جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاروانسرای گودال مصلی یزد

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹

کاروانسرای گودال مصلی یزد متعلق به عصر قاجاری در مجاورت امام زاده جعفر (ع) در شهر تاریخی یزد  قرار گرفته که برخلاف اکثر کاروانسراهای این دیار کویری، همچنان پویاست و حیات اقتصادی در آن جریان دارد.کاروانسرای گودال مصلی یکی از کاروانسراهای قاجاری و مرمت شده یزد به شمار می‌رود که برخلاف بسیاری از کاروانسراهای یزد همچنان به حیات خود ادامه داده و پویاست و اغلب کسبه فعال در این کاروانسرا مشغول به حرفه «روگیری و پرداخت فرش» به عنوان یکی از صنایع پرزحمت اما کمتر در معرض دید و توجه هستند.

این کاروانسرا که از ورودی و سقفی زیبا برخوردار است، در جنوب شرقی امام زاده جعفر محمد(ع) و در نزدیکی بازارچه مشیر در این محله قرار گرفته که در واقع ورودی این کاروانسرا تعریف می‌شود.

کاروانسرای گودال مصلی1 کاروانسرای گودال مصلی یزد

کاروانسرای گودال مصلی که کاروانسرایی متعلق به دوره قاجاری است، از بناهایی با مالکیت خصوصی است که در سال ۸۷ به ثبت در آثار ملی رسیده و در سال‌های اخیر نیز مورد مرمت قرار گرفته است.
مرمت کاروانسرای گودال مصلی به صورت کاهگل پشت بام، مرمت ناودونی، دیوار چینی، شرفی گذاشتن و سبک سازی انجام شد.نوع مصالح برای مرمت کاروانسرا کاهگل سرندی، آهک، ماسه بادی، آجر فرشی۲۰ در۲۰، آجر نیمه فرشی، ماسه و آجر قزاقی است.این کاروانسرا که به خوبی به حیات خود پس از گذشت سال‌های طولانی ادامه داده دارای غرفه‌های قابل توجهی است که ظرفیت خوبی برای عرضه تولیدات صنایع دستی و مشاغل مربوط به صنعت گردشگری دارد.

این کاروانسرا که به خوبی به حیات خود پس از گذشت سال‌های طولانی ادامه داده دارای غرفه‌های قابل توجهی است که ظرفیت خوبی برای عرضه تولیدات صنایع دستی و مشاغل مربوط به صنعت گردشگری دارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *