رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۳ شهریور ۱۳۹۸

چنگ مال خرما کرمان

لینک این مطلب کپی شد!

چنگ مال خرما یک میان وعده یا پیش غذای سنتی کرمانی است که به دلیل سادگی تهیه آن در شهر های دیگز نیز طرفدار پیدا کرده است. این خوراک بسیار ساده و در عین حال مقوی که خیلی سریع آماده می شود. این خوراک به عنوان یک میان وعده یا عصرانه با چای برای کرمانی ها اهمیت دارد و با شروع مدارس میان وعده سالم و مقوی برای دانش آموزان می باشد.خرما می تواند خواص سلامتی بسیار عالی داشته باشد. اگر در روز تنها ۳ عدد خرما بخورید نتایج آن را در خود می بینید. منابع غذایی موجود در خرما خواص این میوه کوچک بسیار شگفت انگیز است.

خوردن خرما و بهبود دستگاه گوارشی خوردن خرما می تواند سلامت دستگاه گوارشی شما را بهبود دهد. خرما یکی از غذاهای عالی برای سلامت دستگاه گوارش است. اگر شما مشکلاتی مثل IBS، یبوست یا بسیاری دیگر از مشکلات گوارشی و دستگاه گوارش دارید. خرما می تواند علائم این مشکلات را کاهش دهد. به علاوه خرما می تواند خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش داده و همچنین در مدت زمان بسیاری است که توسط پزشکان به عنوان درمان بواسیر توصیه می شود.
خرما یک مسکن درد است مدت زیادی است که خرما را به عنوان یک مسکن و دارو برای تسکین درد و کمک به تورم تجویز می کنند.بر اساس برخی مطالعات هنگامی که شما به اندازه کافی ویتامن یB6 کنید مغز کارکرد بهتری خواهد داشت. با کمک این ویتامین شما می توانید بهتر تمرکز کرده و خاطرات را بهتر به یاد بیاورید. به عبارتی این ویتامین در به یادآوری سریعتر و دقیق تر خاطرات کمک می کنند. خرما یک ذهن تیز و آماده را به شما ارزانی می دهد.

خرما یکی از بهترین مواد غذایی با توانایی تنظیم فرآیند گوارش است. این میوه شیرین می تواند طی نیم ساعت پس از مصرف سطوح انرژی را به طور قابل توجهی افزایش دهد. انجمن سرطان آمریکا دریافت ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در روز را توصیه می کند که می توان از طریق خرما آن را تامین کرد. همچنین گفته می شود، مصرف روزانه یک دانه خرما می تواند به حفظ سلامت چشم ها در طول زندگی کمک کند. اثر خرما در محافظت از مشکل شب کوری شناخته شده است.

چنگ مال خرما کرمان

مواد لازم:
نان تافتون تازه: ۲ عدد
مغز گردو آسیاب شده: ۲۵۰ گرم
مغز گردوی خرد شده: نصف پیمانه
پودر نارگیل برای تزئین: مقداری
روغن حیوانی ترجیحا روغن گوسفند: نصف پیمانه
روغن مایع: نصف پیمانه
شکر: نصف لیوان
خرما چرخ کرده: نیم کیلو
طرز تهیه:
ابتدا نان ها را بسیار ریز ریز کرده و با خرما و روغن مایع و شکر و مغز گردوی اسیاب شده چنگ می زنیم تا خوب مخلوط و یکدست شود. بعد از آن روغن حیوانی را اضافه نموده و دوباره چنگ می زنیم بعد از ان به اندازه یک گردو برداشته وسط آن را یک تکه گردوی خرد شده گذاشته و گلوله می کنیم و در ظرف مناسب گذاشته و با پودر نارگیل تزئین می کنیم.
نوش جان!
نکات:
۱- این خوراک در یخچال به مدت ۱۰ روز قابل نگهداری می باشد.
۲- مواد این خوراک بسته به ذائقه افراد قابل تغییر می باشد اگر روغن حیوانی نخواستید می توانید آن را حذف کنید و به جای آن کره گیاهی استفاده کنید.
۳- این خوراک ارزش غذایی بالایی دارد و می توان بچه ها را تشویق کرد به جای تنقلات مضر آن را استفاده کنند.
منابع:سیتی پدیا-بیتوته

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *