رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

سلطانی فر: تخفیف ۴۰ درصدی هتل ها در ایام نوروز ۹۳

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۲۵ – تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: درایام نوروز ۹۳ برخی از هتل های شهرهای مختلف کشور خدمات خود را با ۱۵ تا ۴۰ درصد تخفیف به مردم ارایه می کنند.

مسعود سلطانی فر روز یکشنبه درحاشیه گشایش نمایشگاه ۱۴ نهاد مرتبط با گردشگری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع خبرنگاران افزود: باوجود آنکه در زمان حاضر هتلداران با مشکلات زیادی روبرو هستند اما سازمان از آنان خواسته در این ایام افزایش قیمتی نداشته باشند که آنان نیز بخاطر رفاه حال مردم تمکین کردند.

وی تصریح کرد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری نیز در این ایام به صورت مستمر برای افزایش نیافتن قیمت خدمات هتل ها کنترل و نظارت خواهد کرد.

جلوگیری از موازی کاری

وی در باره جلوگیری از موازی کاری در این سازمان گفت: براساس مصوبه دولت ستاد هماهنگی خدمات سفر با بسیج همه نهادها و دستگاه های مختلف اجرایی کشور و سایر دست اندکاران برای خدمات رسانی به مردم در ایام مختلف ازجمله سفرهای نوروزی در مرکز تشکیل شد.

سلطانی فر گفت: این ستاد در استان ها و شهرستان های مختلف کشور با حضور استانداران و فرمانداران تشکیل می شود.

وی بااشاره به اینکه تشکیل این ستاد باعث شد که هماهنگی خوبی بین دستگاه های مرتبط ایجاد شود افزود: تشکیل این ستاد از موازی کاری جلوگیری خواهد کرد و امیدواریم سال خوب و کم حادثه ای داشته باشیم و رضایت مندی مردم در ارایه خدمات نوروزی فراهم آید.

تکلیف بنزین سفر

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به سئوالی در خصوص واریز بنزین سفر نوروز ۹۳ گفت: من فکر می کنم که بنزین سفر در چند ماه اخیر در کارت ها شارژ شده و مردم آن را دریافت کرده اند.

وی توضیح داد براساس قانون بودجه امسال دولت مکلف بود ۳۸ درصد قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد که هنوز این کار را انجام نداده بنابر این همه دارند از بنزین سفر و ارزان استفاده می کنند.

سلطانی فر ادامه داد همچنین براساس تکلیف قانون و بودجه باز هم می توانستیم افزایش قیمت در بخش های مختلف داشته باشیم که با تاکید رییس جمهوری این افزایش قیمت در ایام تعطیلات نوروزی صورت نخواهد گرفت.

وی افزود: مردم بجای اینکه مثل برخی از سالها از ۴۰ تا ۵۰ لیتر بنزین سفر ارزان استفاده کنند این امکان را دارند که از صدها لیتر بنزین ارزان با قیمت سابق استفاده کنند.

افزایش انگیزه سفر

سلطانی فر در باره افزایش انگیزه سفر در میان مردم گفت: فکر می کنیم هر چه امکانات مناسب و تسهیلات بیشتری فراهم کنیم انگیزه مردم برای سفر افزایش خواهد یافت.

وی افزود: اگر جاده ها امن، خدمات بین راهی مناسب، هتل های استاندارد و همچنین خدمات خوبی در اماکن زیارتی و سیاحتی و تاریخی و باستانی به مردم ارایه دهیم مطمئنا انگیزه مردم برای سفر بیشتر خواهد شد.

سلطانی فر در عین حال گفت: مردم در ایام نوروز از انگیزه بالایی برای سفر برخوردارند و در این ایام سفر می کنند.

توزیع سفر

وی در باره توزیع سفر در ایام تعطیلات و نوروز گفت: در خصوص توزیع سفر نمی توان دستوری عمل کرد و یک مساله شخصی است و ما نمی توانیم در خصوص انتخاب مقصد سفر به مردم تکلیف کنیم.

سلطانی فر در عین حال به مردم توصیه کرد که روزهای اول و دوم فروردین به سفر نروند و روزهای سوم و چهارم فروردین که ترافیک کاهش می یابد به سفر بروند.

وی درباره زمان بازگشت از سفر نیز گفت: مردم برای اینکه به مشکلات ترافیک برخورد نکنند چند روز زودتر به موطن خود بازگردند.

سلطانی فر در باره شارژ سفر کارت ها گفت: سفر کارت شارژ نمی شود.

نظر خارجی ها در باره گردشگری در ایران

سلطانی فر در پاسخ به پرسشی در باره ملاقات با وزیران خارجه ایتالیا و اسپانیا گفت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید فضای خوبی ایجاد شده و تعاملات خوبی نیز با خارجی ها برقرار شده است.

وی افزود: اکنون فشار و ملاحظات بیرونی کمی کمتر شده و شاهد گرایش و رغبت بسیار زیاد مردم سایر کشورها برای ورود به ایران هستیم.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد در یک ماه گذشته درخصوص استفاده کردن از جاذبه های گردشگری ایران با ۵ تا ۶ نفر از سفرای کشورهای خارجی صحبت کردم که آنان عنوان کردند که جمع زیادی از اتباع آنان تمایل دارند به ایران سفر کرده و از جاذبه های گردشگری ایران دیدن کنند.

وی تصریح کرد اشتیاق خارجی ها برای سفر به ایران و دیدار آثار باستانی، تاریخی و طبیعی زیاد است و ما باید امکانات و تسهیلات گردشگران را فراهم کنیم.

81090140-5573210 سلطانی فر: تخفیف 40 درصدی هتل ها در ایام نوروز 93

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *