رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۶ مرداد ۱۳۹۸

چشمه آبگرم دلفان

اشتراک گذاری

چشمه آبگرم دلفان در استان لرستان به عنوان یک جاذبه گردشگری سلامت و درمان، همچون الماسی در دامنه‌های رشته کوه زاگرس می‌درخشد. چشمه دلفان در۶۰ کیلومتری غرب شهر نورآباد و در بین ۲ رشته کوه «گله» و «سفیدکوه» در زاگرس و در محل تلاقی ۳ رودخانه گاماسیاب، گیزه رود و سیمره، واقع شده است. این جاذبه طبیعی به عنوان یک مکان در حوزه گردشگری درمانی، همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و دوستدار طبیعت است.

دلفان چشمه آبگرم دلفان

وجود چشمه زیبای طبیعی آبگرم دلفان در این منطقه سرسبز با چشم‌انداز زیبای رشته کوه زاگرس به نحوی زیبا چشم هر بیننده را نوازش می‌دهد و دل هر نظاره‌گر را آرام می‌کند. دکتر «محمد معین» در کتاب فارسی خود از این منطقه به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری و تنگه‌های ایران یاد کرده است. چشمه آبگرم دلفان با آبدهی ۳۰ لیتر در ثانیه و دمای ۶۰ درجه سانتی‌گراد از دامنه کوه گله از اعماق زمین می‌جوشد و توسط اهالی این منطقه یک حوضچه کوچک سیمانی برای استفاده از آن احداث شده است.

80051607-2399614 چشمه آبگرم دلفان

به گفته کارشناسان بهداشتی و میراث فرهنگی، این چشمه طبیعی به لحاظ داشتن مواد معدنی در التیام دردهای مزمن موثر است و بسیاری از بیماران برای درمان با استفاده از این چشمه معدنی به این منطقه سفر می‌کنند. چشمه دلفان با غلظتی بیش از ۷۰۰ میلی گرم در لیتر و ترکیبات سولفات کلسیم، گوگرد، سولفور، دی کربنات منیزیم در درمان بیماری‌های مفصلی عفونی و امراض جلدی اثربخش است. این گوهر کم‌نظیر غرب کشور، با وجود تمامی جاذبه‌ها و ویژگی‌های گردشگری و درمانی خود همچنان در این منطقه ناشناخته مانده است.

 

دلفان 1 چشمه آبگرم دلفان

دلفان 2 چشمه آبگرم دلفان

 

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    البته ميشه به بخش خصوصي بدن يا خود دولت استخر يا مكاني داراي امكانات رفاهي ساخته بشه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مریم

    مطالبتون خوبه . می خواستم ببینم میشه فهرست چشمه های آب گرم چهارمحال و بختیاری رو برام میل کنید.

    ۱۵ مهر, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *