جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازار امام خمینی اهواز

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ دی ۱۳۹۸

از بازارهای قدیمی خوزستان می توان به  بازار امام خمینی اهواز اشاره کرد که سبک معماری خاصی دارد . این بازار هم چنان نسبت به قدمتی که دارد طرفداران زیادی دارد . یکی از دلایل آن قرار گرفتن این بازار در مرکز شهر است و قبل از انقلاب به این بازار بازار شاه یا بازار پهلوی می گفتند .بازار دارای دو ورودی اصلی در خیابان های شریعتی و آزادگان می باشد. تعداد حجره ها و واحد های تجاری موجود در این مجموعه به طور تقریبی حدود ۲۵۰ باب مغازه می شود.

%name بازار امام خمینی اهواز

بازار امام خمینی در اهواز یکی از مراکز خرید بنام و معروفی است که شهروندان و مسافران، همه از آن خرید می کنند. بازار امام اهواز دارای چندین ورودی فرعی مجزاست که در قسمت میانی آن ورود سواره و پیاده امکان پذیر می باشد. شکاف هایی را در قسمت های میانی بازار (تقاطع بازار و کوچه) شاهد هستیم که موجب سهولت رفت و آمد و ورود و خروج به بازار می شود. سقف منحصر به فرد بازار با ایجاد شبکه هایی نور به درون بازار هدایت می کند. حجره ها و مغازه های موجود در بازار به مساحت های ۱۲ الی ۱۵ مترمربعی می باشند.

بازار امام خمینی اهواز2 بازار امام خمینی اهواز

مرکز خرید امام خمینی اهواز یکی از بازار های قدیمی و دارای کیفیت در خوزستان است. این بازار دارای دو بخش فروش و پشتیبانی کالاها و اجناس می باشد که قسمت فروش اجناس در طبقه ی پایین و واحد های بازرگانی و عمده فروشی ها در طبقه ی بالا قرار دارد. حدود ۲۰۰ واحد تجاری در بازار فعال است که شما می توانید خرید کالاهایی از جمله پوشاک، ادویه، عطاری، لوازم منزل، محصولات بهداشتی، مواد غذایی،ساعت و عینک، شال و روسری، طلاکوبی و … را داشته باشید.

بازار امام خمینی اهواز1 بازار امام خمینی اهواز

در طراحی معماری بازار امام خمینی می توانیم به ایوان های مسقف ورودی بازار اشاره کنیم که بر روی آن ها حجره های پشتیبانی و امور بازرگانی شکل گرفته اند (در قسمت هایی از بازار). در قسمت وسط بازار گذر و نظر ایجاد شده باعث می شود تا خیابان شریعتی را به خیابان آزادگان وصل کند و عبور عابر پیاده از وسط بازار موجب یک ارتباط و به نوعی تبلیغ برای کالاها باشد. بنای بازار آجری است و رواق های قوسی شکل در این بازار به وفور دیده می شود. قسمت رواق های حجره ها به ارتفاع یک پله بالاتر از سطح عبور عابرین و چرخ دستی ها است.

نحوه دسترسی به بازار امام خمینی

آدرس  : حد فاصل خیابان های شریعتی و آزادگان

بازار امام خمینی اهواز3 بازار امام خمینی اهواز

%name بازار امام خمینی اهواز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *