رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مرداد ۱۳۹۹

پایانه مسافری شرق تهران

لینک این مطلب کپی شد!

پایانه مسافری شرق تهران همانطور که از نامش پیداست در شرق تهران واقع شده است .ترمینال شرق از قدیمی‌ترین پایانه‌های اتوبوس‌ رانی و تاکسی ‌رانی تهران است که روزانه هزاران نفر را جا به جا می‌کند. ترمینال شرق تهران از سال ۱۳۶۰ در شرق تهران شروع به کار کرده و به مرور با کامل شدن ترمینال بیهقی (آرژانتین) و ترمینال غرب (آزادی)، تمرکز خود را بر روی سفرهای شرق تهران گذاشت . ترمینال شرق بعد از ترمینال جنوب (خزانه)، دومین پایانه بزرگ تهران است و مساحت آن به ۳.۵ هکتار می‌رسد.

ترمینال شرق تهران

ترمینال شرق تهران از امکانات و خدمات فراوانی برای خدمت‌رسانی به مسافران و رانندگان برخوردار است. از جمله این امکانات می‌توان به نمازخانه، سرویس بهداشتی، رستوران، بوفه، چندین فروشگاه و… اشاره کرد. علاوه بر این یک مهمانسرای مجهز نیز برای استراحت رانندگانی که به ترمینال شرق می‌آیند، وجود دارد. علاوه بر این در کنار محوطه ترمینال، یک فضای سبز دلپذیر نیز وجود دارد. فضای سبزی که با اسباب‌بازی‌های مخصوص کودکان و نیمکت تجهیز شده است. مسافران می‌توانند زمان اضافه خود پیش از حرکت اتوبوس را در این فضای سبز سپری کنند. اگر شما هم به این محوطه رفتید، حواستان به زمان باشد تا اتوبوستان را از دست ندهید.

ترمینال شرق تهران

در شهر بزرگ تهران روزانه هزاران نفر در حال رفت آمد و سفر به دلایل متعددی هستند . مسافرانی که چه به جهت سفر رفتن و چه به جهت کارهای شخصی و اداری خود با تهران در رفت و آمد هستند، نیاز به مکانی مطمئن و بزرگ برای دریافت خدمات مسافربری دارند. همین امر نیاز تهران را به داشتن و ساخت پایانه‌های مسافربری بیش از پیش نشان داد. پایانه مسافربری شرق با داشتن ایستگاه اتوبوس‌رانی و تاکسی‌رانی بین شهری، اقدام به سرویس‌دهی ۲۴ ساعته به مسافران می‌کند. در هر ساعتی از شبانه روز که به ترمینال شرق برسید می‌توانید سرویسی برای رفت و آمد پیدا کنید. در صورت نبود سرویس در ساعت دلخواه، امکان کرایه‌ی تاکسی دربست وجود دارد.

از همان ابتدای تاسیس ترمینال، افزوده شدن چندین مرکز فروشگاهی و خدماتی از جمله شهر کتاب، فضای ترمینال را از حالت بی روح و خشک درآورد و اکنون می‌توان گفت که پایانه مسافربری شرق نه تنها محلی برای رفت و آمد مسافران، بلکه مکان خوبی برای استراحت و مطالعه نیز می‌باشد. وجود سالن نمازخانه، اتاق امانت بار و فضای نشیمن کافی درون ترمینال باعث شده که بتوانید به راحتی ساعت‌ها قبل به ترمینال بروید و قبل از حرکت به طور کامل استراحت کنید. بیش از ۸ شرکت تعاونی اتوبوس‌رانی و ۱۰ شرکت تاکسی‌رانی، درون ترمینال فعالیت می‌کنند که هر کدام خودروهای لوکس تا ساده را شامل می‌شوند. می‌توانید با خیالی آسوده از هزینه‌های سفر خود، اقدام به خرید بلیت از ترمینال شرق کنید.

ترمینال شرق تهران

مقاصد اتوبوس های ترمینال شرق

پایانه شرق به استان‌هایی مانند مازندران ، گلستان ، خراسان شمالی ، خراسان رضوی ، سمنان ، اصفهان ، یزد و مرکزی سرویس روزانه دارد که هر کدام از این سرویس‌ها در ساعت مشخصی از روز انجام می‌شود. برای آن که بتوانید سفرتان را با اتوبوس انجام دهید می‌توانید از طریق وبسایت‌های خرید بلیت آنلاین اقدام به جستجو و بررسی بلیت شهرهای مورد نظر کنید. با این کار در واقع برنامه‌ریزی سفرتان مشخص می‌شود. به غیر از اتوبوس، تاکسی‌های بین شهری نیز در همین ساعات فعال هستند. گزینه آخر شما برای رفت و آمد در ساعت خارج از محدوده (مثلاً نیمه شب به بعد) می‌تواند تاکسی‌های دربستی باشد. بهترین زمان رفتن به پایانه را بلیت شما مشخص می‌کند. در نظر داشته باشید که باید حداقل ۳۰ دقیقه قبل از حرکت وسیله نقلیه در پایانه حضور داشته باشید.

ترمینال شرق تهران

نحوه دسترسی به ترمینال شرق تهران

آدرس: تهران، خیابان دماوند، سه راه تهرانپارس، پایانه مسافربری تهرانپارس (ترمینال شرق)
شماره ترمینال شرق: ۰۲۱۷۷۸۶۴۳۵۵

سه راه تهرانپارس، مکانی معروف در بین خیابان‌ها و محله‌های شرق تهران است. اگر خودتان مسافر هستید، هرگز با خودروی شخصی به ترمینال شرق نروید. نمی‌توانید با اطمینان خاطر خودروی خود را در ترمینال بگذارید و پارکینگ سرپوشیده برای خودروهای شخصی وجود ندارد. بهتر است راه‌های دیگری را برای رفتن به ترمینال انتخاب کنید.
اتوبوس BRT: ایستگاه اتوبوس تهرانپارس درست مقابل ورودی ترمینال قرار دارد. اگر وسایل زیادی ندارید و سبک سفر می‌کنید، می‌توانید با استفاده از خط ۱ به ترمینال برسید.
مترو: نزدکترین ایستگاه مترو تهران به ترمینال شرق، ایستگاه شهید باقری‌ست. البته این مسیر هم با کمی پیاده‌روی می‌تواند همراه باشد. با پیاده شدن از ایستگاه باقری، مسیرتان را به سمت خیابان صادقی ادامه داده تا به ترمینال شرق برسید. این گزینه هم برای مسافران کم وسیله و سبک‌بار مناسب است.
تاکسی‌های درون شهری و اینترنتی: بهترین گزینه برای رفت و آمد به ترمینال شرق، استفاده از تاکسی‌ست. اگر چمدان به همراه دارید و وقت کافی برای استفاده از اتوبوس و مترو ندارید، بهتر است از تاکسی استفاده کنید. تاکسی‌های دربستی شما را تا درب ورودی ترمینال می‌رسانند و به سرعت می‌توانید سفرتان را شروع کنید.

ترمینال شرق تهران

ساعات دسترسی

خدمات باربری با چرخ‌دستی و … در ترمینال شرق شامل هزینه‌هایی است اما برای ورود و خروج نیاز به پرداختی نخواهید داشت. در تمامی ۲۴ ساعت شبانه روز نیز می‌توانید از خدمات ترمینال شرق استفاده کنید. البته مکان‌هایی مانند فروشگاه‌های محصولات فرهنگی، اغذیه فروشی‌ها و مغازه‌های اسباب بازی در ساعت مشخص خود کار می‌کنند و جدای از فعالیت‌های خود ترمینال هستند.
اگر به عنوان مسافر تازه وارد ترمینال شده‌اید، می‌توانید انبوه خودروهای شخصی و تاکسی‌های زرد را مشاهده کنید که آماده رساندن شما به هر نقطه تهران هستند. اگر هم قصد سفر از تهران را دارید، از ساعت ۶ صبح تا ۱۲ شب، اتوبوس‌های مسافربری و تاکسی‌های بین شهری را درون ترمینال می‌بینید. در ساعات بعد از نیمه تا صبح نیز عموماً خودروهای شخصی و دربستی درون ترمینال فعالیت دارند.

ترمینال شرق تهران

 

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *