جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

تله کابین لاهیجان

تاریخ بروزرسانی :
۲۴ آذر ۱۴۰۱

تله کابین لاهیجان یا تله کابین احرار در شهر زیبای لاهیجان در استان گیلان واقع شده است . لاهیجان دارای مناظر زیبای طبیعی زیادی است . این تله کابین در پی عقد قراردادی بین شهرداری لاهیجان و شرکت احرار در سال ۱۳۸۴ تاسیس شد. از آن پس توسط شرکت دوپلمایر اتریش و بخش خصوصی شرکت احرار اداره می‌شود.این تله کابین دارای دو ایستگاه است. ایستگاه اول از بام سبز به ایستگاه دوم به تاج خروس معروف است. ۵ دکل در مسیر آن قرار دارد که فاصله دو دکل ۳ و ۴ با هم نزدیک به ۶۵۰ متر ارتفاع با زمین ۱۰۲ متر است. طول مسیر ۱۵۰۰ متر است.

ایستگاه اول تله کابین لاهیجان

در ایستگاه اول غرفه‌های صنایع دستی و خوراکی ایجاد شده در ایستگاه دوم کافی شاپ دارد. تعداد کابین‌ها ۳۳ کابین ایستگاه اول ۱۲۳ متر و ایستگاه دوم ۳۱۳ متر است. میانگین سفر روزانه تعداد جابجایی ۱۰۰۰ نفر در ساعت و ساعت کار از ۸ صبح تا ۸ شب بسته به مسافر و بازدید کننده‌است. ۱ تن ژنراتور دارد که برق به هیچ وجه قطع نمی‌شود.

احرار 4 تله کابین لاهیجان
ایستگاه دوم فاز اول تله کابین لاهیجان از فراز بام سبز آغاز شده و به کوه فلاح خیر ختم می‌شود. در این ایستگاه کافی شاپ و آلاچیق وجود دارد و توقف در آن برای مسافران و بازدید کنندگان محدودیت زمانی ندارد. دره ۱۰۲ متر ارتفاع دارد. در کافی شاپ واگذار شده به بخش خصوصی روزانه تا ۷۰۰ نفر مسافر هم حضور می‌یابد. در تعطیلات معمولی ۲ الی ۳ هزار و در زمستان روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر مسافر دارد. تله کابین دارای ۳ نفر نگهبان شب، و ۲ نفر برای نظافت است.

بام سبز لاهیجان

بام سبز لاهیجان فضایی رویایی و دل انگیز در بلندای شیطان کوه است که بواسطه اشرافش به شهر به بام سبز شناخته می شود. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی از ورودی کوه و میان درختان به آبشار شیطان کوه متصل می شود. مجموعه بام سبز به علت جذابیت و منتهی شدن به مجموعه ارتفاعات مشرف به شهر و باغات چای، تعداد زیادی از دوستداران طبیعت را به خود جذب کرده است. تماشای روزها و شب های لاهیجان از فراز بام سبز، از  دیگر جاذبه های این مجموعه تفریحی می باشد.تله کابین لاهیجان از بام سبز به قله تاج خروس کشیده شده و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می نماید. از داخل کابین می توانید در زیر پای خود جنگل ها و باغات چای و شیروانی و سقف خانه ها را دیده و از طبیعت بی نظیر آن لذت ببرید.

احرار 1 تله کابین لاهیجان

احرار 6 تله کابین لاهیجان

 7 e1671109676872 تله کابین لاهیجان

احرار 8 تله کابین لاهیجان

احرار 9 تله کابین لاهیجان

احرار 11 تله کابین لاهیجان

احرار2 تله کابین لاهیجان

احرار5 تله کابین لاهیجان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    نمای دید از بالا اون هم از این ارتفاع در شهر های ساحلی به راحتی بدست نمیاد پس دیدن و لذت بردن از این منظره زیبا رو از دست ندید

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    تفریح گاه خوبی هست.مرتفع وجنگلی وسرسبز است.چشم اندازی وسیع ازشهرلاهیجان واطراف آن را به نمایش میگذارد.

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلی

    بام سبز لاهیجان فضایی رویایی و دل انگیز در بلندای شیطان کوه است که بواسطه اشرافش به شهر به بام سبز شناخته می شود.

    ۴ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد