رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ شهریور ۱۴۰۲

کدام شهر شمال برای خرید ویلا مناسب است؟

اشتراک گذاری

بسیاری از افراد، شهرهای شمالی کشور را برای سرمایه‌گذاری و خرید ویلا انتخاب می‌کنند؛ اما قبل از انجام این کار، سوالاتی در ذهن آنها وجود دارد که یکی از مهم‌ترین آنها، انتخاب بهترین شهر برای خرید ویلا است. مطمئنا عوامل مختلفی در این انتخاب نقش دارند که بسته به هدف از خرید ویلا، می‌توانند مهم‌تر و کم‌اهمیت‌تر شوند.

خرید ویلا مناسب

عوامل مهم در انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال

بدون شک آب‌وهوا و سرسبزی شهرهای شمالی کشور، تاثیر بسیار زیادی روی انتخاب بسیاری برای خرید ویلا گذاشته است. بنابراین، در زمان انتخاب باید ابتدا به خواست خود دقت کنید و بر اساس سلیقه‌ی آب‌وهوایی خود بهترین شهر را انتخاب کنید. برخی از مناطق شمال کشور دارای آب‌وهوای سردتری هستند و برخی دیگر هوای شرجی و گرم دارند. نکته مهم دیگر، دسترسی آسان به ویلا و همچنین امنیت آن است. مسلما دسترسی به شهرهای بزرگ‌تر و امنیت آنها بسیار بیشتر از شهرهای حومه‌ای و کوچک‌تر است. این نکته را نیز باید در نظر بگیرید که ویلاهای شهرکی نیز گزینه‌هایی ایده‌آل برای افرادی است که به امنیت بسیار اهمیت می‌دهند.
می‌رسیم به مهم‌ترین نکته در زمان تصمیم‌گیری برای خرید ویلا. با قطعیت می‌توان گفت که، در هر خریدی پول و میزان بودجه حرف اول را می‌زند. در زمان خرید ویلا در شمال، خوب است بدانید که در مناطق شلوغ‌تر مانند شهر رامسر و همچنین مناطق ساحلی، قیمت ویلا بالاتر از مناطق دیگر است. بنابراین، اگر بودجه برای شما اهمیت ندارد و به دنبال سرمایه‌گذاری امن هستید، می‌توانید این مناطق را انتخاب کنید. اما فراموش نکنید که برخی مناطق شمال نیز قیمت پایین‌تری دارند و در مسیر پیشرفت و اجرای طرح‌های توسعه‌ای هستند. به این معنا که می‌توانند انتخابی ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشند. با تمام این صحبت‌ها، گیلان برای خرید ویلا بهتر است یا مازندران؟
‌طبق بررسی بلاگ شیپور: «اگر قصد خرید ویلا در شمال کشور دارید و دوست دارید از آب‌وهوا لذت ببرید، می‌توانید به استان مازندران فکر کنید؛ اما اگر هدف شما از خرید ویلا دسترسی آسان به مکان‌های دیدنی و جنگل‌های سرسبز است، باید بگوییم که طبیعت استان مازندران دارای جاده‌ها و مسیرهای بهتری نسبت به استان گیلان است. در نهایت، نزدیکی استان مازندران به تهران نسبت به استان گیلان، باعث شده که افراد بسیاری شهرهای این استان را برای خرید ویلا انتخاب کنند. شهرهایی مانند رامسر، نوشهر، متل قو، چالوس، نمک‌آبرود بازار پررونقی در حوزه خرید و فروش ملک و ویلا دارند و شاید مهم‌ترین دلیل آن نیز، همین نزدیکی به تهران باشد.»

بهترین شهر برای خرید ویلا در شمال کجاست؟

خرید ویلا مناسب

همان‌طور که در بالا عنوان کردیم، در حال حاضر شهرهای استان مازندران می‌توانند بهترین گزینه برای خرید ویلا در شمال کشور باشند. اما میزان خریدوفروش ویلا و همچنین استقبال خریداران نشان می‌دهد، که از میان بهترین شهرهای مازندران برای خرید ویلا باید شهرهای رامسر و نوشهر را بهترین شهر برای خرید ویلا در شمال دانست.
دلیل انتخاب این شهرها، ابتدا نزدیکی به تهران و مسیر دسترسی آسان آنها به پایتخت است. علاوه بر این، این دو شهر از جمله شهرهای بزرگ مازندران هستند و از تمام امکانات رفاهی و تفریحی برخوردارند و از حمله شهرهای توریستی خطه‌ی شمال به‌شمار می‌آیند. مهم‌ترین نکته در مورد این شهرها، جنگلی و ساحلی بودن آنها است و حتی در برخی شهرهای اطراف رامسر، مانند روستای اربکله، منطقه تقریبا کوهستانی است و آب‌وهوای خنکی دارد و به همین خاطر، می‌توان از ویلای ساحلی گرفته تا ویلای کوهستانی، جنگلی و شهرکی در این شهرها پیدا کرد.
توریستی بودن این شهرها و همچنین پرجمعیت بودن آنها، باعث شده که امنیت بالایی داشته باشند و برای بسیاری که ساکن شهرهای دیگر هستند و برای خرید استراحت در ویلای شخصی به شمال می‌آیند، این امنیت حرف اول را در زمان خرید خواهد زد. در واقع باید گفت، که این دو شهر منطقه‌ای زنده و پرجنب‌وجوش هستند و به برخی نقاط توریستی مانند متل قو و نمک‌آبرود نیز نزدیک‌اند و همین موارد، آنها را به انتخاب بسیاری برای خرید ویلا در شمال تبدیل کرده است.

کلام آخر

چه به دنبال خرید ویلا برای استراحت در شهری خوش آب‌وهوا باشد و چه قصد شما از خرید ویلا سرمایه‌گذاری باشد، در هر صورت باید ابتدا ملاک‌ها و نیازمندی‌های خود را مشخص کنید و بعد یکی از شهرهای شمالی کشور را برای این منظور انتخاب کنید. به صورت کلی، مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین منطقه برای خرید ویلا در شمال شامل امکانات رفاهی و تفریحی، قیمت، امنیت، دسترسی آسان و جاده‌ای و همچنین آب‌وهوای می‌شود. با توجه به همه این عوامل دو شهر رامسر و نوشهر، بیشترین میزان تقاضا و همچنین ویلاسازی را در منطقه شمال کشور دارند و در حال حاضر انتخاب بسیاری برای سرمایه‌گذاری هستند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *