رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ مهر ۱۳۹۴

چهار مجسمه پنه لوپه در ایران به نمایش گذاشته می شوند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر:۱۳۹۴/۰۷/۰۵- «قربانعلی پورمرجان» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی در ایتالیا به خبرنگار ایرنا در رم گفت: چهار مجسمه پنه لوپه هفته گذشته برای نمایش در موزه ملی ایران از رم به تهران منتقل شدند. یکی از این مجسمه ها متعلق به کشورمان است که پیشتر از ایران به شهر میلان به منظور نمایش منتقل شده بود و اکنون به همراه سه اثر دیگر در تهران به نمایش گذاشته می شود.
سه مجسمه دیگر متعلق به ایتالیا، از موزه های واتیکان و کاپیتولینی رم به مدت چهار ماه به امانت گرفته شده اند که از فردا در نمایشگاهی تحت عنوان «پیکره ای برای صلح؛ پنه لوپه از تخت جمشید تا رم» به نمایش گذاشته می شود . این نخستین آثار تاریخی غیر ایرانی بشمار می روند که برای نمایش در موزه ملی به ایران امانت داده شده اند.
اکنون چهار مجسمه پنه لوپه در موزه های ایتالیا و ایران وجود دارند. آن طور که در مستندات تاریخی آمده، یونان یکی از چهار مجسمه پنه لوپه را در دوره هخامنشیان به ایران اهدا کرده است. این اثر تاریخی که تاکنون در موزه ایران باستان نگهداری می شد، حدود ۶ ماه پیش برای نمایش در موزه به ایتالیا امانت داده شد و حال به همراه ۳ خواهر دیگر خود در نخستین روز از هفته گردشگری در ایران به نمایش گذاشته می شود.

2012 چهار مجسمه پنه لوپه در ایران به نمایش گذاشته می شوند

2013 چهار مجسمه پنه لوپه در ایران به نمایش گذاشته می شوند

2014 چهار مجسمه پنه لوپه در ایران به نمایش گذاشته می شوند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *