رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ آذر ۱۳۹۲

چه سوالی گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف می‌کند؟

لینک این مطلب کپی شد!

یک تورگردان معتقد است: کارمندان برخی سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور، گردشگران خارجی را از آمدن به ایران منصرف می‌کنند!

سیروس اعتمادی – عضو جامعه‌ی تورگردانان ایران – به خبرنگار سرویس گردشگری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) گفت: گروهی از گردشگران از یک کشور اروپای شرقی قرار بود به ایران سفر کنند که وقتی به سفارتخانه‌ی ایران در آن کشور رفتند تا ویزای خود را بگیرند، کارمند آن سفارتخانه یک سوال از این گردشگران می‌پرسد که همین پرسش آن‌ها را از آمدن به ایران منصرف می‌کند.

او ادامه داد: کارمند آن سفارتخانه پرسید، چرا به ایران می‌روید آنجا که امن نیست؟ گردشگران هم وقتی این حرف را از نماینده‌ی رسمی ایران شنیدند، نگران و دچار تردید شدند و درخواست خود را برای گرفتن ویزای ایران باطل کردند.

این تورگردان افزود: این موضوع را از گردشگران خارجی شنیده‌ام که برخی کارمندان سفارتخانه‌های ایران با حرف‌های ابهام‌آمیزی که درباره‌ی اوضاع امنیت در کشور ما می‌زنند، آن‌ها را نگران و مردد می‌کنند. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که ایران همچنان در هجوم تبلیغات منفی رسانه‌های غربی گرفتار است و ما در این شرایط به زحمت نظر گردشگران خارجی را نسبت به ایران تغییر می‌دهیم، آن‌وقت هنگام به نتیجه رسیدن زحمات‌مان با این اتفاق‌ها مواجه می‌شویم.

همچنین روایت تقریبا مشابهی را عباس پیرمرادیان – رییس جامعه‌ی راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی – از برخورد برخی کارمندان سفارتخانه‌های ایران با خارجی‌ها مطرح کرد و گفت: گردشگرانی از اروپا داشتیم که تعریف می‌کردند کارمند سفارتخانه‌ی ایران پیش از صدور ویزا، دلیل سفر آن‌ها را پرسیده و گفته بود، چرا در این اوضاع به ایران سفر می‌کنید؟ این حرف‌ها آن گردشگران را نگران و دچار تردید کرده بود.

او این حرف‌ها را در کارگروه مشترک پلیس مهاجرت ناجا و بخش صدور روادید وزارت امور خارجه با تورگردانان ایران که پاییز امسال برگزار شد، بیان و تأکید کرد: گردشگر نه جاسوس است و نه خائن، بلکه ارز به کشور وارد می‌کند. باید مشکلات این بخش حل شود.

کریمی – کارشناس امور روادید فرودگاهی در وزارت امور خارجه – هم در آن جلسه درباره‌ی نحوه‌ی برخورد کارمندان نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور با گردشگران خارجی، این‌طور توضیح داد: قبول دارم که برخورد و رفتار کارمندان سفارتخانه‌ها یا کنسولگری‌های ایران با خارجی‌ها باید خوب باشد، اما این سوال را دارم که آیا کارمندان آژانس‌های گردشگری با مشتری‌های خود همیشه رفتار خوبی دارند؟ من خودم بارها برخوردهای نامناسبی را دیده‌ام.
23-475 چه سوالی گردشگران خارجی را از سفر به ایران منصرف می‌کند؟

           
 

نظر کاربران :

  • محمد مختاری

    گردشگری ثروت بی پایان
    .حلول گردشگری که بعضا در کشورهایی دیده می شود که رونق بی نظیری داشته که به افکار کارشناسان اقتصادی هم شاید نرسیده باشد ولی این واقعیت وجود دارد .ایران کشوری با پنجرهای رو به چشم اندازهای کهن که هزاران استعداد در خود جا داده است سرزمینی با هزاران سال قدمت طبیعی یادست ساخته بشری( ممکن است در زمان خود به ذهن هر کسی شاید جا خشک نکرده باشد)
    کسی که بخواهد تخصصی و حرفه ای ایران را مورد تحقیق قرار بدهد تا به داشته های توریستی و گردشگری دست پیدا کند باید حداقل نصف عمر طبیعی یک انسان را صرف کند.درکشورهای مانند مالدیو که از هزار جزیره کوچک و بزرگ گرد آمده است می بینیم چه از خود گذشتگی مردم این منطقه از خود نشان می دهند تا بخشی از توریسم جهان را به خودشان اختصاص بدهند یا به آنتالیا ترکیه اخیرا دولت مردان آن از در آمد تریلیونی توریسیم خود می گویند می دانید چرا چون همه اقشار دست به دست دادند بدون ادعا . مسولیت را هر کسی به گردن خود کشیده است تا از ثروت بی پایان بهره ببرند.ودر این ثروت سهیم شوند ولی متاسفانه کسانی در سیستم گردشگری ایران دیده می شود چوب لایی این چرخه عظیم توریستی می گذارند تا فرهنگ غنی پارسی را از اذهان ملل مختلف پاک کنند و از بهرمند بودن از ثروت بی کران گردشگری باز مانند . ولی یقین بدانید اگر چرخه نیرومند گردشگری دوارانی شود و هیچ مانعی در سر راه خود را نبیند دیگر به حفاری اعماق بیابانها و دریا ها نیست و نیازی به هیچ گونه سرمایه کلان. بیاید دست به دست هم دهیم و دور از هر گونه کینه ورزی صنعت بزرگ گردشگری احیا کنیم تا بلکه از زخم های خورده کاسته تا مرحمی باشیم بر این صنعت باید دوباره مهربان باشیم تا بلکه میزبانی ایرانی به یاد و خاطرها بیاد شاید دوباره زبان زد عام خاص گردد. و اثری از
    هنر ایرانی در خانه های توریسیم خارجی به چشم بخورد تا این فرنگ رنگ جدیدی به خود گیرد تا از در آمد آن نانی سرسفره تولید کننده هنر دستی بیاید. بیکاری بار خود ببندد
    گدایی از بین برود شهر رنگ عشق به خود گیرد فقط باییم باهم شانه به شانه همت پیشه کنیم برای آیندگان و فرهنگمان ..

    ۷ دی, ۱۳۹۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *