جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار چم آو ایلام

تاریخ بروزرسانی :
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

آبشار چم آو ایلام ، در دامنه کوه برآسمان و در امتداد رود چم آو در فاصله ۱۸ کیلومتری مسیر ایلام- صالح‌آباد و در حدّفاصل روستای چم آو و منطقه ماربره واقع شده است . دسترسی به این آبشار با یک پیاده‌روی نیم ساعته امکان‌پذیر است. آب این آبشار پس از طی مسافت کوتاهی به رودخانه گدار خوش می‌ریزد.آبشار های زیادی در استان ایلام وجود دارند که یکی از زیباترین ها در بین آنها آبشار چم آو است .

این جاذبه طبیعی بسیار زیبا خصوصیت های فوق العاده ای داشته که همیشه مورد توجه گردشگران و همچنین ساکنین منطقه قرار گرفته است. و از قطب های مهم توریستی استان ایلام به حساب می آمده است. این جاذبه فوق العاده در جنوب غرب استان ایلام واقع شده است. و محیط منحصر به فرد طبیعت زیبا و سبز و آب هوای بی نظیر از ویژگی های این اثر طبیعی می باشند. که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و باعث شده است که این مکان از ارزش بسیار بالایی برخوردار باشد.

آبشار چم آو ایلام 800x553 آبشار چم آو ایلام
برای آشنایی بیشتر با شهر ایلام پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در ایلام را مطالعه بفرمایید.

آبشار فصلی

در فصول سرد سال این کوه پوشیده از برف می شود. در شروع بهار و تابش گرمای خورشید برف ها ذوب شده و آبی که از آن جاری می گردد به آبشار چم آو جاری میگردد. به همین دلیل این آبشار فصلی می باشد و در فصل تابستان به مرور خشک می شود. ولی با این وجود از ارتفاع زیادی برخوردار می باشد که در بهار بسیار پرآب است.

آب این آبشار در مسیر خود درختان بسیاری را آبیاری کرده و تاثیر بسیار بالایی در شکل گیری محیط اطراف خود می گذارد . همچنین باعث وجود ویژگی های مطلوب از جمله آب و هوای مناسب میگردد. انبوه پوشش های گیاهی باعث شده است که حیوانات زیادی این مکان را برای زندگی انتخاب نمایند. آبشار چم آو از آبشارهای پلکانی می باشد و شامل سه پله است. آنچه باعث تمایز این آبشار زیبا نسبت به تمام آبشارهای این استان شده است نحوه ریزش آن است. که از یک صخره هلالی شکل و بزرگ سرازیر می شود و صحنه ی فوق العاده ای ایجاد کرده است.

درادامه مسیر چم آو و پس از گذشتن از روستا، آبشار فصلی وجود دارد. که در فصول مناسب سال منظره جالبی را به وجود می‌آورد.

%D8%A2%D8%A8%D8%B4%D8%A7%D8%B1 %DA%86%D9%85 %D8%A2%D9%88 آبشار چم آو ایلام

نحوه دسترسی به آبشار چم آو ایلام

در جاده ایلام به صالح آباد تونلی بزرگ در سمت راست جاده قرار دارد که پس از آن یک مسیر فرعی به روستای چم آو وجود دارد. آبشار نرسیده به روستا است و با نیم ساعت پیاده روی به آنجا خواهید رسید. پیشنهاد میدهیم که در فصل بهار از این آبشار دیدن کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رضا

    با سلام این عکس فکر کنم اشتباه باشه اگر نباشه خیلی شبیه به آبشار کبودوال علی آباد کتول هست

    ۴ اسفند, ۱۳۹۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *