رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ آذر ۱۳۹۵

شمار مسافران ورودی به مشهدالرضا از مرز ۲ میلیون نفر گذشت

اشتراک گذاری

مشهد- ایرنا- مدیرکل امور رفاهی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: ازابتدای آذرماه تا یکشنبه شب افزون بر ۲ میلیون و ۵۵ هزار زائر و مسافر برای شرکت در آیین های عزاداری روزهای پایانی ماه صفر به مشهد وارد شده اند.

مهدی فروزان، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۹۸۳ نفر از این زائران با وسایل نقلیه شخصی و ۳۸۲ هزار و ۸۸۰ نفر با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای به مشهد سفر کرده اند.
وی عنوان کرد: آمار مسافران ورودی به مشهد و استان از طریق ناوگان حمل ونقل ریلی هم در این مدت به ۱۵۲ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.
وی افزود: ۱۲۷ هزار و ۹۴۵ نفر هم از طریق پروازهای فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد وارد مشهد مقدس شده اند.
به گفته وی، از کل این جمعیت بیش از ۳۳۷ هزار نفر تنها در روز گذشته (یکشنبه هفتم آذرماه) وارد مشهد شده اند که ۲۲۶ هزار و ۳۰۷ نفر آنان با وسایل نقلیه شخصی سفر کرده اند.
وی ادامه داد: ۷۷ هزار و ۹۹۰ نفر هم با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده ای، ۱۸ هزار و ۴۸ نفر از طریق ریلی و ۱۵ هزار و ۴۵۵ نفر نیز در این روز با ناوگان هوایی به مشهد وارد شده اند.
وی افزود: علاوه بر مسافران داخلی تاکنون چهار هزار افغان با ویزای زیارتی و نیز ۲ کاروان از شهرهای استانبول ترکیه و عراق وارد مشهد الرضا (ع) شده اند.
فروزان در ادامه با اشاره به وضعیت اماکن اقامتی مشهد، گفت: هم اکنون ۲۱ هزار و ۸۴۶ تخت از مهمانپذیرهای مشهد، معادل ۸۶ درصد ظرفیت آنها تکمیل است.
وی گفت: از ظرفیت هتل آپارتمان ها نیز ۵۱ درصد، معادل ۱۳ هزار و ۲۸۲ تخت اشغال شده و ۵۱ درصد از ظرفیت هتل های این شهر نیز به میزان ۱۷ هزار ۹۷۵ تخت تکمیل شده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت اماکن اقامتی مشهد هنوز تکمیل نشده و مشکلی برای پذیرش مسافران و زائران رضوی وجود ندارد ، افزود: علاوه بر این جمعیت قابل توجهی از کاروان های پیاده و سواره در حسینیه های مربوط به خود و سایر اماکن از پیش تدارک شده اقامت یافته اند و ظرفیت اسکان اضطراری هم فراهم شده است.
وی با بیان اینکه شرایط در ارائه خدمات و پذیرایی از این جمعیت در میان دستگاه ها و بخش های مردمی مطلوب است، افزود: با توجه به مناسب شدن شرایط جوی در حال حاضر مشکل خاصی در این حوزه وجود ندارد.
خبرنگار: فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی

82325622-71207292 شمار مسافران ورودی به مشهدالرضا از مرز 2 میلیون نفر گذشت

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *