جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

باغ پرندگان آستارا

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

باغ پرندگان آستارا در ورودی جاده آستارا ـ رشت در زمینی به مساحت یک‌هزار و ۵۰ متر مربع احداث شده‌است که در آن بالغ بر ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف وجود دارد.این باغ  به عنوان اولین باغ پرندگان شهرستان‌های ایران شناخته می‌شود که در سال ۱۳۸۶ در آستارا ساخته شد. از جمله پرندگان این باغ می‌توان به طاووس، قرقاول، طوطی، مرغ‌های تزیینی. سرسفید کاکلی، امپراتور، بلدرچین، کبک، بلبل، قناری، مینای سخنگو و مرغ عشق اشاره کرد. همچنین از میان قرقاول‌های مونال، فایربک، ترکاپان، سیلور، طلایی، سیون‌هو، شاهی، پرتغالی. سبز، گردن حلقه‌ای و کالج. گونه فایربک و مونال بیش از همه مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته‌است.

باغ پرندگان آستارا 2 باغ پرندگان آستارا

برای آشنایی بیشتر با شهر آستارا پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در آستارا را مطالعه بفرمایید.

زمان تاسیس باغ پرندگان آستارا

سال تاسیس این باغ زیبا و دیدنی به ۱۳۸۶ باز می گردد. موسس و تاسیس کننده این باغ شخصی به نام آقای عیسی سهراب نژاد هستند که بخاطر علاقه بسیار زیاد و شدیدی که به پرندگان دارند، دست به تاسیس این باغ زیبا زدند. به همین دلیل هم هست که در این باغ از پرندگان بسیار خاص و کمیابی می توان دیدن کرد و مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گرفته است.
همچنین لازم به ذکر است در قسمتی از این باغ زیبا، تعدادی از پرندگان را برای فروش گذاشته اند. البته این امر زیر نظر اداره محیط زیست و دامپزشکی استان گیلان صورت می گیرد و قانونی است. این باغ به عنوان اولین و تنها باغ پرندگان گیلان در شهر بندری آستارا شناخته شده و با این عنوان از آن یاد می شود.
تمام قرقاول‌های مذکور زینتی، خارجی و کمیاب‌اند. برخی از آن‌ها مانند مونا و فایربک در گیلان و سطح کشور به‌ندرت یافت می‌شوند. گفتنی است، در هر ماه به طور متوسط حدود ۵۰ گردشگر از روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین و حتی عراق از باغ پرندگان آستارا بازدید کرده اند. اقدام به تهیه عکس و فیلم از گونه‌های کمیاب آن می‌کنند.
باغ پرندگان آستارا باغ پرندگان آستارا

نحوه دسترسی

آدرس : آستارا، ورودی شهر، روبروی دانشگاه آزادباغ پرندگان آستارا 1 باغ پرندگان آستارا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    خیلی بزرگ و متنوع نیست ولی ارزش دیدن داره، البته من حدود دو سال قبل اونجا رفتم، انتظار بیشتری داشتم ولی خیلی بزرگ نبود با قفسهای تقریبا کوچیک، ولی در بین اونها پرنده های جالب زیاد بود.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *