جستجوی شهر به شهر :

آبشار دراز کش

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۷

آبشار درازکش در استان مازندران واقع است. آبشار ابتدا به یک حوضچه بزرگ میریزد که دارای وسعت نسبتا زیادی است و سپس به صورت رودخانه ای در جهت شمال ادامه مسیر میدهد. آبشار در فصل پاییز دارای آب نسبتا زیادی است ولی بیشترین میزان آب آن در فصل بهار است. آبشار روستای درازکش یکی از زیبائی های بکر و دست نخوردهء‌ طبیعت بندپی شرقی است که در دل جنگل واقع شده است. ارتفاع آبشار در حدود ۷ متر است و در ارتفاع ۳۶۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

برای رسیدن به این منطقه زیبا باید از شهر بابل به سمت بند پی شرقی حدود ۲۵ کیلومتر را طی کرده بعد از رسیدن به گلوگاه مرکز بند پی شرقی از سمت چپ خیابان از طریق پل احداثی به سمت منطقه فیروزجاه یا جاده موسوم به شیخ موسی باید حدود ۶-۷ کیلومتری را ادامه مسیر داد. پس از رسیدن به روستا، پیاده از میان این روستای زیبای جنگلی و طی مسافتی حدود ۲ کیلومتر، به یک دو راهی می رسید که راه مستقیم و شیب داری دارد که به سمت گلوگاه می رود. راه سمت راست که شیبی به سمت پایین دارد سمت آبشار می رود. بعد از حدود ۵۰ متر به تابلویی که نشانگر آبشار است برخورد می کنید. سپس از میان جنگل بعد از طی حدود ۳۰۰ متر به رودخانه ای که آبشار دوقلوی زیبایی را ایجاد کرده برخورد میکنید.

بخش بندپی شرقی یکی از بخش‌های شهرستان بابل واقع در جنوب این شهرستان می‌باشد که بالغ بر ۳۰۰۰۰ نفر جمعیت دارد. این بخش بزرگترین بخش شهرستان بابل بوده و شامل مناطق دشت و جلگه – جنگل – کوهستان میباشد. این بخش علاوه بر همسایگی با بخش های گتاب ، بندپی غربی و بابلکنار شهرستان بابل با لفور سوادکوه و ییلاقات فیروزکوه و هراز همسایه بوده و جاده ارتباطی با این مناطق دارد. بافت این منطقه کاملاً روستایی بوده و عمده فعالیت مردم آن کشاورزی و دامداری سنتی است.

2945 آبشار دراز کش

برو بالا

نظر کاربران :

• رها مسعودی

ما ی بار ب این منطقه رفتیم… حوضچه اش کمی ترسناک بود و جرات شنا کردن نداشتیم… چند نفر برای ماهی گیری امده بودن… جاده اش خیلی بد بود.کاش جادشو درست میکردن

۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • امید

ما شهریور ۹۶ رفتیم. جاده ای بسیار بدی داره! ۱۰ دقیقه تو خاکی بسیار بدی بودیم! فاتحه ماشین خونده شد! اصلا ارزش رفتن نداره!