جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گاراژ کلانتر سمنان

تاریخ بروزرسانی :
۱۵ شهریور ۱۳۹۹

گاراژ کلانتر سمنان ، بین چهارراه مازندران و میدان شهید بهشتی سمنان، با مساحتی حدود یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع در سال ۱۳۲۹ در دوره پهلوی با کاربری خدمات باربری و مسافربری به مناطق مشهد و تهران راه اندازی شد. این بنا دارای دروازه ورودی در قسمت شمالی و ساختمانی در بخش جنوبی با حیاط بزرگ در بین آن است .

کلانتر 1 گاراژ کلانتر سمنان

گفته می شود بنای جنوبی این پایانه در گذشته به‌عنوان فروشگاه و استراحتگاه مورد استفاده بود. این بنا در سال گذشته توسط شهرداری سمنان تملک شد تا با کاربری گردشگری و صنایع دستی بازسازی و مورد استفاده قرار گیرد. همچنین مراحل ثبت این بنا از سوی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد و به زودی به آن شماره ثبت آثار ملی تعلق می گیرد.
مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با بیان اینکه این گاراژ در سال ۱۳۲۹ در دوره پهلوی با هدف ارائه خدمات باربری و مسافربری به مناطق مشهد و تهران و ایجاد تسهیلات برای مسافران به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: مقرر شد این مکان به عنوان محل گردشگری و صنایع دستی و به عنوان مرکز جذب گردشگر و توریسم در این منطقه محسوب شود.

کلانتر 2 گاراژ کلانتر سمنان

از جمله بناهایی که کارکرد آن در ارتباط مستقیم با عناصر و نشانه‌های مدرنیسم در همجواری هسته تاریخی شهر سمنان بوده، گاراژ کلانتر است که حفظ این اثر به عنوان یک نمونه شاخص از معماری وابسته به کارکرد صنعتی برای شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

 

 

کلانتر گاراژ کلانتر سمنان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد