رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۲ شهریور ۱۳۹۴

ایجاد اشتغال اولویت اصلی توسعه گردشگری در مازندران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۲- رئیس کمیسیون تخصصی گردشگری، سرمایه‌گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران گفت: در توسعه گردشگری اولویت اصلی با ایجاد اشتغال است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه مازندران، علی تقی‌پور در نشست هم‌اندیشی با آژانس‌های مسافرتی در مازندران گفت: اتاق بازرگانی به عنوان بزرگ‌ترین پارلمان بخش خصوصی در کشور مشاوره دهنده سه قوه است که در اتاق بازرگانی با تجمیع کمیسیون‌ها به پنج کمسیون، اقدام به هم‌اندیشی با متخصصان کرده‌ایم.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان گفت: هم نظام و هم مردم جایگاه مناسبی برای بخش خصوصی دارند و دغدغه بخش خصوصی امروز این است که می‌خواهد از دولت مداخله‌گر عبور کند.

تقی‌پور گفت: هزینه‌هایی که یک گردشگر برای اقامت، تامین غذا، سوخت، مجوزها، سوغاتی و … صرف می‌کند نشان دهنده ایجاد اشتغال در هر بخش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: ایران از نظر دارا بودن آثار میراث فرهنگی جزء ۱۰ کشور نخست جهان است، از نظر جذب گردشگر در رتبه ۱۳۰ و از نظر درآمد صنعت توریسم در رتبه ۱۶۰ بین ۱۸۰ کشور جهان قرار داریم.

تقی‌پور با اشاره به اینکه در دوران پساتحریم چه کنیم، گفت: تمام دغدغه دولت شرایط بعد از تحریم است و باید با برنامه از دولت امکانات را طلب کنیم.

به گزارش ایسنا، نایب رئیس کمسیون تخصصی گردشگری، سرمایه‌گذاری و نمایشگاهی اتاق بازرگانی مازندران نیز در سخنانی گفت: همه اهمیت حضور گردشگر را در کشور می‌دانند ولی ردپایی برای سیاست‌گذاری‌های دولت دیده نشده است و به دلیل نبود زیرساخت‌ها سرعت رسیدگی کند خواهد بود.

سیدمحمد جعفری‌نسب ادامه داد: مدیران آژانس‌های مسافرتی و گردشگری باید بازاریابی کنند و جذب توریسم انجام دهند و تنها اولویت ما گردشگری و گردشگری مسیری است که توسط آن از بن‌بست خارج خواهیم شد.

وی ضمن پیشنهاد برای تدوین کتابچه گردشگری و جذابیت‌های گردشگری استان گفت: سرمایه‌گذاران زمانی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند که زیرساخت‌های مناسب برای بازگشت سرمایه وجود داشته باشد.

1260 ایجاد اشتغال اولویت اصلی توسعه گردشگری در مازندران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *