادی میباشد. بهترین خاک برای کاشت انواع گل و گیاه ، خاک ارگانیک فراوری شده با توجه به مواد معدنی آن نیاز آبی گیاه متوسط بوده، بسته به شرایط محیط هر ۱۵ روز یکبار گیاه را به طور کامل آبیاری نمایید.خاک ارگانیک رسی فاقد هر گونه خاک برگ .تخم حشرات .کودهای حیوانی بو دار و مواد شیمیایی مضر میباشد. و از یک سو تامین کننده مواد غذایی لازم بوده وبه اندازه کافی آب را در خود نگه می دارد و در نتیجه آب دادن اضافی به گلدان، و باغچه مواد مقضی را خارج نمیکند . از سوی دیگر به جهت حفاظت از ریشه گیاه ترکیب آن به گونه میباشد که تجمع آب موجب پوسیدگی وخفگی ریشه نمیگردد. این خاک طبیعی ارگانیک تحول در گیاه ایجاد میکند ارسال تا پایان فصل بهار رایگان است.

    ۲۷ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • اسلوب

      جهت نمایش اطلاعات تماس ، لطفا با ما در ارتباط باشید.

      ۲۸ بهمن, ۱۳۹۷
  • الهام حاجی زاده

    باغ گلهای مشهد خیلی خوبه ولی در برابر باغ گل های اصفهان هیچ حرفی برای گفتن نداره

    ۴ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفیع

    اگر باغ گلهای اصفهان رو دیده باشین در مقایسه با اون چیزی که تو مشهد هست واقعا از نظر تنوع گونه ها، نگهداری و فضاسازی بسیار جلوتره و زیباتر

    ۱۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • پریسا جهانیان

    پارک خیلی خوشگلی بود .پر از گل های تازه

    ۲۶ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • هاله

    واقعا یکی بره این مهندسهای طراح پارکو بذاره تو ویلچر ببره تو این پارک راه ببره تا بفهمن چقدرررر ادمهای کوته فکر و با عرض معذرت اخمقی هستن که حیف نام مهندس برای این ادمها من پدر و مادر پیرمو بردم تا با ویلچر کمی حال و هواشونو عوض کنم ولی با کمال تعجب با کف سازی بسیار احمقانه ی این پارک که فکر نکنم هیچ جای دنیا و حتی ایران مانند داشته باشه مواجه شدم بعد گفتم پس شماها بشینین تو ماشین من برم یه نگاهی بکنم ، اینقدر کف پای ادم ناهموار بود که پشیمون شدم . واقعا این ادمهای ناشی و دزد را پیدا کردن هنر میخواد و شهرداری منطقه بهترین هنر را به خرج داده

    ۱۸ مهر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *