رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۵ آبان ۱۳۹۹

چگونه بهترین صندلی هواپیما را رزرو کنیم

اشتراک گذاری

همه دوست دارند وقتی سوار هواپیما می شوند بهترین صندلی هواپیما را انتخاب کنند و راحت و آسوده تا مقصد بنشینند . اما از آنجا که روز به روز هواپیما سازان طبق خواسته صاحبان هواپیما که آنها هم دنبال سود بیشتر هستند ، تعداد صندلی های هواپیما را زیاد کردند و صندلی ها را کوچکتر کردند علاوه بر آن این واقعیت كه پروازها مداوم، بیش از اندازه پر می شوند و شما می فهمید كه در طول پروازهایتان، چند ساعتی در كنار غریبه ها خواهید نشست ، راه هم اضافه کنید . با این حال، مسافران قبل از اینكه مجبور شوند بر روی صندلی ای بنشینند كه در پشت سرشان كودكی حضور داشته باشد كه سینی صندلی را یك میلیون بار باز و بسته نموده و یا در تلاش برای رفتن به صندلی كنار مرتب با دسته صندلی ور برود، قطعاً تلاش خواهند كرد تا ببینید می توانند بر سر بهترین صندلی هواپیما چانه زنی نمایند یا خیر.

صندلی هواپیما

در این مطلب سعی داریم نکاتی را برایتا ن شرح دهیم بتا با رعایت آنها بتوانید بهترین صندلی هواپیما را رزرو کنید :

خرید زود هنگام بلیط هواپیما

تنها تعداد محدودی صندلی برای رزرو از قبل در هر پرواز در دسترس می باشد، بنابراین مسافران برای اینكه بتوانند رزرو یك صندلی خوب و مناسب را برای خود تضمین نمایند، بایستی خیلی زودتر از تاریخ پرواز، بلیط آن را تهیه كنند. اگر مسافری نتواند بلیط خود را چند هفته زودتر خریداری نماید، آنگاه می بایست به صورت آنلاین، در زودترین زمان ممكن و قبل از پرواز یك صندلی را انتخاب كند و یا اینكه خودش را زود به فرودگاه برساند. بسیاری از وب سایت های رزرواسیون بلیط هواپیما، پیش از خرید، وضعیت و شرایط صندلی های در دسترس را نمایش می دهند. اگر هیچ صندلی غیر از صندلی های انتهایی هواپیما خالی نبود، آنگاه شاید بهتر باشد پروازی دیگر را انتخاب كرده و یا حتی شركت خود را تغییر دهید.

به برنامه های پروازی مكرر (جهت دریافت امتیازات تشویقی) بپیوندید

هركسی كه یك كد پروازی (تشویقی) داشته باشد،‌ هنگام خرید بلیط، تمایل خواهد داشت كه از آن استفاده نماید، چون كسانی كه زیاد سفر می كنند، اغلب می توانند از صندلی های بهتری بهره مند گردند. البته یك شخص هرچقدر بیشتر سفر هوایی داشته باشد، صندلی بهتر را می تواند از آن خود نماید. حتی اگر سفر هوایی هم انجام نداشته باشید، ایده پیوستن به این برنامه ها ایده خوب و مناسبی است. برنامه های پرواز مكرر، رایگان بوده و معمولاً به ازای مسافت هایی خاص، امتیازات ویژه ای را به مسافران ارائه می دهند، مانند ژتون های نوشیدنی رایگان، پذیرش های زودهنگام، خدمات بهتر (چون آنها می دانند كه شما در این باشگاه های مشتریان عضویت دارید) و در نهایت بله، صندلی های بهتر.

 صندلی بهتری را خریداری نمایید

متأسفانه، كیفیت هر خریدی بستگی به مقداری پولی دارد كه برای آن می پردازید، همه صندلی های هواپیما از نظر كیفی با هم برابر نیستند. بسیاری از شركت های هواپیمائی از این امكان برخوردار هستند كه مسافران در ازای پرداخت هزینه بیشتر، بتوانند صندلی های خاصی را انتخاب نمایند. این صندلی ها از فضای بیشتری برای پاها برخوردار بوده و یا نسبت به بقیه صندلی ها كمی جاداتر می باشند. برای بسیاری از مردم قیمت بالاتر در ازای این ویژگی ها ارزشمند است، به خصوص در مسافرت های طولانی تر.

هنگام رزرو بلیط هواپیما، صندلی را انتخاب نمایید

بسیاری از شركت های هواپیمایی این امكان را برای مسافران فراهم می آورند كه هنگام رزرو بلیط،‌ صندلی خود را برگزینند، با این حال، این كار همیشه بدون هزینه و رایگان نخواهد بود. این یكی از بهترین راه ها برای تضمین این است كه یك شخص صندلی را كه بخواهد، داشته باشد. اگر مسافری، صندلی را كه می خواهد در لیست مشاهده ننماید، می توانند با شركت تماس بگیرد و با یكی از كاركنان بخش خدمات مشتری برای بررسی این موضوع كه آیا آن صندلی مورد درخواست، واقعاً در دسترس است یا خیر، صحبت نماید. البته دانستن اینكه كدام صندلی در یك هواپیما بهتر است نیز خود از اهمیت برخوردار است. انواع نقشه های آنلاین صندلی های هواپیما در دسترس هستند كه می توانند به شما چیدمان و همچنین محل و اندازه آنها در شركت ها و هواپیماهای گوناگون را نشان دهند.

 تأییدیه واگذاری صندلی را در بخش پذیرش دریافت نمایید

شركت های هواپیمائی به طور معمول به مسافران اجازه می دهند كه كارهای پذیرش را ۲۴ ساعت قبل از زمان پرواز انجام دهند. این زمان خوبی برای مسافران جهت اخذ تأییدیه صندلی ای است كه انتخاب كرده اند. حتی این احتمال هم وجود دارد كه صندلی بهتری نسبت به صندلی انتخابی شما در دسترس باشد. همه صندلی ها در ابتدا و برای رزرواسیون در اختیار قرار نمی گیرند و مسافران دیگر هم ممكن است كه پرواز خود را لغو كرده و یا صندلی شان را تغییر داده باشند.

 خود را زود به فرودگاه برسانید

هیچ كس منتظر ماندن در فرودگاه را دوست ندارد، اما در صورتی كه شخصی دیر به گِیت برسد، ممكن است ببیند كه صندلی كه انتخاب كرده، به شخص دیگری واگذار شده است. اگر دیر به فرودگاه برسید، ممكن است نامطلوب ترین صندلی گیرتان بیاید یا اینكه صندلی را به كلی از دست بدهید.

خیلی ساده، سوال كنید

وقتی شخصی به گِیت مشخص شده رسید، می تواند به یكی از مسئولان بلیط مراجعه كرده و ببیند كه آیا صندلی خاصی آزاد شده است یا خیر. این زمانی می تواند اتفاق بیفتد كه مسافران دیگر صندلی های خود را بهبود بخشیده یا از پرواز جا مانده باشند. شاید بتوانید صندلی كه به خاطر بالا رفتن قیمتش توسط كسی انتخاب نشده باشد را بدون پرداخت هزینه ای اضافی، از آن خود نمایید.

صندلی هواپیما

صندلی مشخصی را درخواست نمایید

بعضی از مسافران می دانند كه دقیقاً روی كدام صندلی هواپیما می خواهند بنشینند، و بهتر است مسافران دیگر هم هنگام انتخاب یك صندلی، از این افراد سوال كنند و راهنمایی بگیرند. كسی كه درخواست صندلی مشخصی را بكند، به احتمال خیلی زیاد همان صندلی یا صندلی مشابه را دریافت خواهد كرد. مجدداً تكرار می كنیم، دانستن اینكه هواپیمای پرواز شما، چه نوع صندلی دارد و پیكربندی صندلی های آن چگونه است، به شما در گرفتن تصمیمی آگاهانه كمك می كند.

كادر ارائه دهنده بلیط را (از شرایط خود) مطلع كنید

كادر ارائه دهنده بلیط می توانند بسیار آگاه باشند، به خصوص در قبال كسانی كه شرایط خاص پزشكی و یا معلولیتی داشته باشند. اگر كسی به دلیل شرایطی كه دارد، نیاز به صندلی خاصی داشته باشد، بایستی به كادر فروش بلیط و ارائه كارت پرواز اطلاع دهد تا راهنمایی و كمك آنها را دریافت نماید. البته ضمانتی وجود ندارد كه شما حتماً آنچه ترجیح می دهید را دریافت نمایید، اما اگر آنها را در جریان امر نگذارید، بالطبع نمی توانند كمكی به شما بكنند.

با احترام و فهم رفتار كنید

كادر فروش بلیط و ارائه دهنده كارت پرواز بایستی روزانه با مسافران زیادی تعامل داشته باشند و بسیاری از همان مسافران، رفتاری مودبانه و محترمانه ندارند. هركسی كه بخواهد صندلی خود را تغییر دهد تا صندلی بهتری گیرش بیاید، بایستی با كادر فرودگاهی رفتاری خوب و مناسب داشته باشد. می توانید ببینید كه این افراد با رفتار مودبانه آنچه می خواهند را بدست می آورند، نه با گستاخی و یا با حالتی طلبكارانه. قرار نیست كه برای كادر فرودگاه، رفتاری اصطلاحاً قلدرمآبانه داشته باشید؛ آنها قبل از شما بارها با مشتریان ناراحت برخورد داشته اند و به خاطر همین مسئله به رفتار بد توجهی نمی كنند.

این نكاتی كه در این مطلب ارائه گردید، ضمانتی برای در اختیار گرفتن بهترین صندلی هواپیما نخواهند بود، اما می توانند برای اطمینان بخشی به اینكه صندلی شما بدترین نخواهد بود، یاری رسان باشند. البته،‌ در صورتی كه كسی مجبور شود بر روی یك صندلی بد بنشیند، حداقل این را نیز می داند كه قرار نیست برای همیشه و در همه پروازها این مسئله برایش تكرار شود. بهترین كار این است كه بعد از بلند شدن هواپیما از روی زمین،‌ این صندلی نامناسب را به امید اینكه در آینده شانس با آنها یار خواهد بود، به دست فراموشی بسپارند.

بویینگ یا ایرباس ، کدام یک صندلی‌های راحت‌تری دارند؟

از هواپیماهای بیزینس و فرست کلاس که بگذریم، اگر اهل مسافرت با هواپیما باشید احتمالا متوجه شده‌اید که بعضی از هواپیماهای کلاس اکونومی فضای بیشتری برای نشستن دارند. از این رو شاید برای شما این سوال شده باشد که، کدام یک از هواپیماها صندلی‌های راحت‌تری برای نشستن دارند؟
با توجه به بررسی‌های انجام شده، مشخص شده است که ایرباس‌ها فضای بیشتری نسبت به بویینگ دارند. برای نمونه هر کدام از صندلی‌های هواپیماهای خانواده A320 ایرباس چیزی حدود یک اینچ نسبت به بویینگ ۷۵۷ یا ۷۳۷ بزرگتر بوده و فضای بیشتری برای آرنج دارند. باوجوداین جالب است بدانید بویینگ ۷۶۷ که نوع مسافربری آن کمتر در خطوط هوایی یافت می‌شود، یکی از بهترین هواپیما‌ها در پروازهای کلاس اکونومی است.

بنابراین بهتر است به جای سوال اصلی این سوال را مطرح کنیم که:

کدام مدل‌های ایرباس و بویینگ صندلی‌های راحت‌تری دارند؟

 بهترین هواپیماهای ایرباس

بین هواپیماهای ایرباس، خانواده A320 که شامل A318، A319 و A321 هستند، A330، A340، A350 و A380 از جمله بهترین‌ هواپیماهای کلاس اکونومی ایرباس هستند. بین این چند مورد نیز ایرباس A380 بهترین آن‌هاست. به‌خصوص اگر موقع رزور بلیط هواپیما صندلی‌های طبقه بالای آن را رزرو کنید؛ جایی که در هر ردیف به‌جای ۱۰ صندلی فقط هشت صندلی قرار داشته و هر صندلی یک صندوق نگهدارنده دارد. اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که A380 یک هواپیمای غول‌پیکر بوده و معمولا در خطوط هوایی بلند و پر رفت‌و‌آمد پرواز می‌کند.

بنابراین برای مسافت‌های کوتاه و کم مسافر دنبال رزرو سایر هواپیماهای ایرباس که نام بردیم باشید.

صندلی هواپیما

در مورد سایر هواپیماها ایرباس که آن‌ها را نام بردیم، به‌جز A330 و A340 نکته خاصی درباره آن‌ها وجود ندارد. آنچه در مورد A330 و A340 باید بدانید این است که، معمولا این دو سری از هواپیماهای ایرباس دارای هشت صندلی در هر ردیف هستند، اما گاهی شرکت‌های هوایی برای کم کردن هزینه‌های بلیط مسافران ردیف‌ها را ۹ تایی کرده و در نتیجه فضای نشستن صندلی‌ها کمتر خواهد شد.

بنابراین اگر موقع خرید بلیط هواپیما نقشه چیدمان صندلی‌های مشخص بود و هواپیما جز هواپیماهای دارای ۹ ردیف صندلی بود، سعی کنید آن را تغییر داده یا بخشی از ردیف را انتخاب کنید که صندلی‌های کمتری کنارهم قرار گرفته است.

صندلی هواپیما

 

بهترین هواپیماهای بویینگ

بین هواپیماهای بویینگ تنها مدل‌‌هایی که صندلی‌های راحت‌تری نسبت به سایر هواپیماهای این شرکت دارند، بوئینگ ۷۷۷ و ۷۸۷ Dreamliner است.بویینگ ۷۷۷ در حالت استاندارد در هر ردیف ۹ صندلی داشته و چیدمان صندلی‌های آن ۳-۳-۳ است. باوجوداین اکثر خطوط هوایی یک صندلی در هر ردیف اضافه کرده و سیستم چیدمان را به ۳-۴-۳ تغییر داده‌اند. این موضوع باعث کوچکتر شدن صندلی‌ها خصوصا ردیف وسط شده و کمی از فضای نشستن را کم می‌کند. بنابراین توصیه علی بابا این است که هنگام رزرو بلیط بویینگ ۷۷۷ کمی احتیاط کرده و درصوت امکان هواپیمای دیگر را برای این کار انتخاب کنید.

صندلی هواپیما

اما برویم سراغ بویینگ ۷۸۷ Dreamliner؛ بویینگ ۷۸۷ نیز دارای صندلی‌های بسیار باریک در ردیف‌های نه تاییست با این تفاوت که، تعداد صندلی‌ها در این هواپیما بیشتر از ۹ تا در هر ردیف نشده و تنها چیدمان آن‌ها عوض می‌شود؛ آن هم فقط در خطوط هوایی ژاپن! در ژاپن چینش صندلی‌ها از ۳-۳-۳ به ۲-۴-۲ تغییر کرده و از این طریق صندلی‌های دوتایی فضای بیشتری دارند. بنابراین می‌توان گفت بین این دو مدل از هواپیماهای بویینگ، ۷۸۷ Dreamliner بهتر است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *