جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه آبگرم ایوب پیامبر

تاریخ بروزرسانی :
۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

چشمه آبگرم ایوب پیامبر در شمال روستای حاجی عبدالوهاب معروف به ایوب از توابع دهستان گیفان در فاصله ۹۵ کیلومتری شمال بجنورد قرار دارد. این چشمه آبگرم در روی تپه‌ای به ارتفاع ۳۰۰ متر از سطح دره گیفان واقع شده و به دلیل خواص درمانی، مورد توجه گردشگران بسیاری از گوشه و کنار کشور می‌باشد. این چشمه به شکل یک استخر (حوض) می‌باشد که به جهت جلوگیری از بروز حوادث و سقوط انسان و احشام به داخل آن، حصارکشی شده است. در فاصله ۵ متری این چشمه، چشمه آب سرد قابل شرب قرار دارد که آب آن از گوشه ضلع شمالی وارد استخر می‌شود و سردی آن در این قسمت به خوبی احساس می‌شود. آب این چشمه‌ و سایر چشمه‌های این روستا گوگردی بوده و برای درمان و تسکین امراض پوستی مناسب می‌باشند.

چشمه ایوب پیامبر چشمه آبگرم ایوب پیامبر

چشمه ایوب پیامبر8 چشمه آبگرم ایوب پیامبر

چشمه آبگرم ایوب چشمه آبگرم ایوب پیامبر

در مجاورت استخر، مقبره‌ای وجود دارد که به گفته کهنسالان این روستا متعلق به ایوب پیامبر می‌باشد و به همین دلیل افراد زیادی پس از شنا در استخر و پاکی بدن، به زیارت آن می‌روند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته روستای ایوب حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ سال قدمت دارد و نام قدیم آن حاجی عبدالوهاب بوده و بنا به گفته اهالی وی اولین کسی بوده است که در این منطقه ساکن شده و کم کم جمعیت روستا افزایش یافته است. در حال حاضر نام روستا به دلیل مشرف بودن با مقبره‌ای که به زیارتگاه حضرت ایوب معروف می‌باشد، به نام روستای ایوب مشهور است. گفته می‌شود که حضرت ایوب در زمانی که از این منطقه عبور می‌کرده، دچار یک بیماری پوستی می‌گردد و کرم‌های زیادی در بدن ایشان به وجود می‌آید. ایشان به امر خدا در آب این چشمه استحمام کرده و به این ترتیب کرم‌ها از بدن ایشان خارج می‌شوند.

چشمه ایوب پیامبر2 چشمه آبگرم ایوب پیامبر

چشمه ایوب پیامبر5 چشمه آبگرم ایوب پیامبر

متأسفانه با وجود تمام زیبایی‌ها و جاذبه‌هایی که این روستا دارد، به دلیل عدم مکان مناسب جهت اقامت و همچنین راه نامناسب و پرخطر، گردشگران کمی به این منطقه مسافرت می‌کنند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    مکانی در دل کوها و ارتفاعات بجنورد جاده آسفالت و مجهز به سوئیت های بومی و رفاهی

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد