رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ فروردین ۱۳۹۳

آیین های ویژه تحویل سال ۹۳ در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۰۱/۰۲ – شهرکرد- ایرنا – همزمان با ثانیه های پایانی سال ۹۲ آیین های ویژه آغاز سال ۹۳ در چهارمحال و بختیاری پنجشنبه شب برگزار شد.

به گزارش ایرنا، مردم این استان به هنگام تحویل سال جدید با حضور در اماکن متبرکه و برافراشتن شمع و خواندن دعای تحویل سال نو، رسیدن سال جدید را گرامی داشتند.

با توجه به در پیش بودن ایام شهادت حضرت فاطمه کبری سلام الله علیها ، مردم در هنگام تحویل سال توجه ویژه ای به این ایام داشتند.

مردم شهرکرد براساس یک سنت دیرین با حضور در رواق و صحن امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون و روشن کردن چراغ های نفتی و شمع و قرائت سورهˈانعامˈ در سال جدید برای همه جهانیان به ویژه مردم کشور و چهارمحال و بختیاری آرزوی توفیق و سلامتی کردند.

در برخی از روستاها مردم به هنگام تحویل سال جدید بر روی پشت بام خانه های خود رفته و با برافراشتن آتش، فرا رسیدن سال جدید را گرامی داشتند.

گستراندن سفره های ˈسبزه قرآن ˈ یکی از آیین های دیرین مردم در شهرهای جنوبی چهارمحال و بختیاری است، که در هنگام سال نو شمسی برپا شد.

نوازندگان در چهارمحال و بختیاری نیز با طنین انداز کردن آهنگ سرنا و دهل و نوروز خوانی در دستگاه ˈ ماهورˈ اقدام به نواختن آهنگ تحویل سال کردند.

به گزارش ایرنا، در بسیاری از نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری مردم نماز شکر به هنگام تحویل سال نو اقامه کردند.

همچنین مردم پس از تحویل سال نو با حضور در گلزار شهدا و قبرستانها به زیارت اهل قبور رفتند و برای همه درگذشتگان خاک طلب مغفرت کردند.

81095770-5582554 آیین های ویژه تحویل سال 93 در چهارمحال و بختیاری برگزار شد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *