جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامت در هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ مهر ۱۳۹۹

با شروع کرونا  صنعت توریسم و گردشگری بسیار آسیب دید بسیاری از مشاغل مرتبط با این رشته به طور کل  حذف شدند و بیش از ۷۵ میلیون شغل در صنعت توریسم و گردشگری در معرض خطر هستند.تحقیقات نشان می‌دهند که از دست دادن تولید ناخالص داخلی در بخش سفر و گردشگری ۲٫۱ تریلیون دلار بر اقتصاد جهان زیان وارد کرده است. اما آیا سفر در این شرایط ایمن است ؟ این شرایط باعث شده که بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان مردم خود را از سفر به خصوص سفرهای بین المللی منع ‌کنند ، به عنوان مثال وزارت امور خارجه ایالات متحده امریکا، با انتشار توصیه نامه بهداشتی جهانی شهرواندن این کشور را از تمامی سفرهای بین المللی منع می‌کند.

سفر در کرونا اقامت در هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا

ممکن است در در دور ان شیوع ویروس کرونا مجبور به انجام سفر یا اقامت در هتل شوید که در این‌ شرایط برای کاهش هرچه بیشترِ امکان ابتلا به ویروس لازم است به چند نکته مهم توجه داشته باشید.متاسفانه پاندمی کرونا هنوز به اتمام نرسیده است و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ (CDC) هنوز هم بهترین راه پیشگیری از این بیماری‌ را در خانه ماندن می‌‌داند. اما اگر اجبارا باید به سفر بروید و در هتل اقامت کنید، به چند توصیه مهمِ این مقاله برای داشتن اقامتی بی‌خطر در هتل توجه کنید.

دکتر توماس روسو (Thomas Russo) رئیس بخش بیماری‌های عفونی در دانشکده‌ی علوم پزشکی جیکوبز (Jacobs) در بوفالو معتقد است که انجام دادن این کارها ریسک ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به‌صورت قابل توجهی کاهش می‌دهد.

 مقصد خود را آگاهانه انتخاب کنید

بر اساس گفته‌ی دکتر ناتاشا بویان (Natasha Bhuyan)، یکی از مهم‌ترین مواردی که پیش از سفر باید در نظر داشته باشید، میزان شیوع بیماری در کشور یا شهر مقصد است. سعی کنید از سفر به مقاصدی که شیوع بیماری در آن‌ها بالا است خودداری کنید تا مبادا نام شما به جدیدترین آمار مبتلایان اضافه شود.دکتر روسو معتقد است اگر به هتلی می‌روید که شیوع بیماری در آن بسیار پایین باشد، اقامت شما بی‌خطرتر خواهد بود؛ زیرا احتمال برخورد شما با فردی که ناقل یا بیمار است کمتر است. اما با این حال، نمی‌توان ریسک ابتلا به بیماری را به صفر رساند. زیرا مردم از کشورهای مختلف جهان به هتل‌ها می‌آیند.

 پیش از رزرو اتاق درباره اقدامات پیشگیرانه هتل در قبال ایمنی مهمانان تحقیق کنید

دکتر برایان لابوس (Brian Labus)، استادیار دانشکده‌ی بهداشت عمومی لاس‌وگاس در دانشگاه نوادا (Nevada) معتقد است بیشتر خطر ابتلا به بیماری مربوط به افرادی است که در ارتباط نزدیک با دیگران هستند. هرچه کمتر با دیگران ارتباط داشته باشید، سلامت شما بیشتر تضمین می‌شود.

شما نمی‌توانید رفتار دیگران را کنترل کنید اما می‌توانید هتلی را انتخاب کنید که کارکنان و مهمانان را به انجام پروتکل‌های بهداشتی ترغیب می‌کند. آیا زدن ماسک واجب است؟ آیا هتل برای مهمانانی که ماسک ندارند، ماسک فراهم می‌کند؟ فاصله‌گذاری اجتماعی تا چه اندازه در این هتل رعایت می‌شود؟ آیا تابلوهای راهنما برای آگاهی مهمانان از سیاست‌های هتل وجود دارد؟ آیا محلول‌های ضدعفونی‌کننده‌ی الکلی در هتل در دسترس است؟ هر چندوقت یک‌بار هتل ضدعفونی می‌شود؟

دکتر جوناس نیلسِن (Jonas Nilsen) به شما پیشنهاد می‌کند سری به وبسایت هتل بزنید و سیاست‌های هتل در قبال ایمنی مهمانان را بخوانید. اگر تمام اطلاعات مورد نیاز شما در وبسایت نوشته شده باشد، نشان‌دهنده‌ی شفافیت فعالیت‌های هتل است. به این ترتیب می‌توانید از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در این هتل اطمینان داشته باشید.

اگر جواب سوال‌های خود را در وبسایت پیدا نکردید، بهتر است با هتل تماس بگیرید و مستقیما از آن‌ها بپرسید. هتل موظف است به سوالات شما پاسخ روشن و دقیق بدهد.

 اقدامات هتل در قبال مهمانان بیمار را بررسی کنید

بدترین اتفاقی که ممکن است در طول سفر برایتان بیافتد این است که به طور ناگهانی احساس کنید بیمار شده‌اید. شما در شهر خودتان نیستید و نمی‌دانید باید چه کاری انجام دهید. آیا در این شرایط هتل شما را راهنمایی می‌کند؟ در این موارد هتل باید اطلاعات لازم درباره تست کرونا را در اختیار شما قرار دهد. می‌توانید از هتل درباره‌ی امکان دسترسی به پزشک یا نزدیک‌ترین امکانات پزشکی سوال کنید.

 ماسک بزنید و حداقل ۲ متر از افراد فاصله داشته باشید

مهم نیست در کشور یا شهر مقصد استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی اجباری باشد؛ شما باید تحت هر شرایطی پروتکل‌های بهداشتیِ مرکز کنترل و پیشگیری بیماری را رعایت کنید. ما هنوز به انتهای پاندمی کرونا نرسیده‌ایم و سفر کردن در چنین شرایطی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری را افزایش دهد. در مکان‌های عمومی ماسک بزنید و حداقل ۲ متر از افراد دیگر فاصله داشته باشید. این قوانین برای آسانسورها هم صدق می‌کند.آسانسورها از فضاهای حساسی هستند که رعایت فاصله اجتماعی در آن ها بسیار اهمیت دارد. حضور در اسانسور باید متناسب با فضای آن و تنها ۱ یا ۲ نفر در کابین باشد. همچنین استفاده از ماسک، دستکش و پد های الکلی برای زدن دکمه آسانسور را جدی بگیرید.رعایت فاصله اجتماعی در رستوران هتل هم از دیگر مواردی است که نیاز به دقت بیشتر دارد. در رستوران سعی کنید از افراد دیگر فاصله بگیرید و میزهایی را انتخاب کنید که اطرافش خلوت تر است.

اتاقی را درخواست کنید که در چند روز گذشته کسی در اقامت نکرده باشد

بر اساس تحقیقی که در مجله‌ی پزشکی نیو انگلند (New England) منتشر شد، ویروس کرونا می‌تواند به مدت ۷۲ ساعت روی سطوحی مانند پلاستیک و استیل زنده بماند. پس اگر فرد دیگری شب قبل از اقامت شما در اتاق بوده باشد، ریسک ابتلا به بیماری افزایش پیدا می‌کند. بهتر است اتاقی را درخواست کنید که حداقل به مدت ۳ روز خالی بوده باشد. البته اگر اتاق‌ها پس از تسویه‌کردن مهمانان و پیش از ورود مهمان جدید به‌خوبی ضدعفونی شود، خطر ابتلا به ویروس کاهش می‌یابد. اما احتیاط شرط عقل است.

سفر در کرونا 2 اقامت در هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا

در بدو ورود اتاق خود را ضدعفونی کنید

اتاق‌های هتل پیش از ورود مهمانان جدید به‌طور کامل ضدعفونی می‌شود. اما بهتر است خیال خودتان را راحت کنید و در بدو ورود به اتاق آن را ضدعفونی کنید؛ به‌خصوص نقاطی مانند دستگیره‌ی در، کلید خاموش و روشن کردن چراغ، کنترل تلویزیون، سرویس بهداشتی و سطوح صافی مانند میز و کانترها که بیشتر در معرض تماس فیزیکی هستند.

دکتر نیلسن به شما پیشنهاد می‌کند ملحفه‌ای همراه خود بیاورید تا به‌عنوان یک لایه‌ی محافظ از آن استفاده کنید. البته چنین کاری ضرورت ندارد. تا زمانی‌که هتل‌ها درباره‌ی سیاست‌ها خود شفافیت به‌خرج می‌دهند، نیازی نیست تا این حد وسواس نشان دهید.

اما درمورد ملحفه‌ی تخت بهتر است احتیاط کنید و یک ملحفه‌ی اضافه همراه خود داشته باشید. زیرا حتی با وجود پاندمی کرونا هم ممکن است ملحفه‌ی تخت‌ها به‌خوبی شسته نشوند. احتمال ابتلا به ویروس کرونا از طریق ملحفه‌ی تخت بسیار ناچیز است اما می‌توانید با همراه داشتن یک ملحفه‌ی اضافه خیال خودتان را از این بابت راحت کنید. زمانی‌که به اتاق وارد می‌شوید، ملحفه‌ی روی تخت را بردارید و آن را داخل کمد بگذارید. سپس دست‌هایتان را بشویید.

 پنجره را برای تهویه‌ هوا باز بگذارید

طبق گفته‌های دکتر روسو نیازی نیست نگران ورود ویروس از طریق سیستم تهویه‌ی هوا باشید. در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر انتقال ویروس از طریق تهویه‌ی هوا وجود ندارد و اطلاعات بسیار محدودی در دسترس است. حتی اگر هم انتقال ویروس از این طریق ممکن باشد، نسبت به نزدن ماسک و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی احتمال خیلی کمتری دارد.باز گذاشتن پنجره‌ها به ورود هوای آزاد کمک می کند. انتقال ویروس از طریق هوای آزاد در محیط‌های بسته با تهویه‌ی نامناسب بیشتر اتفاق می‌افتد. پس بهتر از پنجره‌ها را باز بگذارید تا هوای تازه به داخل اتاق وارد شود. سیستم تهویه‌ی خوب خطر پخش ویروس را کاهش می‌دهد.

 

 کمتر از سرویس نظافت اتاق استفاده کنید تا تعداد افراد کمتری به اتاق شما تردد کنند

اگر خدمه هنگام ورود به اتاق شما ماسک به صورت داشته باشد، احتمال انتقال ویروس به هوا یا سطوح بسیار ناچیز خواهد بود. آنچه خطر انتقال ویروس را افزایش می‌دهد، حضور در کنار افراد دیگر است. بنابراین حضور خدمه‌ی هتل در اتاق شما تا حدودی شما را در معرض ابتلا قرار می‌دهد. اگر نگران این موضوع هستید، از دریافت سرویس نظافت اتاق خودداری کنید. می‌توانید درخواست کنید حوله‌ی تمیز را پشت درب اتاق‌تان قرار دهند.

 به جای صرف غذا در رستوران از روم سرویس استفاده کنید

شما باید در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنید. اما در عین حال نمی‌توانید با ماسک غذا بخورید. پس بهتر است از رفتن به رستوران و بار صرف‌نظر کنید و روم سرویس را انتخاب کنید. دکتر لابوس معتقد است اگر غذای خود را در اتاق‌تان میل کنید، کمتر با دیگران در ارتباط خواهید بود و خطر انتقال ویروس را کاهش خواهید داد.

ممکن است نگران کارکنانی باشید که غذا را به اتاق‌تان می‌آورند. اگر کارکنان هتل به‌طور مرتب عمل ضدعفونی دست را انجام دهند و ماسک به صورت داشته باشند، می‌توانند غذا را به اتاق شما بیاورند. اما هنگام تحویل دادن غذا باید حداقل ۲ متر از شما فاصله داشته باشند. می‌توانید درخواست کنید غذا را پشت درب اتاق قرار دهند تا نیازی به ارتباط با کارکنان هتل نداشته باشید.

از امکاناتی مانند باشگاه ورزشی و اسپا استفاده نکنید

ممکن است در محل اقامت شما مکان‌هایی مانند باشگاه ورزشی و اسپا باز باشند اما بهتر است از آن‌ها استفاده نکنید. رفتن به باشگاه ممکن است بسیار مشکل‌ساز و خطرناک باشد زیرا نمی‌توان مردم را وادار کرد هنگام ورزش کردن ماسک بزنند. انجام ورزش‌های هوازی بدون استفاده از ماسک، ترشحات تنفسی را تا فواصل دورتری پخش می‌کند. پس هرگز از باشگاه‌های ورزشی استفاده نکنید.استفاده از اسپاها هم ممکن است همین خطرات را داشته باشد. البته اگر برای ماساژ به اسپا می‌روید و شما و فرد ماساژدهنده هردو ماسک به‌صورت دارید، ریسک ابتلا به بیماری کاهش می‌یابد. اما همانطور که اشاره کردیم، اگر با فرد یا افرادی ارتباط داشته باشید، خطر ابتلا به بیماری همیشه وجود دارد. پیش از استفاده از اسپا درباره‌ی رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نحوه‌ی ضدعفونی اسپا تحقیق کنید. اگر باز هم شک داشتید، از رفتن به اسپا صرف‌نظر کنید.

نکاتی که هتلها باید در دوران کرونا رعایت کنند

رعایت نکات بهداشتی، هم از سوی مسافر و هم از سوی هتل ها موجب می شود تا اقامت در هتل کم خطر و ایمن باشد. توجه به موارد به بهداشتی برای همه افراد داخل هتل شامل پرسنل، مدیران و مسافران ضروری است. در این راستا لازم است برخی اقدامات توسط هتل صورت گیرد. این اقدامات پیش از ورود مهمان ها به هتل شامل موارد زیر هستند:

تمهیدات هتل پیش از ورود مسافران

تعبیه درب های اتوماتیک و یا حضور پیشخدمت جهت باز و بسته کردن درها که در هتل های لوکس اغلب اینگونه است.
استفاده کارکنان از ماسک و دستکش، به ویژه کارکنان پذیرش هتل، جهت پیشگیری از انتشار ویروس
امکان رزرو آنلاین هتل و پرداخت اعتباری و حتب المقدور اجتناب از پرداخت در هتل
قرار دادن مواد ضدعفونی کننده در ورودی و پذیرش هتل، برای استفاده مهمانان و همچنین ضدعفونی کردن کارت بانکی و مدارک شناسایی هنگام خروج از هتل
ضدعفونی کردن مداوم دستگیره ها، کلید و پریزها و محل هایی که افراد به صورت متداول با آن تماس دارند
تعبیه درهای اتوماتیک یا باز کردن و بستن در توسط پیشخدمت
عدم پذیرش و ممانعت از ورود افراد مشکوک به بیماری، به داخل هتل
استفاده از دستگاه‌های تهویه و باز کردن پنجره برای جلوگیری از راکد بودن هوا
در صورت امکان، استفاده از فضای باز برای پذیرایی از مسافران برای صرف غذا
ضدعفونی کردن اتاق‌ها و تعویض کامل ملحفه‌ها و وسایل بهداشتی پس از خروج مسافران
فراهم کردن امکان ارائه روم سرویس به میهمانان هتل

سفر هوشمند در ایران

پروتکل بهداشتی ویژه ایام بیماری کرونا با عنوان «سفر همراه سلامت» که از آن با نام «سفر هوشمند» یاد شده، مواردی را درباره دریافت خدمات از سوی گردشگران و رعایت آنها توسط مدیران واحدهای اقامتی بیان کرده است.

در این پروتکل و یا دستورالعمل آمده است:

رعایت پروتکل ذیل از سوی کارکنان واحدهای اقامتی و همچنین همه مسافران الزامی بوده و فعالان حوزه گردشگری باید بر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی آن اهتمام ورزند.

واحدهایی که موقتاً تعطیل بوده‌اند لازم است پیش از بازگشایی برنامه کلی نظافت و گندزدایی دقیق در همه قسمت‌ها و فضاهای عمومی بر اساس مندرجات این دستورالعمل انجام دهند.

برخی واحدهای داخلی هتل‌ها مانند آرایشگاه، سالن ورزشی، استخر، سونا و تالار مراسم که جزو مشاغل پرخطر محسوب می‌شوند با دستور وزارت بهداشت و طبق پروتکل‌های آن اصناف بازگشایی خواهند شد.

استفاده از خدمات اقامت

تا حد ممکن سطوح در معرض تماس و قابل آلودگی در اتاق‌ها کاهش یابد بنابراین پیشنهاد می‌شود ظروف اقلامی مینی بار، ملحفه و پتو و بالشت اضافی، فولدرهای اطلاع‌رسانی، مجلات و گلدان و مانند آن جمع‌آوری و به خواست مهمان ارائه شود.

کلیه سطوح در تماس با دست مهمان اعم از دستگیره‌ها و کلیدهای برق، کنترل تلویزیون، گوشی تلفن و مانند آن به صورت گندزدایی شود.

تمام سطوح قابل ششتشو در سرویس بهداشتی شامل کف و دیوارها، روشویی، وان، زیردوشی؛ پرده دوش، کابین دوش، و غیره با حفظ ایمنی لوازم برقی به طور روزانه با مواد شوینده و آب داغ شستشو شوند.

همه منسوجات و کالای خواب شامل کاور لحاف، روبالشتی، ملحفه‌ها و رومیزی، حوله و مانند آن بعد از چک اوت مهمان برای شستشو جمع‌آوری شود.

در صورت مشاهده علائم بیماری در مهمان ضمن شستشوی اقلام فوق، پد محافظ تشک پتو و رانر و مانند آن نیز شسته شود.

مهر و سجاده کتب ادعیه و غیره داخل کاور قرار داده تا در صورت استفاده مهمان گندزدایی شود.

برای نظافت و گندزدایی سطوح لازم است از دستمال‌های مختلف با رنگ‌های مختلف استفاده کرده و دستمال تنظیف مرتب با آب داغ و مواد شوینده شسته شود این روش در خصوص زمین شورهای پارچه‌ای و نخی صدق می‌کند.

در هنگام نظافت اتاق‌ها در و پنجره‌ها باز باشد تا تهویه بهتر انجام شود.

صابون مایع و یا جامد تکنفره و دیگر اقلام بهداشتی در اتاق تأمین شود.

در خصوص نحوه جمع‌آوری و تخلیه زباله نهایت دقت و حفاظت فردی رعایت شود و کیسه زباله داخل سطل‌های زباله مرتباً تعویض شود.

شستشوی منسوجات مانند ملحفه ضدعفونی باید با حرارت بالا و استفاده از شوینده‌های قوی انجام پذیرد و پروتکل‌های حفاظت فردی در پرسنل لاندری شدیداً رعایت شود.

فضاهای عمومی، میز پذیرش، تلفن عمومی لابی، دستگاه عابربانک و مانند آن باید مرتب چندبار در روز گندزدایی شود.

رختکن، سرویس‌های بهداشتی پرسنل و سرویس‌های بهداشتی عمومی مرتب با آب داغ و مواد شوینده در تمام سطوح و زوایا شستشو و سپس گندزدایی شود.

در ورودی مراکز اقامتی رستوران داخلی و مجاورت آسانسورها ماده ضدعفونی دست نصب شود.

کلید اتاق قبل و بعد از تحویل از مسافران بوسیله اسپری موجود در پذیرش ضدعفونی شود.

برای ایجاد شرایط ایمن در زمان ورود مهمانان به هتل انجام اقداماتی مانند اسپری مواد ضدعفونی روی لباس و چمدان ایشان یا تعبیه تونل مه پاش مواد ضدعفونی توصیه نمی‌شود و بهتر است از روش‌های علمی و مناسب‌تر استفاده شود.

سفر در کرونا 3 اقامت در هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا

استفاده از خدمات رستوران

با توجه به ایام خلوتی و به منظور تمرکز خدمات بهداشتی دسترسی مهمانان به تمام فضای نشیمن لابی، رستوران و یا صبحانه‌خوری به نحو شایسته محدود شود یا تاحد ممکن از خدمات روم سرویس استفاده شود.

میزهای رستوران و صبحانه خوری با فاصله یک و نیم متری از یکدیگر چیدمان شود و از دیوارها و پرده‌ها میز و صندوق و مانند آن حداقل یک و نیم متر فاصله داشته باشند.

کف سالن دو بار در روز به وسیله زمین شور آغشته به مواد ضدعفونی، گندزدایی شود.

منوهای رستوران قابل نظافت بوده و مرتب ضدعفونی شوند و همراه منو محلول ضدعفونی دست به مهمان داده شود تا در صورت تمایل دست خود را ضدعفونی کنند.

ظروف و تجهیزات و لوازم اضافی در معرض آلودگی محدود شوند، رومیزی‌ها و لچکی‌ها جمع‌آوری تا امکان گندزدایی سطح میزها فراهم شود یا می‌توان از پوشش‌های یکبار مصرف استفاده کرد.

تمامی ظروف بازگشتی از میز مهمان حتی در صورت عدم استفاده با آب گرم شسته شوند.

بوفه سالاد و غذا در این ایام تعطیل شده و اقلام خوراکی طبق استاندارد و درجه هتل به صورت بسته‌بندی و در ظروف یکنفره ارائه شود.

نان به صورت بسته‌بندی در کیسه و یا سلفون کشیده و قرارداده شود.

حتی الامکان از ظروف یکبار مصرف استفاده شود.

دمای پخت استاندارد مواد غذایی رعایت شود.

تا حد امکان زنجیره انتقال گرم برای مواد غذایی تأمین شود که تا زمان سرو در رستوران گرم بماند.

با توجه به نظریه ماندگاری طولانی مدت روی سطوح استیل، در گندزدایی تجهیزات استیل در آشپزخانه‌ها دقت بیشتری شود.

در زمان انتقال ظرف حاوی غذا از آشپزخانه تا رستوران دقت لازم در جهت پیشگیری از آلودگی ثانویه رعایت شود.

زمان فعالیت روم سرویس افزایش یابد تا در حدامکان مسافران در اتاق از خدمات غذا و نوشیدنی استفاده کنند.

سفر در کرونا 4 اقامت در هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا

مسافران در واحدهای اقامتی

مسافران برای حفظ سلامت خود فقط از خدمات واحدهای اقامتی دارای مجوز که به این منظور کاملاً بهداشتی شده‌اند، استفاده کنند. مسافران تا حد ممکن از روش‌های اینترنتی برای رزرو اتاق استفاده کنند و به توصیه رانندگان تاکسی برای استفاده از خدمات اقامتی واحدهای بدون مجوز عمل نکنند.

پس از انجام مراحل پذیرش و ارائه مدارک و تکمیل فرم‌های پذیرش حتماً دست‌ها را طبق پروتکل شستشو دهید.

پس از استفاده از سرویس‌های بهداشتی عمومی دست خود را طبق پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت به خوبی شستشو داده و خشک کنید یا از محلول ضدعفونی دست استفاده کنید.

پس از خرید هر نوع کالا یا ماده غذایی بسته‌بندی خارج از مرکز اقامتی، قبل از استفاده بسته‌بندی آن گندزدایی شود.

تاحد ممکن از خدمات غذایی رستوران‌های داخل مراکز اقامتی استفاده کنید.

پس از هربار خروج از واحد اقامتی و مراجعت حتماً دست‌ها را به خوبی بشویید.

پرسنل شاغل در واحدهای اقامتی به منظور حفاظت از سلامت گردشگران و به دستور مقامات بهداشتی از پروتکل‌های حفاظت فیزیکی و فردی استفاده می‌کنند لطفاً در این باره با آنها همکاری شود.

درصورت بروز علائم سرماخوردگی در خود و یا اعضای خانواده مراتب را برای مساعدت و راهنمایی به پذیرش اعلام کنید.

برای افزایش اطمینان و ایمنی در فضاهای عمومی از ماسک و دستکش استفاده کنید.

به منظور کاهش سطوح در معرض تماس و قابل آلودگی در اتاق‌ها ظروف، اقلام مینی بار، ملحفه پتو و بالشت اضافی، فولدرهای اطلاع‌رسانی، مجلات، گلدان و مانند آنها جمع آوری شده و به درخواست مسافر ارائه شود.

کلیه سطوح در تماس با دست اعم از دستگیره‌ها کلیدهای برق، کنترل تلویزیون، گوشی تلفن و مانند آن به صورت روزانه گندزدایی می‌شود.

کلیه سطوح قابل شستشو در سرویس بهداشتی شامل کف و دیوارها، روشویی، وان، زیردوشی، گرده دوش، کابین دوش و غیره به طور روزانه با مواد شوینده و آب داغ شستشو شوند.

کلیه منسوجات و کالای خواب شامل کاور لحاف، روبالشتی، ملحفه‌ها، رومیزی حوله و مانند آن به صورت روزانه برای شستشو جمع‌آوری می‌شود و در صورت اعلام مسافر این زمان به بعد از خروج منتقل می‌شود.

مهر و سجاده، کتب ادعیه و غیره داخل کاور قرار داده شده و درصورت استفاده گندزدایی می‌شود.

در ورودی مراکز اقامتی، رستوران داخلی و مجاورت آسانسورها ماده ضدعفونی دست برای استفاده مسافر نصب شده است.

کلیه اتاق قبل و بعد از تحویل به مسافر به وسیله اسپری موجود در پذیرش ضدعفونی می‌شود.

به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی فاصله ایمن را در مبلمان نشیمن لابی، رستوران و یا صبحانه‌خوری رعایت شود.

به منظور کاهش سطوح در معرض تماس و قابل آلودگی در رستوران‌ها ظروف تجهیزات و لوازم اضافی رومیزی‌ها و لچکی‌ها جمع‌آوری شده تا امکان گندزدایی سطح میزها فراهم شود.

بوفه سالاد و غذا در این ایام تعطیل شده و اقلام خوراکی طبق استاندارد و درجه هتل به صورت بسته‌بندی و در ظروف یکنفره ارائه می‌شود.

خدمات روم سرویس آماده ارائه خدمات غذا و نوشیدنی در اتاق است.

سفر در کرونا 1 اقامت در هتل ها با رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام کرونا

 

 

 

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *