جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

سفر به تبریز؛ سفر به شهر اولین ها

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ دی ۱۳۹۸

شهر تبریز یکی از قدیمی ترین شهرهای تاریخی آذربایجان شرقی است. آب و هوای کوهستانی شهر تبریز باعث شده تا بهترین زمان برای سفر به امن ترین شهر ایران، فصل تابستان و بهار باشد. سفر به شهر تبریز؛ سفر به طبیعت بکر آذربایجان شرقی و گشت و گذار در تاریخ زنده است. البته فصل زمستان هم برای کسانی مناسب است که به ورزش های زمستانی علاقه‌مندند.
شهر تبریز اولین شهری است که چاپ اسکناس را انجام داده، اولین سینمای عمومی در این شهر احداث شده و خیلی از اتفاقات دیگری که برای اولین بار در این شهر رخ داده و آن را به شهر اولین‌ها مشهور کرده است. بخشی از دیدنی های تبریز معرفی شده که در سفر به تبریز برای بازدید از آنها می‌توان برنامه ریزی کرد.

ائل گلی سفر به تبریز؛ سفر به شهر اولین ها

در سفر به تبریز از دیدنی های تبریز غافل نمانید
یکی از بزرگترین بازارهای سرپوشیده دنیا، بازار بزرگ تبریز با حدود یک کیلومتر مربع مساحت است. این بازار در نوع معماری و سازه از زیباترین بازارهای جهان محسوب می‌شود که در سازمان جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. بازار بزرگ تبریز دارای مسجد، مدرسه، تیمچه، دالان و کاروانسراهای زیادی است که گردشگران را با نحوه زندگی پیشینیان آشنا می‌کند.
از دیگر جاذبه های گردشگری تبریز می توان به موزه عصر آهن، مسجد جامع تبریز (مسجد جامع کویری)، موزه آذربایجان، ارگ تبریز (علیشاه)، مقبرة الشعرا (قبرستان سرخاب)، کلیسای استفانوس مقدس، پارک کوهستانی عون بن علی (عینالی) اشاره کرد که هر کدام تاریخ و پیشینه ای شنیدنی دارند.
باغ ائل گلی هم یکی از پرطرفدارترین مناطق گردشگری تبریز است که همه ساله مسافران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. کوشک هشت ضلعی ائل گلی همانند جزیره‌ای میان آب قرار گرفته و در قدیم محلی برای استراحت و تفرجگاه شاهان محسوب می‌شده است. محوطه گل کاری شده و نورپردازی های زیبای آن در آب دریاچه لذت قدم زدن در این عمارت را چند برابر می کند. باغ ائل گلی یکی از دیدنی های تبریز و پرطرفدار است که بازدید از آن از واجبات سفر به تبریز است.
در سفر به شهرهای تاریخی ایران، بازدید از مسجدها و موزه ها همیشه در جایگاهی ویژه قرار دارد. شهر تبریز نیز دارای تعداد زیادی موزه و مسجد تاریخی است که در نوع خود منحصر به فرد هستند. در این بین مسجد کبود ( مسجد جهانشاه) به دلیل معماری خاص و کاشی کاری های فیروزه ای از جذابیت خاصی برخوردار است. این مسجد در زمان سلسله قره قویونلوها توسط سلطان جهان شاه ساخته شده است. اگرچه در طول تاریخ بعضی از قسمت های آن آسیب دیده است ولی هنوز هم زیبایی آن چشمگیر و یکی از دیدنی های شهر تبریز است.
از آنجا که شهر تبریز سومین شهر بزرگ ایران و تعداد جاذبه های گردشگری تبریز که هم تاریخی و هم طبیعی هستند، زیاد است، محل اقامت در تبریز نیز برای مسافران و گردشگران این شهر حائز اهمیت است. سایت رزرواسیون آنلاین مکانچی این امکان را برای گردشگران در سفر به تبریز فراهم کرده تا قبل از سفر و با توجه به سلیقه و شرایط مورد نظرشان بتوانند اقامتگاه های مورد تایید و ثبت شده روی سایت را با هم مقایسه کرده و در نهایت با ررزو بهترین گزینه، با اطمینان خاطر و خیالی آسوده به سمت مقصد حرکت کرده و از سفر خود بدون دغدغه اقامت لذت ببرند.

تبریز سفر به تبریز؛ سفر به شهر اولین ها

روستای صخره ای کندوان را در سفر به تبریز ببینید
یکی از روستاهای دیدنی نزدیک به تبریز روستای صخره ای کندوان است. این روستا در فاصله ۶۰ کیلومتری شهر تبریز قرار دارد و یکی از جاذبه های گردشگری تبریز برای مسافران این شهر است. معماری سنگی صخره ای روستای کندوان، آن را در فهرست شگفت انگیز ترین روستاهای جهان قرار داده و جزو تعداد انگشت‌شمار روستاهایی است که مردم آن همچنان داخل صخره‌ها سکونت و زندگی می‌کنند؛ درواقع روستای کندوان در تبریز سومین روستای صخره‌ای جهان است ولی تنها روستای صخره ای است که زندگی در آن جریان دارد.
روستای صخره ای کندوان، آب و هوای سرد و کوهستانی دارد و بهترین زمان سفر به این روستا از اوایل تابستان تا اواخر شهریور ماه است چرا که زمستان های کندوان سرد و پر بارش است. اما با این حال اقامت در کندوان و سوئیت های جکوزی دار خاطره ای لذت بخش از سفر به تبریز و دیدن روستای کندوان را برای گردشگران خواهد ساخت.
معماری پلکانی و صخره ای شکل روستای کندوان همه ساله گردشگران بسیاری را از نقاط مختلف دنیا به سمت خود جذب می‌کند. سازه های هرمی و مخروطی شکل به صورت طبقه طبقه و پلکانی محل زندگی ۱۱۷ خانوار است. روستای کندوان در تبریز به دلیل معماری کله قندی و نوع شباهتش به کندوی عسل به کندوان معروف شده ضمن این که عسل از مهم ترین سوغات کندوان تبریز است.
سفر و تجربه اقامت در دل خانه های سنگی کندوان با آب و هوای دلچسب و خنک برای تجربه ای فراموش نشدنی برای گردشگران و مسافران سفر به تبریز است. خانه های بومگردی کندوان امکان رزرو آنلاین از روی سایت مکانچی را دارند. به راحتی با جست و جوی کندوان روی سایت مکانچی فهرستی از اقامتگاه های اجاره ای کندوان نمایش داده می‌شود که امکان رزرو دارند.

کندوان سفر به تبریز؛ سفر به شهر اولین ها

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد