جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

احیاء و باز زنده‌سازی سایت موزه پارک کوهساران اهواز

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۳

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، افشین حیدری پیش از ظهر امروز در جلسه مشترکی با شهردار منطقه هفت اهواز درباره احیاء و باز زنده‌سازی سایت موزه پارک کوهساران اهواز شرکت کرد و اظهار داشت: این پارک توانمندی‌های زیادی برای جذب توریست دارد و با همکاری شهرداری اهواز این پارک موزه احیاء می‌شود.

وی افزود: منطقه هفت شهرداری اهواز دارای توانمندی‌های زیادی برای بازدید گردشگران داخلی و خارجی است که باید در راستای تأمین زیرساخت‌ها و احیاء بافت موجود در این منطقه گام‌هایی بلند برداشت که در این زمینه همکاری شهرداری کلان‌شهر اهواز در منطقه هفت بسیار ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان با اشاره به اینکه میراث فرهنگی برای بهبود شرایط در این منطقه از همه توانمندی خود استفاده می‌کند، خاطرنشان کرد: میراث فرهنگی خوزستان از همه توانمندی و ظرفیت قانونی و اعتباری خود برای بهبود این بخش از شهر اهواز که دارای سابقه طولانی در بخش تاریخی و هویتی این شهر تاریخی استفاده می‌کند.

حیدری تاکید کرد: در این منطقه آثار تاریخی و مذهبی همچون رودخانه کارون، مقبره علی‌ابن‌مهزیار اهوازی، بافت تاریخی عامری، گورستان تاریخی کوهساران، گورستان تاریخی اقلیت‌های دینی، تپه آسیا آباد و منازل کارون وجود دارد که همگی در بخش تاریخی و هویتی شهر اهواز دارای جایگاه بسیار رفیعی هستند.

وی اضافه کرد: وجود تنوع قومیتی در این منطقه باعث می‌شود که اهمیت توجه به این منطقه بیش‌ازپیش باشد و به این مسئله باید توجه شایانی شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، پارک و گورستان کوهساران بخشی از شهر تاریخی هرمز اردشیر هستند که در سال ۱۳۱۰ ثبت ملی شده است.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930820000820#sthash.9agdaPCx.dpuf

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *