جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت ثبت جهانی یزد

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ تیر ۱۳۹۶

مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد از رایگان بودن دو روزه‌ی بازدید از موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظارت این اداره کل به مناسبت ثبت جهانی کهن شهر تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو خبر داد.

به گزارش ایسنا، «فاطمه دانش یزدی» در این باره تصریح کرد: به مناسبت ثبت جهانی کهن شهر تاریخی یزد در فهرست آثار جهانی یونسکو، موزه‌ها و اماکن فرهنگی ـ تاریخی تحت پوشش این اداره کل در روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۸و ۱۹ تیرماه به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان هستند.

یادآور می‌شود؛ بافت کهن شهر تاریخی یزد یکی از منحصر بفرد ترین بافت‌های تاریخی زنده جهان است که روز گذشته در چهل و یکمین اجلاس میراث جهانی در کراکف لهستان، با رای قاطع اکثر اعضای کمیته میراث بشریِ یونسکو ثبت جهانی شد.

به همین مناسبت روز گذشته ساکنین بافت تاریخی شهر یزد اقدام به توزیع شربت و شیرینی در بافت تاریخی این شهر کردند. همچنین شب گذشته جشن‌های خودجوشی نیز توسط ساکنین بافت تاریخی یزد در محلات مختلف برگزار شد .

ثبت جهانی شهر تاریخی یزد به عنوان اولین شهر تاریخی کشورمان بر روند گردشگری و افزایش توریسم و به طبع آن بر درآمد ساکنین این بافت تاثیر خواهد گذاشت

یزد بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت ثبت جهانی یزد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد