رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی شیان تهران

تاریخ بروزرسانی :
۴ آذر ۱۳۹۸

پارک جنگلی شیان از جمله گردشگاه ها و تفرجگاه های جنگلی محدوده شرقی تهران به شمار می رود که در مجاورت بوستان لویزان و در محدوده شهرداری منطقه چهار قرار دارد. پارک جنگلی شیان فضای مناسبی برای تفریح برای خانواده‌ها می‌باشد. با توجه به فضای طبیعی و مسیری که از میان طبیعت پارک جنگلی شیان عبور می‌کند، مناظر دلنشینی را ایجاد می‌کند و لحظات شاد و مفرحی را برای گردشگران رقم خواهد زد.محله شیان که در منطقه ۴ تهران واقع شده است در شمال پارک جنگلی لویزان و جنوب مجتمع مسکونی و نظامی آجا واقع شده‌است. خیابان‌های این محله به ترتیب شیان و شیان ۱ تا ۷ نام‌گذاری شده‌اند. محلهٔ شیان دارای یک حسینیه است و بیمارستان لویزان در نزدیکی آن واقع شده‌است.
شیان در جنوب قلعه سردار و مشرق مبارک آباد، از آبادی های قدیمی شمیران است که از قدیم بیش تر به قلعه شیان شهرت داشت. بنابر نقل ریش سفیدان، این دهکده بسیار قدیمی است و در گذشته آ بادی بزرگی بوده است. در حمله افغان ها خراب می شود و به صورت ده کوچک هفت خانواری در می آید. آثار قدیمی این ده کوره های آجرپزی و دیزی پزی است که خرابه های آن باقی است. درختان شش صد و هفت صد ساله نیز در آبادی است که آن ها را نیز می توان سندی بر قدمت این آبادی دانست.
اراضی شیان از طرف شمال به سامان ازگل و قلعه سردار، از طرف مغرب به اراضی لویزان، از مشرق به اراضی نارمک و از جنوب به املاک بانک محدود می شود.

-جنگلی-شیان-1 پارک جنگلی شیان تهران
-جنگلی-شیان-2 پارک جنگلی شیان تهران
-جنگلی-شیان-3 پارک جنگلی شیان تهران

منابع:
بزنیم بیرون
ویکیپدیا

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *