جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی سرکره دشتستان

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ بهمن ۱۴۰۰

پارک جنگلی سرکره دشتستان جنگلی جزو مناطق تفریحی کشورمان محسوب می شود و سالیانه در ایام مختلف تعطیلی افراد بومی زیادی به این منطقه سفر می کنند ، به خصوص در ایام عید نوروز که واقعا این پارک جنگلی از آب و هوای مناسبی برخوردار است. در استان بوشهر پارک های جنگلی بسیار زیادی وجود دارد که پارک جنگلی سرکره دشتستان یکی از به خصوص ترین آنها به حساب می آید.

این پارک جنگلی علاوه بر اینکه جایی برای استراحت و تفریح است ، یک مکان باستانی هم محسوب می شود و شما می توانید آثار قدیمی از کاخ زمستانه کوروش را که هنوز پابرجا مانده است را مشاهده کنید.

 جنگلی سرکره دشتستان (2) 1 پارک جنگلی سرکره دشتستان

پارک جنگلی سرکره دشتستان از مناطق تفریحی و گردشگری استان بوشهر است. این مجموعه در تمام فصول در ماههای زمستان و ایام نوروز به دلیل داشتن شرایط آب و هوایی و امکانات تفریحی و امنیتی مناسب در طول شبانه روز آماده پذیرایی از میهمانان و مسافران نوروزی از سراسر شهرستان و کشور است.دوازده هزار اصله از انواع درخت های آکاسیا، کهور، گل های زینتی، درختچه اشک، آکالیپتوس، گز و تک درختان کنار در این پارک جنگلی وجود دارد.

امکانات رفاهی

پارک جنگلی و تفریحی سرکره دارای نمازخانه، زمین های ورزشی، راه آسفالته دسترسی، آلاچیق، آب و برق، سکوهای سیمانی برای اسکان و شهربازی بزرگسالان و کودکان است.

 جنگلی سرکره دشتستان 0 پارک جنگلی سرکره دشتستان

دیگر پارکهای جنگلی استان بوشهر

پارک جنگلی چاهکوتاه شهرستان بوشهر و پارک جنگلی سرکره شهرستان دشتستان از زیباترین پارک‌ های جنگلی هستند که امکانات مناسبی نیز برای دوستداران به طبیعت در آنها فراهم شده است. همچنین دیلم و دشتی نیز دارای پارک جنگلی می باشند که همیشه میزبان گردشگران هستند.
پارک جنگلی گلوبردکان در شهرستان جم، پارک جنگلی بنک شهرستان کنگان و پارک جنگلی چاه‌ چاهو شهرستان دشتی نیز از دیگر پارک‌ های جنگلی استان هستند که فضای مناسبی برای گشت و گذار و تفریحات نوروزی محسوب می ‌شوند. پارک جنگلی بنه گز نیز یکی از زیباترین پارک ‌های جنگلی استان محسوب می ‌شود که از امکانات مناسبی نیز برخوردار است.
خوشبختانه این پارک ‌ها در اغلب شهرستان ‌های استان پراکنده هستند و همه آنها دارای زیر ساخت ‌های گردشگری شامل سکو، آلاچیق، آبخوری، سرویس بهداشتی، برق و آب و… می باشند.

نحوه دسترسی به پارک جنگلی سرکره دشتستان

این پارک در شهرستان دشتستان و در شش کیلومتری جنوب برازجان قرار دارد.

جاهای دیدنی برازجان

نخلستانهای سرسبز، شاهزاده ابراهیم در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی برازجان و ارتفاعات اطراف آن، کوهستان گیسکان (دشت نرگسی و بام بلند)، آبشار شول، آبشار فاریاب در پشتکوه، چشمه زیرراه در ۱۵ کیلومتری برازجان (روستای زیرراه)، چشمه آب گوگردی در دالکی، پارک جنگلی سرکره در جنوب برازجان، امامزاده شاه پسرمرد در بوشکان، سد انحرافی سرقنات، سد رئیسعلی دلواری (شبانکاره) از مکان های طبیعی برازجان به شمار می روند.
آثار باستانی برازجان شامل کاخ زمستانی کوروش (چرخاب)، دژ برازجان و تل مر می‌ باشد. گور دختر و کوه قلعه واقع در کوههای گیسکان مجاور شهر برازجان از دیگر آثار باستانی این شهر به شمار می ‌آیند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفيع

    بيشتر بومي هاي بوشهر به اين مكان مي آيند

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *