رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ خرداد ۱۴۰۰

چشمه آبگرم مشه سویی

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه آبگرم مشه سویی که در میان جنگلهای فندقلو نمین در بین روستاهای آلادیزگه و گیلده واقع شده است . اگر از سمت آستارا به اردبیل حرکت کنید، در ۲۵ کیلومتری شهر اردبیل و ۱۰ کیلومتری شهر نمین به مکانی بکر و زیبا خواهید رسید. پس از گذر از پل سفید رود، در مسیر، روستایی به نام گیلده (گیلاده) وجود دارد که با بالا رفتن از شیب تند روستا و در انتهای آن به معدن سنگی خواهید رسید. از این جای مسیر کافی است کمی پیاده روی کنید تا به جنگل زیبا و ناشناخته مشه برسید. در میان جنگل با چشمه آبگرمی به نام مشه سویی برخورد خواهید کرد که می‌ توانید با آبتنی در آن لذت طبیعت گردی خود را دوچندان کنید.

چشمه آبگرم مشه سویی

در داخل جنگل فندقلو یک استخر آبگرم به نام ”مشه سویی” یا “مشه ایستی سویی” به معنی “آب گرم جنگلی” وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد. دمای آب چشمه حدود ۲۵ درجه سلسیوس است و در کنار رودخانه ای به همین نام قرار گرفته، با تراشیدن صخره کوه، حوضچه ای در ابعاد حدود ۴ در ۶ متر با عمق تقریبی ۷۰-۸۰ سانتیمتر ایجاد شده است. این آبگرم به لحاظ خواص درمانی برای پا درد و کمردرد در بین اهالی معروف است. از امکاناتی که در اطراف این چشمه وجود دارد این است که در فصل بهار و تابستان کافه منطقه با دو اطاق از کوهنوردان پذیرایی می کند.

چشمه آبگرم مشه سویی

نحوه دسترسی به چشمه آبگرم مشه سویی

مشه سویی مابین روستاهای آلادیزگه و گیلده در وسط جنگل فندقلو شهرستان نمین واقع شده است. این چشمه در پای یک پرتگاه سنگی در محلّی به نام علی داشی در بالای درّهٔ گیله ده واقع است. قسمتی از این مسیر که تا نزدیکی دره میرسد را می توان با خودرو طی کرد ولی از آن به بعد، داخل دره شده و بقیه مسیر را باید پیاده رفت. راه پیاده از طرف آبی بیگلو یک و نیم ساعت سراشیبی است. از سمت گیله ده، دوساعت و از طرف نیارق حدود ۱ ساعت می باشد.

چشمه آبگرم مشه سویی

چشمه آبگرم مشه سویی

چشمه آبگرم مشه سویی

چشمه آبگرم مشه سویی

چشمه آبگرم مشه سویی

چشمه آبگرم مشه سویی

چشمه آبگرم مشه سویی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *