رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی

اشتراک گذاری

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی در خانه ثبتی شیرمحمدی ازخانه های تاریخی که درفهرست آثارملی به ثبت رسیده و یکی از خانه های منحصربفرد گمیشان است واقع شده است . خانه تاریخی شیرمحمدی در۳ کیلومتری سواحل زیبای خزر و۱۵ کیلومتری بندرترکمن قرارگرفته که بزرگترین وقدیمی ترین خانه ترکمن صحرا محسوب می شود.

گمیشان جاذبه‌های متنوعی را در خود جای داده است که می‌توان به خانه های چوبی دو طبقه که قدمت بعضی از آنها به دوران قاجار می رسد، ساحل زیبا و بکر چارقلی؛ تنها ساحل ماسه ای استان گلستان، گل‌فشان‌های قارنیارق، اینچه و گوبکلجه؛ یکی از کم نظیر ترین پدیده های طبیعی، قیزلر قلعه؛ تنها قلعه صخره ای استان، دیوار دفاعی گرگان؛ مربوط به دوره ساسانیان، تالاب بین المللی گمیشان؛ یکی از زیباترین تالاب های شمال کشور، موزه مردم‌شناسی گمیشان، بافت ارزشمند تاریخی و خانه‌هایی با معماری روسی و تپه باستانی و طبیعی قارن یارق اشاره کرد.

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی یک خانه بومی و سنتی با قدمت بیش از ۱۰۰ سال، در شهر دیدنی گمیش تپه شهرستان گمیشان، استان گلستان قرار گرفته است. گمیشان، شهرستانی با دیدنی های منحصر به فرد که می تواند یکی از جذاب ترین مقاصد سفر های داخلی باشد.خانه ای در محوطه ۴۰۰۰ متری باغ های انار و یک آسیاب قدیمی. اتاق هایی با پنجره های چوبی هلالی شکل روسی دارد که نور خورشید را به زیبایی به داخل هدایت میکند.

این خانه قدیمی به سبک معماری روس ساخته شده ومصالح به کاربرده درساخت این بنا ازآجرهای قزل آلان( دیواردفاعی گرگان) می باشد. چشم انداز بی نظیر به محله قدیمی شهرودشت می تواند تصویری ماندگار را ازاین شهردرذهنتان ثبت کند.

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی
اتاق ها سرویس بهداشتی نداشته و ۲ عدد سرویس بهداشتی ایرانی و حمام در محوطه اقامتگاه قرار دارد.یک اتاق هم بعنوان اشپزخانه با تمامی امکانات برای ۴۰ الی ۵۰ نفر قرار داده شده است که مهمان ها میتوانند از ان بصورت مشترک استفاده کنند و همچنین امکان فراهم کردن وعده های غذایی با هماهنگی قبلی و هزینه جداگانه وجود دارد. اتاق های شماره ۱ و ۲ اقامتگاه تخت و اسپیلت دارد و سایر اتاق ها بصورت سنتی کفخواب بوده و پنکه دارد. محیط اقامتگاه محیطی ارام بوده و بدلیل قرار گرفتن اقامتگاه در زمین ۴۰۰۰ متری همسایه ها به دور از خانه قرار دارند. اقامتگاه دارای باغ انگور و تخت های چوبی و اتشدان برای دورهمی است.

صبحانه همراه با اقامت بوده و رایگان میباشد. یک اتاق بعنوان اشپزخانه با تمامی امکانات برای ۴۰ الی ۵۰ نفر قرار داده شده است که مهمان ها میتوانند از ان بصورت عمومی استفاده کنند و همچنین امکان فراهم کردن وعده های غذایی با هماهنگی قبلی و هزینه جداگانه وجود دارد.

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی
از جمله خدمات قابل ارائه در این اقامتگاه بوم گردی برای گردشگران و مهمانان گرامی می توان به ۱ حمام، ۲ سرویس بهداشتی ایرانی، ۱ سرویس فرنگی صندلی دار متحرک، پارکینگ غیر مسقف و اینترنت رایگان اشاره کرد. یکی از اتاق های طبقه دوم به آشپزخانه با تمامی امکانات و تجهیزات آشپزی مانند گاز و یخچال و… اختصاص داده شده است. سیستم سرمایشی و گرمایشی این بوم گردی پنکه و بخاری گازی است که امکان اقامت در همه فصول سال را برای گردشگران مهیا می کند. یک حیاط با متراژ ۴۰۰۰ متر با انبوه درختان انار و به که یک آسیاب و آب انبار قدیمی و سنتی نیز در آن قرار گرفته، به زیبایی این خانه بومی می افزاید.

نحوه دسترسی به اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی

استان گلستان ، شهر گمیشان ، گمیش تپه – چهارراه چراغ قرمز- خیابان یوسف مرگنی

اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی
اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی اقامتگاه بوم گردی شیرمحمدی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *