رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ خرداد ۱۴۰۱

شکارگاه کوه سیاه

اشتراک گذاری

شکارگاه کوه سیاه در ۸۳ کیلومتری جنوب شرقی برازجان از توابع شهرستان دشتستان قرار دارد.شکارگاه کوه سیاه با ۱۶۹۱ متر ارتفاع، زیستگاه کل و بز و قوچ و میش می‌باشد. در بیشتر مواقع سال در این منطقه قوانین مناطق حفاظت شده حکمفرما می‌باشد و فقط در فصول معینی با اجازه سازمان محیط زیست و اخذ پروانه، امکان شکار وجود دارد.در سال‌های اخیر شواهدی از وجود پلنگ در این منطقه یافته شده است.

شکارگاه-کوه-سیاه شکارگاه کوه سیاه

موقعیت جغرافیایی شهرستان دشتستان

شهرستان دشتستان در طول جغرافیایی ۵۱ درجه و عرض جغرافیایی ۲۹ درجه واقع شده و از سمت جنوب با شهرستان دشتی همسایه است. از قسمت غربی با شهرستان بوشهر، از سمت شمال غرب با شهرستان گناوه، از ناحیه شمال شرق و شرق با استان فارس ارتباط دارد. ارتفاع این شهرستان از سطح دریا در حدود ۶۵ متر است. آب‌ و هوای این شهرستان همچون دیگر نواحی استان بوشهر، گرم و مرطوب بوده و بارندگی زیادی در آن صورت نمی‌گیرد. در ضمن همین عامل گرم و مرطوب بودن، باعث شده است تا مورد توجه عشایر ایل‌ بختیاری نیز قرار بگیرد. تقریبا هرساله برای قشلاق خود عشایر بسیاری در فصل پاییز و زمستان به این شهرستان و نواحی آن کوچ می‌کنند که این نشان‌ دهنده‌ی آب‌ و هوای مساعد شهرستان در فصول سرد سال است.
زیست‌ بوم این شهرستان تحت تاثیر رودخانه کارون قرار داشته و به‌ واسطه ی آب، همین رودخانه دارای چمن زارها و درختانی سرسبز شده است. به علاوه وجود کوه‌‌های برافراشته در منطقه‌ی کوه سیاه فضایی باعث شده حیوانات وحشی زیادی در این منطقه زندگی کنند. در بررسی زیست‌ بوم شهرستان دشتستان نمی‌توان از کنار دریای بزرگ خلیج‌ همیشه فارس ایران گذر کرد. رطوبت بالای منطقه به دلیل وجود خلیج‌فارس بوده که باعث سرسبز بودن ایت منطقه در ماه‌های اول سال شده است.

شکارگاه-کوه-سیاه3 شکارگاه کوه سیاه

راه‌های دسترسی به شکارگاه کوه سیاه

شکار گاه کوه سیاه در قسمت جنوب شرقی شهر برازجان و در فاصله ی ۸۲ کیلومتری از این شهر واقع شده است. شکارگاه کوه سیاه در واقع ادامه ی رشته‌ کوه زاگرس است که پس از عبور از استان فارس به استان بوشهر و شهر برازجان می‌رسد. برای رفتن به شهرستان برازجان جاده هایی وجود دارد که بسته به اینکه از چه شهری بخواهید به برازجان بیایید می‌توانید راه خود را انتخاب کنید. ازجمله راه کازرون- برازجان از سمت استان فارس، بزرگراه بوشهر- برازجان، راه گناوه- برازجان از سمت جنوب و راه سعدآباد به برازجان که از سمت شمال به این شهر می‌رسد. اگر قصد دارید که در کنار شکار در شکار گاه کوه سیاه چند روزی را در این شهر بگذرانید می‌توانید از هتل‌ها و مسافرخانه‌ های شهر استفاده کنید.

شکارگاه-کوه-سیاه4 شکارگاه کوه سیاه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *