رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ مهر ۱۴۰۰

۱۳ روند گردشگری عمومی در آینده

لینک این مطلب کپی شد!

بیشتر الگوهای سفر از تغییرات کلی رفتار مشتری ناشی شده است. در این مقاله، شما می‌توانید هم تحولات عمومی در مهمان نوازی را مشاهده کنید، هم راه‌هایی که به عنوان راه حلی برای همه‌گیری کرونا ویروس عمل می‌کند و هم تغییرات مربوط به رفتار مصرف‌کننده در آینده نه چندان دور.

گرایش‌های گردشگری ایمنی و بهداشت

تغییرات در خطوط هوایی مسافرتی، هتل‌ها، رستوران‌ها و… از زمان شیوع بیماری COVID، به لحاظ استانداردهای ایمنی و بهداشت کاملاً مهم بوده است. با در نظر گرفتن این موضوع، تعدادی از گرایش‌های گردشگری مرتبط با این موضوع وجود دارد، مانند افزایش نظافت، نشستن با فاصله اجتماعی، ارائه ژل دست و اعمال ماسک در برخی از محیط‌ها. این نیز در حال حاضر بخش مهمی از بازاریابی گردشگری است، زیرا شرکت‌ها باید سیاست‌های ایمنی و بهداشت خود را مشخص کنند و اقداماتی را برای حفظ امنیت مشتریان انجام می‌دهند. تهدید COVID باعث شده است که مردم دیگر تمایلی به سفر و بازدید از نقاط مهم گردشگری ندارند، بنابراین باید متقاعد شوند که مکانی را که برای سفر انتخاب می‌کنند امن است.

گردشگری عمومی

تأکید بیشتر بر اوقات فراغت، کشورها را مجبور به اعمال محدودیت‌های سفر کرده است، در حالی که بسیاری از مشاغل کارمندان را تشویق می‌کنند تا در خانه کار کنند و از تماس ویدیویی استفاده کنند. در نتیجه، رویدادهای تجاری به شدت تحت تأثیر قرار گرفته‌اند و یکی از گرایش‌های گردشگری ناشی از آن تغییر تمرکز بر روی مشتریان اوقات فراغت از دور بوده است. این بیماری همه‌گیر برای مردم سخت بوده است و بسیاری از آن‌ها به دنبال تعطیلات هستند. اگر تجارت شما معمولاً بر روی مشتریان تجاری متمرکز است، ممکن است بخواهید راه‌هایی را برای تغییر این رویکرد، حداقل به طور موقت، جستجو کنید. در این فرآیند، احتمالاً باید پیامهای بازاریابی و حتی کانالهای توزیع خود را که برای ایجاد فروش استفاده می‌کنید تغییر دهید. بسته به شغل خود، ممکن است تمایل داشته باشید که تلاش‌ها را بر خانواده‌ها، زوج‌ها یا گروه‌های دوستان متمرکز کنید و می‌توانید بسته‌های معاملاتی بسته‌بندی کنید تا مورد توجه این جمعیت‌شناسی قرار گیرد. همچنین ایده خوبی است که ارزیابی کنید چگونه رقبای شما به بحران واکنش نشان داده‌اند و آیا آن‌ها کاری را انجام می‌دهند که می‌توانید از آن الهام بگیرید.

تغییر از سفرهای بین‌المللی به محلی

محدودیت‌های مختلف سفر و بی‌میلی بسیاری از مسافران به خارج از کشور باعث شده است که بسیاری در صنعت گردشگری مجبور باشند بیشتر از مشتریان بین‌المللی بر مشتریان محلی تمرکز کنند. این بدان معنا نیست که مسافران بین‌المللی را به طور کامل کنار بگذارید، اما به احتمال زیاد نیاز به تغییر در استراتژی‌های اصلی بازاریابی شما دارد. بهتر است انواع امکاناتی که ممکن است برای بازار محلی جذاب باشد، مانند رستوران، امکانات بدنسازی، وای فای و حتی این واقعیت که اتاقهای هتل شما برای کار از راه دور ایده‌آل هستند، برجسته شود. شرکت‌های هواپیمایی و مدیریت گردشگری نیز ممکن است نیاز به تغییر وضعیت و اولویت‌بندی گردشگران داخلی داشته باشند. شایان ذکر است که مشتریان محلی نیز کمتر احتمال دارد که سفر خود را کنسل کنند، زیرا آن‌ها فقط باید به محدودیت‌های محلی توجه کنند و به احتمال زیاد مجبور نخواهند شد پس از بازدید خود را قرنطینه کنند.

رشد پرداخت‌های بدون تماس

پرداخت‌های بدون تماس مدتی است که در زمینه فناوری در گردشگری مورد توجه قرار می‌گیرد، اما ظهور گزینه‌هایی مانند Google Pay و Apple Pay به پیشرفت این سطح کمک کرده است، به این معنی که مشتریان حتی نیازی به حمل وجه ندارند. کارت اعتباری برای پرداخت هزینه غذا، اقامت در هتل، حمل و نقل و سایر خدمات، اجازه پرداخت بدون تماس به شرکت‌های گردشگری این امکان را داده است تا اصطکاک را کاهش داده و سرعت ورود و خروج را بهبود بخشند. همچنین به این معنی است که می‌توان تمامی خریدها را به سرعت پرداخت کرد و خریدهای خودجوش را تشویق کرد. با وجود ویروس کرونا، پرداخت‌های بدون تماس تقاضای بیشتری نسبت به گذشته دارد، زیرا کارکنان و مشتریان اغلب ترجیح می‌دهند از پرداخت پول نقد خودداری کنند.

جست‌وجوی صوتی و کنترل صدا

با محبوبیت بلندگوهای هوشمند خانگی و همچنین دستیاران تلفن همراه مانند Siri، Google Assistant و Bixby، مشتریان گردشگری بیشتری به جستجوی صوتی روی می‌آورند. برای کسانی که در صنعت گردشگری فعالیت می‌کنند، مهم است که این مهمانان را با ساختار مناسب محتوای وب سایت جذب کنند تا در جستجوی صوتی موقعیتشان در دنیای مجازی ظاهر شود و امکان رزرو صوتی را فراهم کند. اطلاعات گردشگری بخش مهمی از تجربه مشتری با بسیاری از شرکت‌ها است و کنترل صدا و هوش مصنوعی می‌تواند در اینجا بسیار ارزشمند باشد. علاوه بر این، اتاق‌های هتل می‌توانند شامل بلندگوهای هوشمند یا سایر دستگاه‌های اینترنت اشیاء سازگار با کنترل صوتی باشند که به کاربران اجازه می‌دهد راحت‌تر دستگاه‌ها را خاموش و روشن کنند یا تنظیمات اتاق خود را تغییر دهند.

روندهای گردشگری واقعیت مجازی

واقعیت مجازی یکی دیگر از روندهای اصلی گردشگری است و استفاده از این فناوری می‌تواند برتری شما را نسبت به رقبایی که هنوز آن را به کار نگرفته‌اند، ارائه دهد. از طریق تورهای آنلاین VR، مشتریان می‌توانند فضای داخلی هتل، فضای داخلی رستوران، جاذبه‌های گردشگری در فضای باز و موارد دیگر را همه در خانه خود تجربه کنند. مهمتر از همه، آن‌ها می‌توانند این کار را در مرحله تصمیم‌گیری در سفر مشتری انجام دهند. این می‌تواند تفاوت بین مشتریانی باشد که رزرو می‌کنند یا عقب نشینی می‌کنند و VR به ویژه در زمینه COVID مفید است، جایی که مشتریان ممکن است برای پیشبرد برنامه‌های خود نیاز به تشویق بیشتری داشته باشند. اکثر تورهای VR مدرن نیز مبتنی بر وب هستند، به این معنی که می‌توان آن‌ها را از طریق هر مرورگر اصلی وب مشاهده کرد. کیفیت تور VR و میزان غوطه‌وری را می‌توان از طریق هدست‌های VR بیشتر بهبود بخشید.

سفر انفرادی

سفرهای تفریحی قبلاً یک رابطه خانوادگی یا چیزی بود که زوجین با هم انجام می‌دادند. در حالی که هنوز برای بسیاری از افراد چنین است، بیشتر مردم تصمیم می‌گیرند تنهایی سفرکنند. لذت بردن از یک سفر انفرادی دیگر چندان غیرعادی نیست و روندهای گردشگری به طور فزاینده‌ای این را نشان می‌دهد. نیازهای مسافران انفرادی متنوع است. برخی به سادگی می‌خواهند بدون حواس پرتی و توجه به یک همراه سفر کنند. دیگران مجردهای جوان هستند که به دنبال فعالیت‌های اجتماعی یا یافتن شریک زندگی هستند. برخی از سالمندان حتی از اقامت طولانی مدت در هتل یا سفرهای تفریحی به عنوان جایگزینی مجلل برای مراقبت از سالمندان معمولی استفاده می‌کنند. این روندهای گردشگری رشد کرده و در حال گسترش است.

اکو سفر

گرایش‌های گردشگری به شدت تحت تأثیر نگرانی‌ها و عادت‌های مشتری قرار دارد. با توجه به اهمیت نسل جدید در بازار، ایده‌آل‌هایی که تصمیمات خرید آن‌ها را هدایت می‌کنند، روندهای جدیدی را برای گردشگری ایجاد می‌کنند. سفرهای بومگردی تنها یک نمونه از این روندهای گردشگری است که نشان‌دهنده نگرانی روزافزون مسافران امروزی برای گزینه‌های گردشگری اخلاقی و پایدار است. سفرهای بومگردی شامل تغییرات ساده‌ای است، مانند در دسترس بودن اعتبار کربن هنگام رزرو پرواز یا گزینه‌ای برای اجاره اتومبیل‌های برقی به جای وسیله نقلیه معمولی. نمونه‌های پیچیده‌تر ممکن است شامل گردشگری با عنصر داوطلب باشد، شاید کار در یک ذخیره‌گاه طبیعی یا مشارکت در کارهای حفاظتی.

ربات‌ها

چت بات‌ها و اتوماسیون یکی از نمونه‌های بسیار جذاب این روندهای گردشگری خاص، Connie، دربان روبات زنجیره‌ای هتل هیلتون است. هتل‌های دیگر نیز در روند کار روبات کار کرده‌اند و ربات‌های تعاملی را برای انجام وظایف پذیرایی خاص نصب کرده‌اند یا حتی از آن‌ها غذا و نوشیدنی برای بازدیدکنندگان پذیرایی کرده‌اند. با این حال، این نوع کاربرد جدید بسیار دور از تذهن است. بسیاری از مشتریان در حال حاضر سفر و محل اقامت خود را با کمک چت بات‌های اینترنتی رزرو می‌کنند، مخصوصاً با هوش مصنوعی که می‌تواند در صورت‌عدم دسترسی اپراتورهای انسانی به پرسش‌ها رسیدگی کرده و به مشتریان کمک کند.

هوش مصنوعی

علاوه بر چت بات‌های ذکر شده، هوش مصنوعی برای صنعت گردشگری اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند. فناوری یادگیری ماشین در حال حاضر کاملاً در بازاریابی بخش گردشگری تثبیت شده است و هوش مصنوعی به شخصی‌سازی تجربه یافتن و رزرو تورها و سفرها کمک می‌کند. هوش مصنوعی همچنین در زمینه‌هایی مانند اتاق‌های هتل هوشمند، شناسایی نیازهای احتمالی مهمانان و تنظیم دقیق محیط و خدمات متناسب با نیازها و ترجیحات مهمان بسیار ارزشمند است. هوش مصنوعی در حال یافتن برنامه‌های کاربردی در همه جا است، از خدمات به مشتریان گرفته تا امنیت. روندهای آینده گردشگری هوش مصنوعی که باید مراقب آن‌ها باشید ممکن است شامل وسایل نقلیه خودران و راهنماهای مجازی برای گردشگری باشد.

فناوری تشخیص

فناوری تشخیص یکی از مهمترین گرایشهای مسافرتی و گردشگری است که در حال ورود به مناطق مختلف است. یکی از آشناترین کاربردهای فناوری تشخیص برای مسافران، بانک دروازه‌های اتوماتیک در برخی مرزها است. دروازه‌ها می‌توانند داده‌های گذرنامه یا کارت شناسایی مسافر را بخوانند و با استفاده از دوربین و فناوری تشخیص چهره آن‌ها را با چهره خود مطابقت دهند. فناوری شناخت یکی از گرایش‌های بزرگ گردشگری در صنعت مهمان‌نوازی است، زیرا تشخیص صدا به عنوان یک روش کنترل در اتاق‌های هتل‌های هوشمند رواج بیشتری یافته است.

اینترنت اشیا (IoT)

اینترنت اشیا با بسیاری از گرایش‌های گردشگری مرتبط است. دستگاه‌های اینترنت اشیا ابزارهای مجهز به ریزپردازنده و نوعی اتصال دیجیتالی هستند که به آن‌ها امکان می‌دهد به اینترنت متصل شده و از طریق آن کنترل شوند. دستگاه‌های اینترنت اشیا شامل سیستم‌های گرمایش و سرمایش، سیستم‌های سرگرمی و سایر مواردی هستند که اغلب در اتاق هتل یافت می‌شوند و باعث ایجاد اتاق‌های «هوشمند» هتل می‌شوند. اینترنت اشیا همچنین برای ادغام خدمات در محیط مهمان‌نوازی استفاده می‌شود، به عنوان مثال با اجازه دادن به مهمانان برای رزرو فعالیت‌ها (جلسه در آبگرم هتل، شنا در استخر، تمرین در باشگاه بدنسازی و غیره) یا درخواست مواردی مانند سرویس اتاق یا کتانی اضافی از طریق هاب یا برنامه تلفن هوشمند محیا می‌شود.

غذای سالم و ارگانیک

غذای سالم و نوع موادی که گردشگران مصرف می‌کردند در ذهن بسیاری از مسافران متضاد بوده و تعطیلات به طور سنتی نشان دهنده فرصتی برای شکستن رژیم غذایی و خوردن غذاهای ممنوعه است. مسافران امروزی می‌دانند که خوشمزه و مغذی مفاهیم انحصاری نیستند. تقاضا برای غذاهای عالی با هدف تغذیه بهتر، گرایش‌های جدیدی را در گردشگری ایجاد می‌کند. گردشگر مدرن می‌خواهد بداند که غذایی که می‌خورند به همان اندازه سالم و خوشمزه است. جنبش غذاهای ارگانیک نیز بر روند گردشگری تأثیر می‌گذارد، زیرا غذاخوری‌ها و هتل‌های بیشتری گزینه‌های ارگانیک را ارائه می‌دهند.

تجربه مشتری

تجربه مشتری همیشه در صنعت گردشگری محور اصلی بوده است. با استفاده از فناوری‌های جدید و مجموعه گسترده‌ای از گزینه‌ها برای گردشگران، افزایش تجربه مشتری هرگز حیاتی نبوده است. در تجزیه و تحلیل نهایی، تجربه مشتری چیزی است که کسب و کار شما را شکست داده یا خراب می‌کند. تنظیم دقیق این تجربه می‌تواند بین ایجاد یک مشتری تکراری وفادار که کسب و کار شما را از طریق دهان به دهان رونق می‌دهد و کسی که در مرحله رزرو آن را ترک می‌کند تفاوت ایجاد کند. همه چیز از رابط وب که در آن مشتریان شما سفرهای خود را تا آخرین روز سفر خود رزرو می‌کنند، باید تا حد ممکن لذت‌بخش باشد.

منبع : میراث آریا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *