رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

آیین گشایش رویداد «تبریز ۲۰۱۸»؛ ۵ اردیبهشت

اشتراک گذاری

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی: رویداد «تبریز ۲۰۱۸»، پنجم اردیبهشت با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علی اصغر مونسان در نشست خبری رویداد «تبریز ۲۰۱۸» افزود: در نهمین اجلاس گردشگری، کمیته‌ای تشکیل شد که از میان ۹ عضو آن، ۷ عضو شهر تبریز را از میان کشورهایی چون بنگلادش، ترکیه، عربستان و مالزی انتخاب کردند.

وی گفت: وجود بازار تبریز و مجموعه کلیسا‌ها از آثار ثبت جهانی، مناطق نمونه گردشگری، چشم انداز‌های طبیعی، کثرت آثار تاریخی، انتخاب شهرجهانی فرش دستباف و بوستان‌ها و سمن‌ها از دلایل انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های اسلامی در سال ۲۰۱۸ بود.

مونسان افزود: برای آماده سازی رویداد تبریز ۲۰۱۸، شش کمیته تخصصی در حوزه هایی چون زیرساخت‌ها و توسعه شهری، تبلیغات امور بین الملل، آموزش و نظارت، اقتصادی و سرمایه گذاری و فرهنگی تشکیل شد.

معاون رئیس جمهور گفت: طرح‌های اجرایی به ۲۳ دستگاه ابلاغ شد.

وی با بیان اینکه معرفی بیش از پیش جاذبه‌های گردشگری تبریز در داخل و خارج از کشور انجام شده است، افزود: به طور مثال در پرواز‌های خطوط هوایی ترکیه (ترکیش ایرلاین) که پرواز‌های بسیاری به تبریز و جهان دارد نیز جاذبه‌های گردشگری شهر تبریز تبلیغ شده است.
 آیین گشایش رویداد «تبریز ۲۰۱۸»؛ ۵ اردیبهشت

مونسان گفت: همزمان با افتتاح رسمی این رویداد، بسته‌های عیدانه‌های تبریز، هتل‌ها، بازدید از موزه ها، عرضه غذا‌های ویژه و سنتی، محصولاتی چون فرش، کیف و کفش از تخفیف برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه با اعطای شبانه صنوف نیز گردشگران می‌توانند از شب‌های گردشگری در تبریز بهره ببرند، افزود: گردشگران می‌توانند به طور شبانه روزی از برخی جاذبه‌های تبریز دیدن کنند.

مونسان گفت: امیدواریم این طرح با موفقیت اجرا شود و در این صورت آن را در دیگر شهر‌های گردشگری کشور اجرایی خواهیم کرد.

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در ایام نوروز بیش از ۵۰ درصد رشد اقامت در تبریز داشته ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *