جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده قاسم گرماب فیروزه

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ اسفند ۱۴۰۱

امامزاده قاسم گرماب فیروزه از جاذبه های گردشگری مذهبی در شهرستان فیروزه می باشد که در استان خراسان رضوی واقع شده است. این بقعه در غرب شهر فیروزه در شهر گرماب واقع شده است. بنا بر اقوال، متعلق به ابوجعفر ملقب به ابوالقاسم از انساب امام موسی کاظم (ع) است. این محل در گذشته منزلگاهی برای کاروانیانی بوده که به صورت پیاده از روستا های جنوبی و جنوب شرق نیشابور قصد زیارت شاهزاده حسین اصغر مدفون در بخش سر ولایت نزدیک روستای برزنون را داشتند. از این محل عبور می کردند که در مسیر رفت و برگشت شبی را در جوار این امامزاده بسر می برند.

امامزاده قاسم گرماب فیروزه امامزاده قاسم گرماب فیروزه
آستان امامزاده قاسم (علیه السلام) در میان شهر گرماب شهرستان فیروزه واقع شده و از بنایی با پلان مربعی شکل به همراه محوطه ای دیوار کشیده شده تشکیل می شود. تمام ازاره بقعه را با سنگ گرانیت پوشش داده و دیوارها را گچ اندود نموده اند. بارگاه و گنبد زیبا بر فراز مرقد این امامزاده بزرگوار که به شیوه معماری سنتی ساخته شده است . آب گرم جاری در بین آرامگاه امامزاده و مسجد جامع (روستای گرماب) بر شکوه و عظمت این مکان مقدس افزوده است. گرداگرد امامزاده را درختان سرو و کاج سر به فلک کشیده احاطه کرده اند، که زیبایی خاصی به این محل بخشیده است.

نحوه دسترسی به امامزاده قاسم گرماب

گرماب در ۱۵ کیلومتری شهر فیروزه و ضلع غربی شهرستان و در مسیر جاده قدیم نیشابور-سبزوار و با فاصله ۷ کیلومتری از جاده مذکور واقع شده‌ است.

 

امامزاده قاسم گرماب فیروزه1 800x533 امامزاده قاسم گرماب فیروزه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *