جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک قلعه بندر شیراز

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ دی ۱۴۰۰

پارک قلعه بندر شیراز ،در محله سعدی به مساحت ۱۰هکتار قرار دارد . از این پارک منظره بسیار زیبایی از شهر شیراز را می  توان تماشا نمود .این پارک که به همت شهرداری ساخته شده جلوه زیبایی به سعدیه داده است . آبشار زیبا ، کاشت درخت و گل وجاده سازی با پلکان‌ها نمای بسیار زیبایی دارد که مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.
با وجود یک آبشار مصنوعی زیبا و فضای سبز دلنشین، این پارک محل مناسبی است تا کمی دور از هیاهوی شهری به استراحت بپردازید، در پیاده‌رو‌ها  قدم بزنید و از عطر خوش گل‌ها و گیاهان لذت ببرید. پلکان‌های پارک قلعه بندر شیراز نیز با چشم‌اندازی جالب، بر جذابیت پارک افزوده‌اند.

1455 پارک قلعه بندر شیراز

فهندژ

پارک به زیبایی تمام گلکاری و درختکاری شده است و فضای سبز آن چشم انداز بسیار دلربایی دارد. در این پارک زیبا یک مسیر پلکانی در دامنه فهندژ تعبیه شده است که صعود به قله تاریخ فهندژ را سهولت می بخشد و مسیر حرکت آن در مجاورت درختان و گل ها  اوقات فرح بخشی را رقم می زند. بوستان قلعه بندر در ضلع شرقس خیابان بوستان قرار گرفته است و زمانی که از این مسیر پلکانی بالا می روید آرامگاه سعدی را از آن بالا خواهید دید که در مجاورت باغ دلگشا و طاووسیه بسیار زیبا به نظر می رسد. در این پارک کوهستانی وسیع یک آبشار مصنوعی بلند هم تعبیه شده است که بر زیبایی هر چه بیشتر فضا افزوده و منظره باغ ها را خواستنی تر کرده است.

پارک قلعه بندر 1 پارک قلعه بندر شیراز

چاه تاریخی

در انتهای مسیر پله ها با رسیدن به قله فهندژ چاهی قرار دارد که احتمالا در دوره هخامنشیان حفر شده است. در روزگاران قدیم مردم اعتقاد داشتند که این چاه به بندرعباس ختم می شود. به دلیل وجود یک قلعه بر فراز فهندژ این منطقه به نام قلعه بندر شهره شده است. این چاه اما تنها ۱۶۰ متر عمق داشته و احتمالا برای آب رسانی به باغ دلگشا استفاده می شده است. چاهی دیگر در مجاورت آن قرار دارد که مربوط به دوره ساسانی است. اگر در محوطه پارک قدم بزنید در محیطی که کودکان مشغول بازی و تاب خوردن هستند تاب و سرسره سنگی را خواهید دید که بنابر برخی نظرها متعلق به کودکان کریم خان زند بوده و برای بازی آن ها ساخته شده بوده است. پارک قلعه بندر علاوه بر چشم انداز زیبای خود یک پارک تاریخی نیز به حساب می آید.

 قلعه بندر 3 e1641108390557 پارک قلعه بندر شیراز

نحوه دسترسی

آدرس :فارس – شیراز بالای کوه قلعه بندر، شهرک سعدی

%name پارک قلعه بندر شیراز

پارک قلعه بندر 5 پارک قلعه بندر شیراز

 قلعه بندر e1641108411680 پارک قلعه بندر شیراز

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    این پارک چند سالیه ساخته شده .. از اونجا کل شیراز زیر پاتونه . ی جورایی یکی از بامهای شیراز محسوب میشه

    ۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *