جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۲ پل کابلی در دره شیرز کوهدشت ایجاد شد

تاریخ بروزرسانی :
۶ تیر ۱۳۹۸

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: در راستای تسهیل در رفت و آمد گردشگران در مسیر دره شیرز کوهدشت ۲ پل کابلی در این منطقه ایجاد شد.

سید امین قاسمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب به گردشگران مطالعات زیرساخت های گردشگری دره شیرز کوهدشت در دستور کار قرار گرفت و چهار پهنه زیرساختی در اطراف دره پیش بینی شد.

وی اظهار داشت: این طرح با تامین اعتبار لازم و عقد قرارداد با پیمانکار عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اینکه این ۲ پل کابلی در ورودی دره به طول هر کدام ۵۰ متر احداث خواهد شد، افزود: برای اجرای این طرح چهار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

قاسمی تاکید کرد: این پل ها علاوه بر کاربرد تردد برای گردشگران، با توجه به معلق بودن دارای هیجان و جذابیت نیز هست و در این خصوص توصیه های لازم به پیمانکار برای تطبیق سازه با شرایط محیطی و طبیعی منطقه نیز ارائه شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری لرستان اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار و برحسب نیاز، احداث پل کابلی را در دیگر نقاط دره شیرز کوهدشت در دستور کار قرار خواهیم داد، تعریض یک کیلومتر از مسیر راه دسترسی و ساماندهی و بهسازی زیرساخت های گردشگری در این منطقه زیبای گردشگری را از دیگر اقدامات در دست اقدام این اداره کل بر شمرد که در حال حاضر عملیات اجرای آنها آغاز شده است.

دره شگفت انگیز شیرز که در ۵۵ کیلومتری شهر کوهدشت واقع شده در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

تنگ شیرز ۲ پل کابلی در دره شیرز کوهدشت ایجاد شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد