جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری چقدر آورده مالی برای استان سمنان دارد؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ مهر ۱۳۹۷

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: صنعت گردشگری این استان، سالانه ۶۰۰۰ میلیارد ریال، برای استان سمنان آورد مالی به همراه دارد.

محمد جهانشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: در نوروز سال ۱۳۹۷، ورود گردشگر و مسافران نوروزی به استان سمنان، ۱۰۲ میلیارد تومان آورد مالی در حوزه گردشگری برای استان سمنان داشته است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری و سفر به استان سمنان با شعار “سمنان مقصدی تازه برای سفر، ۲۰۲۰” گفت: هدف‌گذاری ما برای سال ۲۰۲۰ و یا ۱۴۰۰، این است که در این فرصت سه ساله، ظرفیت‌های گردشگری این استان به خوبی معرفی شود و در گام اول معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری این استان در خارج از جغرافیای استان انجام خواهد شد.

semnan گردشگری چقدر آورده مالی برای استان سمنان دارد؟

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان تصریح کرد: در حال حاضر روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر در فرودگاه مهرآباد تهران، پیام‌های و تیزرهای تبلیغاتی “سمنان مقصدی تازه برای سفر ۲۰۲۰” را می‌بینند و در فاز بعدی در فرودگاه کیش نیز این تبلیغات انجام خواهد شد.

جهانشاهی ادامه داد: توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی که از مهمترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری بوده است، در استان سمنان نیز به خوبی و با عملکرد قابل قبولی همراه بوده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۶۵ اقامتگاه بوم‌گردی در استان دائر است که این تعداد، طی ۷ – ۸ ماه گذشته دوبرابر شده است و انشاءالله تا پایان امسال به ۱۰۰ اقامتگاه افزایش خواهند یافت.

وی با بیان اینکه حدود ۸۰ درصد از اهداف ما در حوزه اشتغال با راه‌اندازی این اقامتگاه‌ها محقق شده است، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ما جهت توسعه گردشگری و معرفی شایسته ظرفیت‌های گردشگری استان در خارج از جغرافیای استان، معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع دستی از راه فروش صنایع دستی در قطارها است، در مرحله اول، با رجا مذاکراتی انجام شده است و انشاءالله از پایان آبان ماه فروش صنایع دستی را در قطارها خواهیم داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد: در حوزه صنایع دستی ۵۰۰۰ نفر در ۵۲ رشته در استان مشغول به فعالیت هستند.

این عضو شورای اشتغال استان سمنان با اشاره به ظرفیت کم‌نظیر این استان در حوزه سفال و سرامیک به پیشینه تاریخی این هنر در استان اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های ما در این حوزه تبدیل و معرفی استان سمنان به عنوان پایتخت سفال و سرامیک کشور است.

منبع: ایسنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد