رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ بهمن ۱۳۹۸

دشت گل بابونه در فندقلو

لینک این مطلب کپی شد!

استان اردبیل سرزمینی پر از جاذبه و زیبایی هاست یکی از این زیبایی های طبیعی بی نظیر دشت گل بابونه فندوقلو می باشد .جاذبه های طبیعی دیگر این استان : جاده رویایی اسالم به خلخال، دریاچه نئور، دریاچه شور، پل معلق پیر تقی، جنگل فندقلو، پل مشکین شهر، بقعه شیخ صفی، آب گرم های سرعین و بسیاری از جاذبه های دیگر… دشت گل های “بابونه” در “اردبیل”» بهشتی غیر قابل وصف در این استان که سالانه گردشگران ایرانی و توریستان خارجی بسیاری را به خود می بیند.

دشت گل بابونه در فندقلو  دشت گل بابونه در فندقلو

با سفر به استان “اردبیل” و رفتن به شهرستان “نمین” در این استان، می توان خود را به دشت زیبای گل های “بابونه” رساند. با گذر از چشمه های آب گرم در “سرعین” و پا گذاشتن در این دشت زیبا می توان به هر آنچه از زیبایی و طبیعت و حیات وحش که در ذهن ما می باشد رسید.

دشت گل بابونه در فندقلو  دشت گل بابونه در فندقلو

با حرکت از شهر “اردبیل” به سمت شهر “نمین” در حدود ۱۰ کیلومتری این شهر، دشت و جنگلی رویایی چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند. دشتی وسیع که در میانه نقطه مرزی دو استان “اردبیل” و “گیلان” قرار گرفته است و دنیای از زیبایی ها را در دل خود جای داده است. دشت های پر گل، درختان میوه، بوته های وحشی که در کنار تله کابین زیبای این منطقه و گونه های مختلف حیات وحش توانسته است سالانه شمار بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کند. جنگل”فندقلو” که در همجواری خود دشت زیبای “بابونه” را جای داده است، از زیباترین جنگل های این منطقه به حساب می آید.

دشت گل بابونه در فندقلو  دشت گل بابونه در فندقلو

فصل بهار و اوایل فصل تابستان اوج زیبایی این دشت “بابونه” می باشد. همه ساله به مناسبت روز جهانی گل و گیاه در این منطقه در روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه جشنواره بزرگی به نام جشنواره گل های بابونه برگزار می شود. این وسعت از دشت با این گونه از گل و گیاه تنها دشت زیبای کشور است که در این تاریخ به اوج زیبایی خود می رسد . با گرد هم جمع شدن مردم از گوشه گوشه کشور در این منطقه و استفاده از زیبایی های این دشت و همچنین دیگر زیبایی های جنگل های اطراف در کنار چشمه های آب گرم، می توان با عنوان فستیوالی بزرگ در ضمینه طبیعت و گل و گیاه از این روز نام برد. زیبایی های این دشت “بابونه” در کنار تنوع گیاهی بسیاری که در جنگل “فندقلو” وجود دارد در کنار یکدیگر تمام هر آنچه که گردشگران از زیبایی می خواهند را برای آن ها فراهم کرده است.

دشت گل بابونه در فندقلو  دشت گل بابونه در فندقلو

دشت گل بابونه در فندقلو  دشت گل بابونه در فندقلو

دشت گل بابونه در فندقلو  دشت گل بابونه در فندقلو

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *