رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ مرداد ۱۳۹۶

کافه ری‌را تهران

لینک این مطلب کپی شد!

بیایید واقع‌بین باشیم. در این دوره و زمانه، با وجود زندگی شهری و پرمشغله‌تر شدن افراد، امکان دیدن اطرافیان و آشنایان کمتر پیش می‌آید. رفتن به کافه‌ها فرصتی عالی برای دیدار دوستان و گپ‌و‌گفتی دوستانه در کنار صرف فنجانی قهوه است. حال اگر این لحظه‌ها با شنیدن نوای دل‌انگیز موسیقی به وسیله هنرمندی چیره‌دست همراه باشد، دیگر چیزی کم ندارید. یکی از این کافه‌ها که جان می‌دهد برای دورهم جمع شدن و درد و دل، کافه ری‌را در دل تهران بزرگ است. کافه‌ای که در خیابان معروف نوفل‌لوشاتو و در میان خانه‌های قدیمی بن‌بست خاطره‌انگیز لولاگر تهران حرفی برای گفتن دارد. ساختمانی ۸۰ ساله در کوچه‌ای که به خاطر شکل قرینه و موازی خانه‌هایش در بین ساکنین به نام دیواره دوقلوها معروف بوده و خوشبختانه هنوز اثری از برج‌های سر به فلک کشیده در آن دیده نمی‌شود. چند سال پیش، برادران مانسریان از طراحان و معماران برجسته، تصمیم به احداث کافه‌ای منحصر‌به‌فرد در دل این شهر شلوغ گرفتند. سرانجام بعد از صحبت‌های اولیه با صاحب ملک و ایجاد تغییراتی هر چند کوچک در ساختمان، کافه ری‌را در ۱۹ شهریور سال ۱۳۹۴ به روی مردم شریف تهران گشوده شد.
انتخاب نام ری‌را برای این کافه، حاصل علاقه برادارن مانسریان به این اسم و ایرانی‌الاصل بودن آن است. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که کلمه ری‌را در شعرهای شعرای معروفی مانند نیما یوشیج و سید علی صالحی معنای قشنگی دارد. در اشعار این دو بزرگوار، ری‌را یعنی « زنی هوشیار و دختری که سرسبزی را به جنگل‌های مازندران می‌آورد.
این کافه با داشتن فضایی نوستالژیک و دکوراسیونی خلاقانه و چشمگیر از مشتریان دلبری می‌کند. درهای قدیمی، تابلوها و آثار هنری نشسته بر روی دیوارهای آجری با تورفتگی‌های دست‌نخورده، ریسه‌هایی از چراغ‌های کوچک و صندلی‌های زیبای لهستانی همه و همه بیانگر این حقیقت هستند. وجود ساعت‌های بی‌شمار قدیمی از وسایل جالب در دکور کافه ری‌را می‌باشند. جالب اینجاست که هیچ‌کدام از این ساعت‌ها زمان دقیق را نشان نمی‌دهند. همچنین، در گوشه‌ای از این کافه، لوستروی کروی شکل به همراه آویزی زیبا از دریم‌کچر و سکه رویش، نظرتان را به خود جلب می‌کند. این لوستر، کادویی از دوستان برادران مانسریان بوده که واقعا زیباست. موتور قدیمی کوچکی، در این کافه جهت نگهداری از گلدان‌های گل مانند کاکتوس استفاده می‌شود. در واقع این کار با هدف ایجاد تلنگری برای نگهداری از محیط زیست و طبیعت انجام شده است.
در نمایی دیگر از این کافه، حیاطی زیبا و سرسبز با کاج‌های بلند و درخت توت زیبایی خودنمایی می‌کند. وجود مجسمه‌ای بزرگ، حوضی جدید و گل‌ها و گیاهانی شاداب، صفای خاصی به آن بخشیده است.
منوی کافه ری‌را، همانند کافه‌های دیگر شهر شامل نوشیدنی‌های گرم و سرد و غذاهایی خوش‌طعم و عالی می‌شود. از طعم نوشیدنی‌هایی همچون اسموتی خیار و سکنجبین، اسموتی آلوئه‌ورا و آناناس و آب میوه فصل این کافه نهایت لذت را ببرید. کافه ری‌را با انواع فست‌فود، غذاهای پنیری، پاستا، پنه، سالادهای مختلف و حتی آبگوشت در وعده ناهار یا شام پذیرای مهمانان است. لازانیا، سالاد سبز با ریحان و ساندویچ زبان از پرطرفدارترین غذاهای کافه ری‌را به شمار می‌روند.
از جمله امکانات خوب این کافه می‌توان به دسترسی به اینترنت بی‌سیم، جای پارک، غذای بیرون‌بر و دستگاه کارت‌خوان اشاره کرد. در صورت تمایل می‌توانید برای رزرو تلفنی اقدام کنید. لازم به ذکر است که کافه ری‌را همه روزه به جز روزهای شنبه از ساعت ۹ صبح تا ۱۱ شب در خدمت هم‌وطنان تهرانی می‌باشد. اگر دلتان هوای خاطره‌بازی و یادی از گذشته‌ها را کرده، سر زدن به کافه ری‌را و در کنارش بن‌بست لولاگر بهترین گزینه پیش‌روی شماست.
آدرس: خیابان انقلاب، خیابان حافظ، خیابان نوفل لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵.
شماره تماس: ۶۶۷۰۷۶۴۶-(۰۲۱)

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

 کافه ری‌را تهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *