جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار دره توت جغتای

تاریخ بروزرسانی :
۵ تیر ۱۴۰۰

آبشار دره توت جغتای یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان جغتای می باشد .شهرستان جغتای با طبیعتی زیبا و ییلاقهای دل انگیز از زیباترین مناطق استان خراسان رضوی است. آبشار دره توت از آبشارهای فصلی شهرستان جغتای است که با شروع فصل باران زنده می شود و در طول زمانیکه برف در کوهستان وجود دارد آب آن جاری ست.حدود ۹ کیلومتری جنوب شهر جغتای در مسیر ییلاقات شهر جغتای محلی موسوم به دره توت وجود دارد که ورودی آن باریکه ای است به صورت تنگ، تنها جائیکه در ییلاقات جغتای انگور فراوان وجود دارد همین دره توت است.

آبشار دره توت جغتای آبشار دره توت جغتای

در پای آبشار باغی با درختان مثمر و غیر مثمر است. ارتفاع آبشار حدود ۲۰ متر نسبت به کف شوتگاه آبشار (آبریزگاه ) است. در محل آبریز سطح مسطحی وجود دارد که امکان برپائی چادر و زیر انداز در آن مهیا است. ترنم قطرات معلق آب در هوا به زیبائی منطقه می افزاید. کوههای جغتای ادامه کوههای سلسله جبال البرز و بینالود است. این محل نسبت به شهر جغتای ۱۰ درجه اختلاف دما دارد. عاشقان طبیعت می توانند در فضای مصفای این محل آواز پرندگان و چهچه بلبلان را گوش جان بسپارند و از صدای شر شر آب و تماشای آبشار لذت ببرند.

جاهای دیدنی اطراف آبشار

ش شو با فتحه شین اول و با ضمه شین دوم آبشار دیگری در این مسیر است. آبشار منیدر واقع در روستای منیر در بخش مرکزی شهرستان جغتای نیز دیگر از آبشارهای زیبای شهرستان جغتای است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *