جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

تاریخ بروزرسانی :
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

اقامتگاه بوم گردی نمک زار سه قلعه در کویر سه قلعه شهرستان سرایان واقع شده است و به بهشت منجمان مشهور است. بنابه گزارش این سایت این اقامتگاه‌ها تنها جنبه اقامتی ندارند، بلکه در آن فعالیت‌های مختلفی مانند ارائه غذا و نوشیدنی بومی، ساخت، آموزش و فروش صنایع دستی محلی، اجرای نمایش و موسیقی سنتی، برگزاری رویدادهای و فعالیت‌های بوم‌گردی وجود دارد.
انتخاب خانه‌ای بومی، مرمت و سکونت در آن، استفاده از معماری داخلی ساده محلی، پذیرایی با غذا و خوراک‌های بومی، مشارکت جوامع محلی در فعالیت‌ها، احترام و زنده نگه‌داشتن فرهنگ و آیین‌های سنتی منطقه، معرفی هنرها و صنایع خاص منطقه و معرفی موسیقی محلی ایرانی، برخی ارزش‌های هسته‌ای و مشترک این اقامتگاه‌ها است. این منطقه از تاریک ترین نقاط کره زمین است، وبه دلیل وجود جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی مثل: تپه های ماسه ای روان، دق و کویری زیبا در مجاورت رصدخانه به یکی از مناطق تورست گردی تبدیل شده است.

طبق گفته این سایت وجود آثار متعدد تاریخی در شهر سه قلعه و همچنین بیابان های اطراف سه قلعه که عمدتاً رباط و کاروانسرا است، روستاهای ییلاقی شمال شهرستان، مجموعه آثار تاریخی شهر سرایان، موزه و همچنین پتانسیل های صنایع دستی شهرستان بر قابلیت کویر سه قلعه افزوده و همه ساله تورهای پیاده روی و کویرنوردی به مقصد این نقطه از استان برگزار می شود. رصدگاه سه قلعه در اردیبهشت سال ۱۳۸۸ و در حاشیه نهمین رقابت رصدی مسیه، با در نظر گرفتن پتانسیل های منطقه از جمله دارا بودن پنجمین آسمان تاریک در جهان، دوری از منابع آلودگی نوری، وجود جاذبه کویر و امنیت منطقه و به منظور توسعه گردشگری نجومی و سازماندهی فضایی مناسب برای منجمان و گردشگران علاقه مند، احداث و افتتاح شد. توریست هایی که برای بازدید از این مکان دیدنی به سرایان سفر میکنند میتوانند از سوغات و صنایع دستی این منطقه استفاده کنند. شهرستان سرایان به دلیل وجود منطقه کوهستانی و سرسبز و همچنین وجود کویر و ماسه زار ها از لحاظ اقلیمی به یکی از جاذبه های طبیعت گردی استان خراسان جنوبی تبدیل شده است.

غذاهای قابل سرو در اقامتگاه:

کشک و بادمجون ۱۱

قورمه گوسفندی

چلومرغ

چلو گوشت

کوبیده با برنج

اش و عدسی

آدرس: استان خراسان جنوبی ، شهر سرایان ، کویر سه قلعه،کیلومتر ۳۰ جاده رصدگاه
IMG 20180423 001207 1 0 اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

IMG 20180423 001211 1 2 اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

IMG 20180423 001209 1 1 اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

IMG 20180423 001212 1 3 اقامتگاه بومگردی نمکزار سه قلعه سرایان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سفریتو

    من عاشق غذاهاش هستم خیلی خیلی عالین

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد