رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ بهمن ۱۴۰۰

گلستان منظومه شمسی تهران

لینک این مطلب کپی شد!

گلستان منظومه شمسی تهران ، در حاشیه جنوبی بزرگراه همت و در ضلع جنوب بلوار چهارباغ دیدار واقع شده است. این گلستان ۱۱هزار مترمربع مساحت دارد. گلستان منظومه شمسی دارای کالبد و فضای آسمان‌نماست که از معماری یک کره فضایی با قطر ۳۰متر برخوردار است.در محوطه کره فضایی سفر به کهکشان‌ها نمایش داده می‌شود و قرارگیری این کره نیز در حاشیه بزرگراه همت بهترین منظر شهری را برای رویت این مجموعه از بزرگراه همت، مدرس و حقانی ایجاد می‌کند.

پلانتاریوم یا آسمان‌نما ( گنبد مینا ) نیز تالاری است که در آن نمایی از ستارگان، سیاره‌ها و دیگر پدیده‌های آسمانی برای اهداف آموزشی یا سرگرمی نمایش داده می‌شود. آسمان‌نما دارای گنبدی است که بینندگان زیر آن می‌نشینند و تصویری از آسمان را که با پروژکتور مخصوصی بر سقف گنبد می‌افتد مشاهده می‌کنند.

گلستان منظومه شمسی تهران

پلانتاریوم با دارابودن فضای باز می‌تواند به محوطه‌ای آموزشی برای علم نجوم نیز تبدیل شود.با استفاده از آسمان‌نما می‌توان بیشتر مسائل مربوط به فراگیری علم نجوم را در محیطی مناسب و با امکانات نمایشی گسترده به‌نمایش گذاشت.در مرکز گنبد آسمان‌نما همچنین پروژکتوری تعبیه شده که شامل پروژکتورهای جداگانه‌ای برای خورشید، ماه، سیارات و ستارگان است. این پروژکتورها توسط موتورهای دقیقی به حرکت درمی‌آیند و درصورت لزوم، سرعتشان سریع یا آرام می‌شود.

این گنبد به عنوان پاتوق نجوم و فضانوردی جهت گردهمایی علاقه مندان به همراه سالن VIP امکانات لازم جهت حضور افراد را فراهم می نماید. به منظور ایجاد حس فضایی موضوعی مناسب و در خور این پروژه تلفیقی از سه روش جهت نورپردازی خارجی محوطه پیشنهاد گردیده است.اول شامل تعدادی حجم طراحی شده با الهام از فرم شهاب سنگ که در جهات متفاوت در سایت جانمایی می گردد و به هنگام شب با نوری که از خود متصاعد می کنند موکد موضوع بوستان منظومه شمسی هستند.

گلستان منظومه شمسی تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *