جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

‌احداث نخستین نمایشگاه صحرایی مجسمه‌های سنگی خاورمیانه در آستارا

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۲۸-شهردار بندر مرزی آستارا از احداث نخستین نمایشگاه دایمی و صحرایی مجسمه‌های سنگی خاورمیانه در این شهر توریستی خبر داد.

علی کوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه گیلان، با اعلام خبر فوق اظهار کرد: در راستای ارائه طرحی از سوی یک جوان هنرمند بومی به واحد زیباسازی شهرداری، در خصوص اعلام آمادگی جهت تراش مجسمه‌های سنگی بر روی تخته‌سنگ‌هایی که در عملیات احداث موج‌شکن‌های بندری بکار می‌رود با هدف ایجاد یک مجموعه نمایشگاهی دایمی، این طرح مورد حمایت شهرداری قرار گرفت.

وی با اشاره به این‌که «وحید عابد» مجسمه‌ساز مجری این طرح است که جوایز مختلفی را درخصوص گرافیک و مجسمه‌سازی از جشنواره‌های داخلی و بین‌المللی به خود اختصاص داده است، ادامه داد: در اجرای این نمایشگاه متفاوت و منحصر به فرد، محوطه‌ای در ابعاد ۷۵۰ مترمربع در ضلع غربی محوطه پارک ساحلی سفیر امید مشخص شده که بالغ بر ۱۵ تخته سنگ بزرگ موج‌شکن با قطر بیش از یک و نیم متر پس از تراش توسط این هنرمند به مجسمه‌هایی با کاراکترهای کاریکاتوری تبدیل می‌شود.

شهردار آستارا از اجرای کاراکترهای مختلف با بهره‌مندی از چهره‌های مختلف انسان سخن گفت و اضافه کرد: این هنرمند در طراحی این مجسمه‌ها، صورتک‌هایی از قبیل لبخند، شادی، اخم، تعجب، خجالت، شک، شرمندگی، وحشت، انتظار، اعتماد به نفس، رضایت، عصبانیت، تحقیر و… را تراش خواهد داد.

وی با تأکید بر اینکه نمونه مشابهی از این طرح در هیچ یک از سواحل خاورمیانه اجرا نشده است، اظهار کرد: تخته سنگ‌ها به نحوی تراش داده می‌شوند که علاوه بر تبدیل چهره ساحل به مجموعه زیبایی از آثار هنری، به عنوان مکانی بی‌نظیر برای استراحت در نوار ساحلی بزرگترین دریاچه جهان «خزر» استفاده شوند.

‌کوهی، مبلغ در نظر گرفته شده برای این نمایشگاه را ۳۵۰ میلیون ریال برشمرد و گفت: در صورت اجرای کامل این طرح، در آینده‌ای نزدیک نمونه‌ای متفاوت از مجسمه‌های سنگی که تاکنون در هیچ نقطه‌ای از جهان اجرا نشده است، بر روی موج‌شکن‌های ساحلی بندر آستارا اجرا خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به قرار گرفتن نام آستارا در میان ۲۰ شهر گردشگرپذیر ایران اشاره کرد و توضیح داد: احداث طرح‌های گردشگری با هدف ایجاد انگیزه برای افزایش مدت زمان اقامت گردشگران داخلی و خارجی، از مهمترین اهدافی است که در دستور کار کارشناسان شهرداری قرار گرفته است.

شهردار آستارا در پایان از طرح ساحلی سفیر امید به عنوان مهمترین مجتمع توریستی شهرستان که بیشترین گردشگر نوروزی را به سوی خود جذب کرد، نام برد و عنوان کرد: براساس آمار منتشر شده از سوی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بالغ بر ۳۶۸ هزار و ۸۱۲ نفر گردشگر در ایام نوروز با حضور در این طرح ساحلی از امکانات ایجاد شده در آن بهره‌مند شدند.

1881 ‌احداث نخستین نمایشگاه صحرایی مجسمه‌های سنگی خاورمیانه در آستارا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *