رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ فروردین ۱۳۹۹

پارک بزرگ کوهستان یاسوج ، وسیع ترین پارک جنگلی جنوب کشور

اشتراک گذاری

پارک جنگلی یاسوج که نام دیگر آن پارک بزرگ کوهستان یاسوج می باشد با مساحتی نزدیک به هزار هکتار بزرگ‌ترین پارک جنگلی در جنوب کشورمان به حساب می آید.این پارک جنگلی واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد در شمال شرق شهر یاسوج واقع شده و بخشی از حوزه‌ی آبخیز رودخانه‌ آبشار محسوب می‌شود. آبشار یاسوج نزدیک‌ترین جاذبه‌ی گردشگری به پارک است که در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری آن قرار دارد.

پارک بزرگ کوهستان یاسوج پارک بزرگ کوهستان یاسوج ، وسیع ترین پارک جنگلی جنوب کشور

این پارک یکی از اماکن گردشگری مهم در این استان ۴فصل بحساب می آید و روی شیبی است که نمای زیبایی از شهر را برای بازدیدکننده به ارمغان می‌آورد. از همین رو همچون نگین سبز در شهر توریستی یاسوج بوده و چشم هر مسافری را به خود جلب کرده است. پوشش غالب پارک درختان بلوط ایرانی است که حدود ۷۶ درصد از پوشش گیاهی پارک را تشکیل می‌دهند. باقی بادام کوهی، ارزن، کیکم، بنه و … هستند. در ارتفاعات بالا هم بوته‌زار و درختچه‌زار پوشش غالب است.زیبایی پارک جنگلی یاسوج به بافت طبیعی این تفرجگاه برمی گردد که باید ضمن توسعه زیرساختهای گردشگری آن هیچگونه لطمه ای به سیمای طبیعی این مکان وارد نشود.
خوشبختانه آلاچیق و تمام امکانات شامل جاده دسترسی و سرویس بهداشتی در این پارک ساخته شده است.

میتوان گفت این تفرجگاه با داشتن آب و هوایی معتدل پس از آبشار یاسوج دومین مکان مفرح مورد علاقه گردشگران است. سالانه حدود ۳۰۰ هزار نفر از پارک بازدید می‌کنند و ارزش تفریحی کل معادل حدود ۷۰۰ میلیون تومان در سال است.طرح اولیه این پارک از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با هدف حفاظت از این منابع خدادادی و جلوگیری از تصرف افراد سودجو تهیه شده است. این پارک یکی از بهترین مناطقی تفریحی یاسوج است که نیاز به تجهیز خدمات رفاهی بیشتری دارد.

پارک بزرگ کوهستان یاسوج؛وسیع ترین پارک جنگلی جنوب کشور پارک بزرگ کوهستان یاسوج ، وسیع ترین پارک جنگلی جنوب کشور

طبق مقایسه‌ ای که بین عکس‌های هوایی سال ۱۳۴۴ با عکس‌های ماهواره‌ای سال۱۳۹۰ صورت گرفت مشخص شد حدود ۶۰ درصد از اراضی پارک طی این مدت تغییری نکرده که نشانگر بکر ماندن پارک جنگلی است. در این مدت، مردم محلی برای چرای دام به منطقه می‌آمدند یا حتی برای سیر کردن دام هایشان سرشاخه‌ها را قطع می‌کردند.

میانگین دمای سالانه روی ۱۵ درجه سانتی‌گراد می‌گردد. حداکثر دما در مردادماه ۳۵ درجه و حداقل دما در بهمن‌ماه ۳ درجه است.پیشنهاد ما به شما برای مناسب ترین زمان بازدید اوایل بهار است . اگر نگران اقامت خود نیز هستید باید بدانید که مجتمع جهانگردی یاسوج نزدیک‌ترین هتل به پارک جنگلی است و تنها ده دقیقه‌ با پارک جنگلی فاصله دارد.

پارک بزرگ کوهستان یاسوج؛وسیع ترین پارک جنگلی جنوب کشور پارک بزرگ کوهستان یاسوج ، وسیع ترین پارک جنگلی جنوب کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *