رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ شهریور ۱۳۹۹

کافه نزدیک کتاب تهران

اشتراک گذاری

کافه نزدیک کتاب تهران یکی از کافه های دنج که دوستداران کافه و کافه گردی علاقمند به کتاب و کتابخوانی می توانند به آن جا بروند و ساعات خوشی را سپری کنند.کافه نزدیک کتاب در دل خیابان کریم خان است. اگر اهل پیاده روی هستید و از میدان ولیعصر راهی میدان هفت تیر شوید، بعد از گذر از خیابان حافظ، خیابان عضدی، خیابان ویلا و خیابان سپهبد قرنی به خیابان ایرانشهر می رسید. حد فاصل میان خیابان ایرانشهر و ماهشهر سر دری کوچک اما زیبا نگاه تان را به خود جلب می کند.

همان ساختمان قدیمی که با ورود به آن دنیایی دیگر را کشف خواهید کرد فضای فرهنگی جذابی که برای ساعت هایی می تواند شما را از فعالیت های روزمره دور کند. ساختمانی دو طبقه که بخشی از آن به کافه نزدیک کتاب و کتاب فروشی نشر هنوز اختصاص پیدا کرده است. فضایی که با ورود به آن می توانید یکی از آن ها را برای صرف زمانی خوب انتخاب کنید و به استراحت از افکار روزمره تان بپردازید. کافه کیوسک در طبقه همکف، کافه نزدیک کتاب در طبقه اول و کتابفروشی نشر هنوز در طبقه دوم بنا قرار دارد.

کافه نزدیک کتاب

کافه نزدیک کتاب با مدیریت فرهاد دولت آبادی پسر محمود دولت آبادی یکی از کافه های محبوب محدوده کریمخان مخصوصا برای دوستداران کتاب محسوب میشه.همجواری کافه نزدیک با نشر هنوز به شما این فرصت رو میده تا زمان انتظار برای خالی شدن میز(چون معمولا به علت شلوغی حتما باید یک زمانی رو منتظر بمونید) از گشت زدن تو یه کتابفروشی دنج لذت ببرید.

کافه نزدیک کتاب

معماری کافه نزدیک کتاب

ساختمان کافه نزدیک کتاب که در سال ۱۳۳۸ ساخته شد از آن به عنوان فضایی مسکونی مورد استفاده قرار گرفته است. طبعا پس از استفاده از هر چیز، خواه ساختمانی باشد و خواه وسیله ای مورد استفاده، پس از مدتی فرسوده می شود و نیاز به تعمیر و بازسازی دارد. این ساختمان هم از این قاعده مستثنی نیست. از سال ۱۳۳۸ تا سال ۱۳۷۵ کاربری آن به صورت مسکونی بوده است و از سال ۱۳۷۵ به بعد با کاربری دیگری به ایفای نقش خود پرداخته است که در حوزه تجاری و کارگاهی در آن مشغول به فعالیت بوده اند.

کافه نزدیک کتاب
بنا و ساختمان هم مانند هر چیز دیگری بعد از مدتی استفاده نیاز به تعمیر و بازسازی دارد، به همین دلیل این ساختمان در سال ۱۳۸۰ به دلیل آجری بودن بنا و اجرای طاق های ضربی در آن، به بازسازی و مقاوم سازی تن داده است که پایدار و پا بر جا بماند. ساختمان با تیر آهن های ۱۶ و یا ۲۰ بازسازی شده است و به حیات خود پس از آن سال ها ادامه می دهد و تا اوایل دهه ۹۰ همچنان به فعالیت خود در زمینه کارگاه ادامه می دهد که پس از آن سال ها نقش خود را به کار دیگری واگذار می کند و حیات آن بنا در حوزه دیگری وابسته است.
ورودی کافه در جایی از فضا قرار گرفته است که محیط را به دو بخش تقسیم می کند. فضایی که نمای شهر و خیابان کریم خان چشم انداز شماست و فضایی که دریچه ای به تراس باز می شود که در قدیم به این فضا نیز بهار خواب گفته می شده است. از این فضا به عنوان بخشی از کافه استفاده کرده اند و در این فصل می توانید با نشستن در تراس این ساختمان از هوای بهار حسابی لذت ببرید.
محیط داخلی کافه نزدیک با وجود گل های طبیعی و گلدان های سبز و همچنین کتابخانه هایی که در گوشه گوشه این فضا قرار گرفته است، دلنشین تر شده است. رعایت نکات کوچکی در بازسازی ساختمان به اصالت آن بیشتر کمک کرده است. وجود طاق های ضربی و دیوار های آجری از ایام قدیم این ساختمان اصالت آن را چند برابر کرده است. در واقع بیش از بازسازی محیط داخلی ساختمان به مقاوم سازی آن پرداخته اند. اگر نگاه تان به سقف بنا معطوف شود، برای اتصالات و نورپردازی فضا از لوله های مسی استفاده کرده اند که شاید این روزها بیشتر به چشم بیاید.

کافه نزدیک کتاب
طراحی و دکوراسیون داخلی کافه بسیار زیبا و هنرمندانه است. توجه به جزئیات و رنگ‌بندی کافه قابل توجه است،رعایت سادگی و دقت در کنار هم کار سختی است، اما کافه نزدیک به خوبی از پس آن بر آمده است.ترکیب رنگ سبز در و پنجره، در کنار دیوارهای سفید و طرح آجری و کاشی‌های کف قهوه‌ای، فضایی آرامش‌بخش و دلپذیر را به وجود آورده است. تنوع نوع و سبک میزها و صندلی‌ها به طوری است که بیشترسلیقه ها را در بر می‌گیرد و می‌تواند شما را راضی کند.
فضای کافه دارای دو قسمت داخلی و خارجی است که در فضای بیرون آن سیگار کشیدن آزاد است.نورگیر بودن کافه در طول روز فضای کافه را روشن می‌کند ولی این روشنایی به علت توجه به رنگ‌های کار شده در فضا باعث آزار شما نخواهد شد و کماکان می‌توان ادعا کرد که با اینکه اینجا یک کافه‌ی تا حدودی بزرگ و روشن است، ولی بسیار دنج است.
این کافه برای قرارهای دو نفره و گروهی بسیار مناسب است و اگر در ایامی از سال به اینجا سر زدید که هوا مطبوع است، حتما فضای آزاد «کافه نزدیک کتاب» را امتحان کنید.

نحوه دسترسی به کافه نزدیک کتاب

آدرس : تهران، خیابان کریمخان، ضلع جنوبی پل کریمخان، بین خ ایرانشهر و خ ماهشهر، پ ۱۳۴

کافه نزدیک کتاب

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *