جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کتاب های معرفی گردشگری ایران در جهان اندک است

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ آبان ۱۳۹۲

یک پژوهشگر حوزه گردشگری گفت: کتابهایی که برای معرفی جاذبه های ایران به زبان های مختلف نگاشته و در جهان منتشر شده، به تعداد انگشتان یک دست نیز نمی رسد.

آرش نورآقایی با بیان اینکه اطلاع رسانی در حوزه گردشگری به گردشگران خارجی بسیار ضعیف است به خبرنگار مهر گفت: کتاب لونلی پلانت یکی از کتاب هایی است که گردشگران هنگام ورود به ایران آن را با خود به همراه می آورند در این کتاب به صورت جزئی هم اطلاعاتی که برای گردشگران مفید است آورده شده با این حال کتابی نیز به زبان آلمانی نوشته شده که بخشی از آن به معرفی گردشگری ایران پرداخته است.

وی با اعلام اینکه صفحات معرفی ایران در کتابهای بین المللی راهنمای سفر و یا حتی نشنال جئوگرافیک خالی است ادامه داد: یکی دو کتاب دیگر فرانسوی زبان را دیده ام که اطلاعاتی درباره ایران در آن منتشر شده است اما هیچ یک از این کتابها توسط متولیان گردشگری ایران تهیه نشده است.

این راهنمای گردشگری گفت: بلاگرها یکی از بهترین تبلیغ کنندگان جاذبه های گردشگری هستند، آنها روزنامه نگار نیستند ولی مردم برای اطلاع از جاذبه های گردشگری کشورها به آنها رجوع می کنند مطالب وبلاگ ها را مردم عادی می خوانند ولی تاکنون ایران در این باره کاری انجام نداده است با این وجود کشورهای دیگر جشنواره ای را با حضور قدرتمندترین بلاگرها برگزار می کند که امسال نیز گردهمایی آنها در دوبلین برگزار شد.

نورآقایی گفت: اگر بتوان صد بلاگر را به ایران دعوت کرد و از آنها بخواهیم که درباره گردشگری ایران مطلب بنویسند توانسته ایم هزاران کاربر اینترنتی را با ایران آشنا کنیم چرا که آنها مخاطبان بسیاری دارند.
IMG20594307 کتاب های معرفی گردشگری ایران در جهان اندک است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *