رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹

اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان  در شهرستان خرم آباد، جاده خرم آباد به الشتر، روستای تنگه شبیخون واقع گردیده است. این خانه بومی با قدمت حدود ۸۰ سال پس از مرمت و بازسازی در سال ۱۳۹۶ افتتاح شد و با عنوان اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان فعالیت خود را در حوزه بوم گردی آغاز نمود.

-بازان22 اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

اقامتگاه “ماهی بازان” دارای ۱۲ اتاق کاهگلی است و برای حداکثر ۷۰نفر ظرفیت داشته که سرویس خواب آنها بصورت سنتی کفخواب است. ۷ اتاق با نام های: دالیا، مال کی خا، تیارا، ایلدا، ایلماه، چی گل و برگام مستر بوده و دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی بوده و الباقی اتاق های:سیدا، داگل، اساره و ستین سرویس بهداشتی ایرانی، فرنگی و حمام مشترک در محوطه دارند. هر اتاق یک بالکن اختصاصی داشته که میتوان در آن نشسته و از آب و هوای منطقه لذت ببرند. از ویژه برنامه های این اقامتگاه بوم گردی برای گردشگران عزیز می توان پخش و اجرای موسیقی محلی زنده، طبیعت گردی و گشت و گذار در جاذبه های گردشگری اطراف روستا نظیر کتیبه های باستانی و…را نام برد.

-بازان3 اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

اقامتگاه رستوران داشته که مهمانان میتوانند در آن وعده های غذایی را با هماهنگی قبلی و هزینه جداگانه سفارش دهند. همچنین باربیکیو هم جهت درست کردن کباب تعبیه شده است. در فاصله ۴الی۵دقیقه ای اقامتگاه روستای رباط نمکی، یک روستا بالاتر از تنگ شبیخون بوده که نانوایی و سوپرمارکت داشته و مهمانان میتوانند به آن مراجعه کنند. جاذبه های خرم آباد شامل: قلعه فلک الافلاک،پل شاپوری شکسته،بقعه‌ بابا طاهر،مجموعه توریستی مخمل‌کوه،دریاچه کیو،گرداب سنگی،مناره آجری،آبشار نوژیان،حمام گپ خرم آباد،آسیاب گبری و..میباشند.

-بازان33 اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

از جمله امکانات و خدماتی که اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان برای رفاه مسافران گرامی در نظر گرفته می توان به راهنمای تورهای گردشگری، اینترنت و وای فای رایگان، برای راهنمایی گردشگران غیرایرانی، پارکینگ غیرمسقف داخل محوطه اقامتگاه، سفره خانه و سیستم گرمایشی (بخاری نفتی، بخاری برقی و شومینه هیزمی) اشاره کرد. لازم به ذکر است که به دلیل آب و هوای خنک و مطبوع این منطقه در فصل تابستان، نیازی به استفاده از سیستم سرمایشی نمی باشد. هزینه‌ی رزرو اقامت در بوم گردی ماهی بازان در روزهای پر سفر متفاوت است.

-بازان4 اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

نحوه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

آدرس : خرم آباد – کیلومتر ۶ جاده خرم آباد – الشتر – روستای تنگ شبیخون – دور برگردون رباط نمکی – به سمت خرم اباد – بعد از رستوران چیتگر – اقامتگاه بومگردی ماهی بازان

-بازان2 اقامتگاه بوم گردی ماهی بازان لرستان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *