رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اثر اصلی سالوادور دالی در موزه سعدآباد

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ بهمن ۱۳۹۹

اثر اصلی سالوادور دالی در موزه سعدآباد در موزه هنر های زیبا قرار دارد . کاخ موزه سعدآباد، مجموعه ای تاریخی و جذاب در شمال تهران است که دارای موزه های مختلف بوده و دیدن شان را نباید از دست بدهید. یکی از این بخش ها، موزه هنرهای زیبا است که در کاخ اسود مجموعه برپا شده است. در این موزه مجموعه ای از آثار مشهور هنری به چشم می خورند که از آن جمله می توان به تابلویی از سهراب سپهری و تابلویی از سالوادور دالی اشاره کرد.یکی از آثار مطرح موزه هنرهای زیبا با عنوان” خواب” اثر سالوادور دالی، نقاش ،تصویرگر و طراح اسپانیایی(۱۹۰۴-۱۹۸۹)است که بیشتر به خاطر خلق تصاویر گیرا وخیالی در آثار فراواقع گرایش به شهرت رسید.دالی شدیدا فردی خیال پرداز بود و علاقه وافری به انجام کارهای عجیب برای جلب توجه دیگران داشت.

-هنرهای-زیبا اثر اصلی سالوادور دالی در موزه سعدآباد

سالوادور دالی را به جرأت می توان مشهورترین نقاش و هنرمند سبک سورئال یا فراواقع گرایی نامید که آثار شاخص و قابل توجه بسیاری دارد. یکی از آثار سالوادور دالی به نام «خواب» امروزه در موزه هنرهای زیبای سعدآباد نگهداری می شود. جالب است بدانید که این تابلو، نسخه اصلی اثر می باشد و به احتمال بسیار زیاد توسط فرح پهلوی خریداری شده است.

-2 اثر اصلی سالوادور دالی در موزه سعدآباد

سالوادور دالی که نام کامل او، سالوادور فلیپه خاسینتو دالی است، نقاش، مجسمه ساز، طراح و نویسنده و سینماگر اسپانیانی است که به ویژه به خاطر خلق نقاشی ها و مجسمه هایی به سبک سوررئالیسم (فراواقعگرایی) شهرتی جهانی دارد. او در سال ۱۹۰۴م در شهر فیگراس، در ایالت کاتالونیا در نزدیکی مرز اسپانیا- فرانسه متولد شد. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار فرا واقعگرا به شهرت رسید. معروف ترین اثر وی به نام تداوم حافظه در سال ۱۹۳۱ خلق شد. دالی حریصانه سبک های گوناگون هنری را می بلعید و سپس آثارش را از آکادمیک ترین سبکهای هنر کلاسیک که نمایانگر آشنایی وی با رافائل، براترینو، فرانسیسکو زربرن، یوهانس ورهر و دیگو ولاسکز بودند تا پیشگامان هنر آوانگارد، گاه در آثاری مجزا و گاه در ترکیبی از آثار بسط می داد. دالی علاقه وافری به انجام کارهای عجیب برای جلب توجه دیگران داشت. وی در سال های پایانی زندگی حرفه ای اش خود را تنها محدود به نقاشی نکرد و بسیاری از کارها و اعمال رسانه ای جدید و غیر منتظره را تجربه کرد. در سال ۱۹۸۰ وضعیت سلامتی دالی به وخامت گرائید به طوری که بعد از مدتی دست راست او مانند افراد مبتلا به بیماری پارکینسون دچار رعشه گردید. در طی همین دوران و در سال ۱۹۸۲ او از سوی پادشاه اسپانیا لقب مارکز را دریافت نمود.

-1 اثر اصلی سالوادور دالی در موزه سعدآباد

نحوه دسترسی

دوره تاریخی: قرن بیستم

محل نگهداری: موزه هنرهای زیبا، کاخ موزه سعدآباد

زمان بازدید: ۹ تا ۱۷ (در تعطیلات رسمی ساعت بازدید را کنترل کنید.)

آدرس کاخ موزه سعدآباد: تهران، خیابان ولیعصر، خیابان شهید فلاحی، خیابان شهید کمال طاهری

 

 اثر اصلی سالوادور دالی در موزه سعدآباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *