جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اتاق بازرگانی هلدینگ گردشگری تشکیل می‌دهد

تاریخ بروزرسانی :
۱ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۱ – گروه گردشگری، پرستو فخاریان: کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران در جلسه اخیر خود تشکیل یک هلدینگ گردشگری را به تصویب رساند. رئیس این کمیسیون در گفت‌وگو با «دنیای اقتصاد»، ضمن اعلام این خبر افزود: در نظر داریم که با تشکیل این هلدینگ، چارچوبی در حوزه‌های مختلف گردشگری ایجاد کنیم؛ چراکه تاکنون به‌طور مشخص چارچوبی در این خصوص وجود نداشته است.
محمد کاوه ضمن اشاره به کارکرد یکپارچه‌سازی این هلدینگ خاطر نشان کرد: لازم است برای جلوگیری از پراکندگی و همچنین ایجاد انسجام، چنین هلدینگی ایجاد شود. وی تصریح کرد: این هلدینگ می‌تواند در تعامل و همکاری با شرکت‌های خارجی نیز به ما کمک کند و از سوی دیگر موجب آن شود که هنگام حضور شرکت‌ها و بنگاه‌های گردشگری در نمایشگاه‌های بین‌المللی، به جای تشتت آرا، بخش خصوصی به اجماع برسد و یکصدا با دیگر کشورها مذاکره کند.
به گفته وی این هلدینگ در چهار بخش آژانس‌های مسافرتی، گردشگری سلامت، هتلداران و مکان‌های اقامتی و تورگردانان فعال خواهد شد. کاوه در ادامه اذعان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم که این هلدینگ نهایتا تا ۱۵شهریورماه سال جاری شکل خواهد گرفت.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران در پاسخ به این سوال که «آیا همه بنگاه‌های مرتبط با گردشگری که هم‌اکنون فعال هستند می‌توانند زیرمجموعه این هلدینگ قرار گیرند، یا در نظر دارید ذیل این هلدینگ، بنگاه‌های جدیدی ایجاد کنید»، تصریح کرد: به‌زودی فراخوانی برای جذب در این هلدینگ اعلام خواهد شد و همه شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند یا شرکت‌هایی که تازه شکل‌می‌گیرند و علاقه‌مند هستند، می‌توانند زیرمجموعه این هلدینگ قرار گیرند تا از این طریق همه فعالان این بخش در تعامل با شرکت‌های خارجی و بخش خصوصی دیگر کشورها به یک اتحاد برسند.
محمد کاوه همچنین در واکنش به این سوال که آیا با توجه به این تشتتی که برای مثال در میان آژانس‌داران و تورگردانان کشور وجود دارد، می‌توان به این یکپارچگی حاصل از تشکیل هلدینگ گردشگری امیدوار بود، گفت: ما باید بدانیم که در دنیای امروز، ۱۱درصد از اشتغال کشورها به مشاغل مرتبط با گردشگری اختصاص دارد و این نشان از این دارد که نیروهای بسیاری در این بخش فعالند.
وجود تشکل‌های استانی و کشوری و… منافاتی با شکل‌گیری این هلدینگ ندارد و اتاق تصمیم دارد فعالان این صنعت را از طریق اتاق بازرگانی به ثبت برساند. وی افزود: از طریق این هلدینگ، اتاق بازرگانی ایران از شرکت‌های زیرمجموعه در نمایشگاه‌های بین‌المللی و هیات‌های اقتصادی حمایت خواهد کرد و امیدواریم تا از این طریق بتوانیم به جذب بیشتر گردشگر خارجی دست یابیم و ارزآوری بیشتری را شاهد باشیم.

c5dcc7027f1c3713d9fbc8c364a0e407 اتاق بازرگانی هلدینگ گردشگری تشکیل می‌دهد

تشکیل کمیته برنامه ششم
رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی ایران، همچنین از تشکیل کمیته‌ای برای ارائه برنامه‌های پیشنهادی به مجلس جهت تنظیم برنامه ششم توسعه خبر داد. کاوه توضیح داد: در جلسه این کمیسیون مطرح شد تا اواسط مردادماه کمیته‌ای برای بررسی و ارزیابی برنامه‌هایی که در حوزه گردشگری می‌تواند در برنامه ششم توسعه جای گیرد، تشکیل شود.
او خاطر نشان کرد: از فعالان اقتصادی خواسته‌ایم که تا ۱۵مردادماه راهکارها و نظرات خود را برای تشکیل از کمیته بگویند. به گفته کاوه جمع‌بندی‌هایی که در این کمیته انجام می‌شود، به هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران ارائه خواهد شد تا از آن مجرا جهت تقدیم به کمیسیون اقتصادی مجلس اقدام شود.

اجلاس گردشگری سلامت کشورهای اکو
محمد کاوه از برگزاری اولین اجلاس گردشگری سلامت کشورهای اسلامی عضو اکو در ماه آینده خبر داد و افزود: این اجلاس برای نخستین بار در راستای رشد و توسعه گردشگری سلامت، معرفی مازندران به عنوان منطقه بین‌المللی طبیعت‌گردی و رشد و توسعه همکاری‌های کشورهای عضو اکو از ۲۷ تا ۲۹ مردادماه جاری در ساری برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه این اجلاس نمایشگاه تخصصی از فعالان گردشگری درمان و سلامت به‌خصوص بیمارستان‌ها و شرکت‌ها برگزار خواهد شد. رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با اشاره به این موضوع که مازندران ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه طبیعت‌گردی دارد، خاطرنشان کرد: این استان سالانه پذیرای حدود ۴۰میلیون گردشگر داخلی است و در صورتی که ما خواهان این باشیم که سالانه حدود یک میلیون طبیعت‌گرد خارجی را در این استان پذیرا باشیم باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنیم که در این عرصه هم دولت محترم نقش بسزایی دارد و باید سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها را جدی بگیرد.
کاوه در پایان خاطر نشان کرد: شورای راهبردی گردشگری سلامت در سازمان میراث فرهنگی تشکیل شده و از ارگان‌های مختلف دولتی که به نوعی در این زمینه دخیل هستند، نمایندگانی را در خود جای داده است. ما نیز به عنوان بخش خصوصی درخواست کرده‌ایم که نماینده‌ای از سوی اتاق ایران در این شورا داشته باشیم تا بتوانیم تعامل بیشتر و موثرتری ایجاد کنیم.

fd449196a62e54c83f88a0a75477fa30 اتاق بازرگانی هلدینگ گردشگری تشکیل می‌دهد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *