جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ شهریور ۱۳۹۸

اگر قصد خرید یک بلیط هواپیمای خارجی و سفر به کشورهای حوزه شینگن را دارید اولین گامی که می‌بایست در این راستا بردارید، دریافت مجوز ورود به این مقاصد است. این مجوز یا همان ویزا برای سفر به برخی از کشورها پای پرواز صادر می‌شود و برای بعضی دیگر بایستی به سفارت آن کشور در ایران مراجعه کنید. اما برای اینکه بتوانید وقت سفارت بگیرید و ویزای مقصد مورد نظر خود را تهیه کنید، می‌بایست مدارکی را بر اساس چک لیست های مربوطه تهیه کرده و پس از ترجمه، آنها را به سفارت تحویل دهید. یکی از این مدارک، واچر هتل است؛ اما واچر هتل چیست و چگونه باید برای سفارت هتل رزرو کنیم؟ برای بررسی بهتر این موضوع می‌توانید مطلبی با همین عنوان را در وبلاگ جااینجاس بخوانید.

رزرو هتل برای سفارت چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟

واچر هتل چیست؟
واچر هتل در حقیقت همان رسید رزرو هتل است که نشان می‌دهد شما تائیدیه اقامت در هتل را برای مدت زمان مشخصی دریافت کرده اید. این تائیدیه شامل تاریخ شروع اقامت و پایان آن است و نام مسافر و خدماتی که در این مدت قرار است از سوی هتل دریافت کند، در آن ذکر شده است. گفتنی است رسید مربوطه را می‌توان به صورت اینترنتی یا به صورت مستقیم از هتل مربوطه دریافت کرد.

واچر هتل چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟

استانداردهای موجود برای واچر هتل مورد قبول سفارت
قبل از هرگونه اقدام برای رزرو هتل خود بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. در غیر اینصورت ممکن است واچر هتل شما از سوی سفارت رد شده و متحمل ضررو زیان شوید.
– بر اساس استانداردهای موجود، واچر هتل می‌بایست حتماً در سر برگ رسمی هتل ثبت شده و دارای مهر هتل باشد. بنابراین در صورتی که این تائیدیه در برگه ای که فاقد سر برگ هتل است به ثبت رسیده باشد، درخواست شما برای دریافت ویزا از سوی سفارت رد خواهد شد. گفتنی است سفارت کشورهای فرانسه، آلمان، اتریش و … از جمله سفارت هایی هستند که به واچر هتل روی سر برگ هتل با مهر و امضای بخش رزرواسیون نیاز دارد.
– هتلی که رزرو می‌کنید بایستی حتماً ۴ یا ۵ ستاره باشد. بدین ترتیب رزرو هتل هایی که دارای امکانات یا تعداد ستاره های کمتری هستند مورد قبول نبوده و از سوی سفارت رد خواهد شد.
– توجه کنید محدوده جغرافیایی هتلی که برای رزرو انتخاب کرده اید، حتماً باید در نزدیکی شهر باشد و رزرو هتل هایی که از نظر موقعیت مکانی در محدوده شهرها قرار دارند، برای سفارت مورد قبول واقع نمی‌شوند. به همین جهت معمولاً توصیه می‌شود هتل هایی را رزرو کنید که حداقل فاصله آنها با مرکز شهر کمتر از چهار کیلومتر باشد.
– رزرو رایگان هتل از طریق سایت هایی همانند بوکینگ، دروغین طلقی شده و از سوی سفارت رد می‌شود. چرا که با رزرو رایگان هتل ممکن است واچر شما در کمتر از ۱۲ ساعت کنسل شود، بنابراین سفارت این رزروها را حقیقی نمی‌داند.

رزرو هتل چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟

تفاوت های رزرو قطعی و غیر قطعی هتل برای سفارت
دریافت واچر هتل به دو صورت رزرو قطعی و رزرو غیر قطعی امکان پذیر است. در رزرو قطعی مسافر می‌بایست کل هزینه هتل را بپردازد تا رسید واچر برای وی صادر شود. به این ترتیب در صورتی که سفر به هر دلیل ممکن کنسل شود کل هزینه واچر یا بخشی اعظمی از آن به عنوان خسارت از میهمان دریافت می‌شود که در نتیجه آن فرد متحمل خسارت بالایی خواهد شد. به عبارت دیگر رزرو قطعی هتل روشی است که قابلیت کنسلی ندارد و در صورت لغو سفر ممکن است در موارد نادری درصد بسیار کمی از پول به شما بازگشت داده شود. با این حال برخی سفارت ها نظیر سفارت یونان قوانینی دارند که بر اساس آنها رزرو قطعی هتل، کمک بیشتری به دریافت ویزای آنها خواهد کرد.
رزرو غیر قطعی، دیگر راه دریافت واچر هتل است که مسافر در این روش می‌تواند ضمن رزرو هتل، بخشی از هزینه آن را پرداخت کند. به طور معمول توصیه می‌شود افرادی که از نتیجه وقت سفارت خود مطمئن نیستند یا در زمان انجام سفر تردید دارند از این روش برای واچر هتل خود استفاده کنند. چرا که رزرو غیر قطعی هتل به شما این امکان را می‌دهد تا در صورت کنسل شدن سفر، رزرو خود را لغو کرده و خسارت اندکی بپردازید. بنابراین می‌توان گفت رزرو هتل برای سفارت، در واقع همان رزرو غیر قطعی است که ممکن است برای برخی از کشورها به رزرو قطعی تغییر پیدا کند.

کانفرم هتل چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟

در نتیجه می‌توان گفت به طور کلی با رزرو غیر قطعی هتل قادر خواهید بود بدون پرداخت هزینه های اضافه یا گزاف سفارت را قانع کنید که برای مدت زمان اقامت خود چاره اندیشی کرده اید. با این حال منطق حکم می‌کند که پس از دریافت ویزای خود و تعیین تاریخ دقیق سفرتان، در سریع ترین زمان ممکن نسبت به رزرو قطعی هتل اقدام نمایید.

رزرو هتل برای سفارت به صورت رایگان
همانطور که گفتیم سایت هایی همانند بوکینگ وجود دارند که رزرو هتل شما را به صورت رایگان ثبت می‌کنند. این روش شاید در ابتدا هیجان انگیز و بی دردسر به نظر برسد اما قطعاً از سوی سفارت رد خواهد شد چرا که در بوکینگ این امکان وجود دارد که شما هتلی را رزرو کرده باشید که اصلاً وجود خارجی ندارد و رزرو شما در کمتر از دو ساعت لغو شود. با این حال روش دیگری نیز برای اقامت رایگان در مقصد وجود دارد. با این روش در حقیقت شما اصلاً نیازی به پرداخت هزینه برای رزرو هتل نخواهید داشت که این روش در واقع همان دریافت دعوت نامه است. به عبارت دیگر اگر شما از طرف یکی از نزدیکان خود دعوت نامه ای دریافت کرده باشید و قرار باشد در مدت زمان اقامت خود در کشور مقصد، در منزل وی سکونت کنید، دیگر نیازی به دریافت واچر هتل ندارید و تنها کافی است آدرس منزل آن شخص را به عنوان محل اقامت به سفارت معرفی کنید.

کانفرم هتل چیست؟
کانفرم هتل در حقیقت نام دیگری از واچر هتل است. بر این اساس وقتی به شما گفته می‌شود که هتل شما کانفرم شده است یعنی اتاقی در آن هتل برای شما رزرو شده که تائیدیه آن قابل پیگیری و ارائه به سفارت است.

رزرو هتل های خارجی چگونه برای سفارت هتل رزرو کنیم؟

در پایان یادآور می‌شویم رزرو هتل برای سفارت نیازمند این است که یک کارت اعتباری بین المللی داشته باشید. بدین ترتیب در روند بررسی سفارت کمتر با مشکل مواجه شده و رزرو هتل شما حقیقی قلمداد می‌شود. اما اگر کارت اعتباری بین المللی ندارید بهتر است کار را به دست افراد آگاه و با تجربه بسپارید و فریب اشخاص سودجو را نخورید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد