جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی روستای اشبلا بندر انزلی

تاریخ بروزرسانی :
۲ مهر ۱۳۹۸

جنگل روستای اشبلا در بندر انزلی، جنگلی است که در هم پیچیدگی درختان سر به آسمان کشیده و آواز پرندگانی که آزاده نغمه سرایی می کنند نظر هر گردشگری را به خود جلب می نماید. زیبایی های جنگل گیسوم تنها مختص یم فصل نیست و بعضا در فصل زمستان و پاییز چشم انداز های خاص خود را دارد.وجود جنگل دریا در کنار یکدیگر سبب شده است که این منطقه بیشتر از مناطق دیگر مورد توجه قرار گیرد. در جنگل گیسوم ۷۶گونه گیاهی که ۲۱ گونه ی آن چوبی و مابقی علفی تقسیم بندی می شوند. در کنار گونه های گیاهی،گونه های حیوانی همچون گراز، خرس قهوه ای،آهو، قوچ وجود ارد که البته به دلیل حضور انسان اصولا دیده نمی شوند.

اشبلا پارک جنگلی روستای اشبلا بندر انزلی

پارک جنگلی ۵ هکتاری روستای اشپلای انزلی دارای درختانی تنومند با گونه »آزاد» می باشد.این روستا از شمال به تالاب انزلی، از شرق به تربه بر، از غرب به معاف و از جنوب به جیر سر بهمبر محدود است.
به گفته کارشناسان عمر اکثر درختان این پارک به ۴۰۰ سال و طول آنها به ۷۰ متر می رسد.این منطقه  هر ساله در ایام مختلف گردشگران بسیاری را به خود جذب می کند . هم اکنون بوستان روستایی برای استفاده عموم آماده سازی شده است.
“آبکنار” که بزرگ‌ترین روستای این نواحی است و “اشپلا” که یکی از روستاهای کوچک اما باصفای  جنوب مرداب “انزلی” است.
دسترسی به این دو روستا از دو طریق میسر است. برای رفتن از طریق مسیر اول باید از “رشت” به دهستان “ضیابر” رفته و از آنجا به سمت “آبکنار” حرکت کنید. همینطور بعد از عبور از “آبکنار”، در امتداد تالاب “انزلی” به روستای “اشپلا” می‌رسید. با شروع حرکت از “آبکنار” در امتداد این مسیر به ترتیب از روستاهای “تربه‌بر”، اشپلا”، “معافان”، “خمیران”، “کرکان”، “سیاه‌خاله‌سر”، “شیله‌سر” عبور خواهید کرد و به دهستان “کپورچال” می‌رسید. بعد از رسیدن به “کپورچال”، که دهستانی ساحلی است، با طی مسیر در جاده‌ی کنار دریا، از یک سمت به “رضوانشهر” و از سمت دیگر بعد از عبور از دهستان‌های بخش “چهار فریضه” (“کپورچال”، “کچلک‌محله”، “سنگاچین”، “بشمن”) به “بندر انزلی” خواهید رسید. مسیر دوم نیز از بندر “انزلی” شروع شده و همانطور که ذکر شد، بعد از عبور از دهستان‌های مذکور، به “اشپلا” و سپس “آبکنار” می‌رسیم.

“آبکنار” دهستانی کوچک و آرام در کنار تالاب “انزلی” است که مردمی خونگرم و مهمان‌نواز دارد و سال‌هاست که مورد کم‌لطفی گردشگران واقع شده است. شغل اصلی مردم این دهستان، همانند تمامی روستاهای این منطقه، کشاورزی در مزارع برنج و کشت صیفی‌جات و گاهی اوقات باغداری (اکثرا صنوبر و کیوی) است. اگرچه درختان میوه به صورت پراکنده در تمامی مناطق حاشیه مرداب یافت می‌شوند، اما منبع درآمد اصلی مردم این مناطق نیست. همچنین مردان این دهستان گاهی از طریق صید ماهی نیز بخشی از هزینه‌های خانوار را تأمین می‌کنند.

پارک جنگلی اشبلا4 پارک جنگلی روستای اشبلا بندر انزلی

پارک جنگلی اشبلا پارک جنگلی روستای اشبلا بندر انزلی

پارک جنگلی اشبلا3 پارک جنگلی روستای اشبلا بندر انزلی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 1.4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    وقتی به شهرستان بندرانزلی در استان گیلان وارد شدید با عبور از روستاهای (کپورچال، سیاه خالسر، کرگان، معاف و اشبلا) به پارک جنگلی روستای اشبلا وارد خواهید شد. پارک مابین روستای معاف و آبکنار واقع شده و زمین آن به وسعت ۵ هکتار و حفاظت شده می باشد.

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    زيبا است اما در فصل تابستان بسيار شرجي بود و كمي براي كهنسالان آزار دهنده

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • سید محمد حسینی

    سرسبز دیدنی و درختان کهنسال زیبا که ارامش بخشه و عالی برای ورزش کردن

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    سرسبز ديدني و درختان كهنسال زيبا كه ارامش بخشه و عالي براي ورزش كردن

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *