جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی سوهانک

تاریخ بروزرسانی :
۹ دی ۱۳۹۷

امکانات رفاهی بوستان سوهانک
در رفت و برگشت مسیر بوستان سوهانک که جزء گردشگاه‌های نسبتا خلوت به شمار می‌رود، امکاناتی در دسترس نیست و می‌توان از امکانات موجود در محله سوهانک (سوپر مارکت‌ها، اغذیه فروشی‌ها و غیره) استفاده کرد.

طبیعت بکر بوستان سوهانک در انتظار شماست
فضای سبز بوستان سوهانک شامل درختانی از قبیل، سرو نقره ای، کاج تهران، ارغوان، توت، بادام، اقاقیا، زبان گنجشک، سماق، آیلان توس و غیره است. جانوران این بوستان جنگلی به دلیل وسعت، اتصال به دامنه‌های البرز و همچنین خلوتی آن، نسبتا از تنوع و فراوانی بیشتری برخوردار است. در ساعات خلوت روز، در این بوستان و تپه‌های اطراف آن می‌توان حیواناتی مثل خرگوش و روباه و در مناطق کوهستانی‌تر کبک را مشاهده کرد. فعالیت برخی دوستداران محیط زیست جهت دانه دهی به پرندگان در این بوستان، حضور پر تراکمی از پرندگان را فراهم می‌آورد تا حدی که می‌توان برخی پرندگان مهاجر را نیز در این منطقه مشاهده کرد. البته مار، موش و سگ‌های ولگرد هم از جانوران موذی این گردشگاه به شمار می‌روند

هیجان در پیست موتور سواری سوهانک

خلوتی و کم بودن گردشگران محله سوهانک، حضور در فضایی بکر و جنگلی، چشم‌انداز وسیع از بالای ارتفاعات، از جمله جاذبه‌های این گردشگاه به شمار می روند. در انتهای راه خاکی که به یکی از تپه‌های مرتفع ختم می‌شود، می‌توان منظره تهران را از بالای بوستان جنگلی مشاهده کرد. همچنین در سمت شرق، دریاچه سد لتیان قابل مشاهده است. حضور در فضایی روستایی و عبور از کنار باغات به جذابیت این مسیر اضافه می کند. ضمناً این مسیر را می‌توان با ماشین طی کرد. علاقه مندان به ورزش‌های موتوری نیز در این منطقه فضای خوبی در اختیار دارند. از تپه‌ماهورهای این بوستان به عنوان پیست موتور سواری و ماشین‌های دو دیفرانسیل استفاده می‌شود. ضمناً دوچرخه سواری کوهستان نیز در این منطقه کاملاً قابل انجام است.
وجود باغات میوه، محصور نشدن منطقه بین مناطق مسکونی و استخرهایی که در محدوده بوستان و باغات خصوصی جهت تامین آب درختان احداث شده، به غنای جانوری کمک شایانی کرده و یکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود.

بهترین راه دسترسی به بوستان جنگلی سوهانک، از میدان نوبنیاد و طی کردن اتوبان ارتش و امتداد جاده لشگرک به سمت شمال است. در این جاده دو راه خاکی وارد بوستان جنگلی می‌شود. برای دسترسی به تپه‌های شمال سوهانک نیز از داخل محله سوهانک به سمت انتهای خیابان سوهانک پیش رفته و به دوراهی بر می‌خورید و هر دو راه (خیابان جهاد بخش و خیابان آسیاب) کم و بیش به یک مقصد منتهی می‌شوند.
با وجود اینکه پارکینگی در اطراف بوستان سوهانک احداث نشده است، اما با این حال مشکلی جهت جای پارک ماشین شما در خیابان‌های اطراف آن وجود ندارد.

اگر به فکر هوای شهر هم هستید و می خواهید هوا را آلوده نکنید، در میدان اختیاریه سوار اتوبوس “خط میدان اختیاریه – سوهانک” شده و در ایستگاه پایانی پیاده شوید و یا با استفاده از تاکسی‌هایی که در حاشیه بزرگراه ارتش هستند و یا با استفاده از ماشین‌های “خط مینی سیتی- سوهانک” به این بوستان دسترسی پیدا کنید، همچنین می‌توانید از میدان قائم سوار ماشین‌های “خط شهرک قائم – سوهانک”شده و در انتهای خط پیاده شوید و به پارک سوهانک وارد شوید

بوستان سوهانک پارک جنگلی سوهانک
بوستان سوهانک2 پارک جنگلی سوهانک
موقعیت مکانی 15 پارک جنگلی سوهانک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    یک پارک زیبا و البته دل انگیز و ارامش بخش با اب هوای نسبت پاک و مناسب انواع ورزش ها از دوچرخه سواری تا پیاده روی

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    يك پارك زيبا و البته دل انگيز و ارامش بخش با اب هواي نسبت پاك و مناسب انواع ورزش ها از دوچرخه سواري تا پياده روي

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    محیطی بدور از هیاهوی شهر تهران.بدون استرس و زیبا.بسیار هيجان انگیزتر در فصل زمستان و زیبا و سبز در بهار.البته باید به جوانب ایمنی هم توجه فراوان داشت

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • آرش واعظی

    عجب پارکی بود ما رفتیم و بسیار خوش گذشت کمپ هم زدیم

    ۱۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *